Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid Nikkor 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geluid Nikkor 18-200

Ik heb sinds kort de Nikkor 18-200. De VR die daarop zit maakt bij mij best veel geluid. Zeker als ik helemaal inzoom is het erg hoorbaar. De winkel waarik hem kocht zegt dat dat erbij hoort. Hebben meerderen daar 'last' van?

Re: Geluid Nikkor 18-200

Oorspronkelijk geplaatst door hubert
    Ik heb sinds kort de Nikkor 18-200. De VR die daarop zit maakt bij mij best veel geluid. Zeker als ik helemaal inzoom is het erg hoorbaar. De winkel waarik hem kocht zegt dat dat erbij hoort. Hebben meerderen daar 'last' van?
    Hmm, dat lijkt me niet normaal. Weet je wat, verkoop hem aan mij, ik wil hem wel overnemen aan de halve prijs

Maar volgens dit hoofdstuk (zoek naar 'noises') is dit normaal.

Comment

Ik weet het. Ken zegt ook dat hij zachtjes ratelt. Maar toch hoor ik het ook graag van anderen. Heb ook de 24-120 die maakt veel minder geluid. Dus vandaar de vraag.

En bij foto rembrandt in merksem is ie helemaal niet zo duur. :-)

Comment

Kan de VR zijn. Je moet eens de VR uitzetten en kijken als hij dan stiller is.

pieter
        de wondere wereld van Yellow Duck

Comment

Het is de VR. Als ik hem uitzet is ie fluisterstil. Maar vind de VR nogal veel geluid maken.

Comment

..........
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:45.

Comment

Het geluid is ook aanwezig op de 70-200/2.8 VR. Is normaal.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Yep............is bij mij ook.......tis een beetje zoemend geluid.

Valt me nu op dat alle vrouwen omkijken .
                Nikon spul

Comment

nou zoemend...? het is niet het autofocusgeluid. het ratelt meer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hubert
                    nou zoemend...? het is niet het autofocusgeluid. het ratelt meer....
                    Zoemend is het nu ook weer niet, het is precies verschuiven van dof glas.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb deze lens net en het is mij ook opgevallen, dat "pruttelen" als de VR aan staat. Dat is dus normaal? Hoef ik mij geen zorgen te maken? (En ik bedoel idd niet het autofocussen-dat klinkt anders).

Is het ook normaal dat ongeveer tussen 35-135mm de lens vanzelf uitschuift als je de camera omlaag houdt? Als ik nl iets op de grond wil fotograferen en ik laat de zoomring los om de camera met twee handen te pakken, dan schuift de lens langzaam van bv 50mm naar 135mm.

groet joek

Comment

Ik heb ook twee VR lenzen, nl de 70-200 en 200-400 maar ik heb dat geluid langs geen kanten.
                        Let je er wel op dat je de VR afzet wanneer op een statief gewerkt wordt ?

Misschien is het dat ???

Raar toch hé, ofwel scheelt er iets aan mijn gehoor, kan ook natuurlijk

Dirk
                        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                        ----------------------------------------------
                        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Joek,
                          Ik heb de 18-200 VR ook nog maar pas,
                          Ik heb zeker geen last van lawaai, als de VR op staat geeft hij een klik als je de sluiter in drukt, en een klik als je de sluiter terug loslaat maar meer hoor ik niet
                          Wel heb ik veel vignettering vanaf 150, 160 mm.Op 18 mm niets
                          De lens schuift absoluut niet uit als ik deze naar beneden hou.
                          Ik ben zelf van Merkem, ben je ook van deze omgeving, we kunnen misschien eens samen komen om de lenzen te vergelijken?

ps: inde handleiding staat wel dat je nooit de camera mag afzetten of de lens mag verwijderen als de VR nog op ON staat.De lens kan dan een klapperend geluid maken als de camera beweegt.Omdit op te lossen dien je gewoon de camera even uit en terug aan te zetten.

Mvg
                          Gilbert
                          Last edited by Gleeke; 30 juli 2006, 11:15.
                          Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Al mijn VR lenzen maken een zacht brommend geluid als de VR werkt (de een al wat meer dan de andere) Bij de 80-400 is het zelfs zeergoed hoorbaar.

Hou de camera+lens maar eens tegen je oor en druk de sluiter half in. Dan hoor je de VR aan het werk.

Dus geen paniek, het is normaal.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb de 18-200 VR al een tijdje en ik maakte mij wat zorgen omdat ik geen enkel geluid hoor, al staat het wel in de handleiding.
                              Toch schijnt hij best te werken, want een zelfde foto met en zonder VR op een lange sluitertijd, geeft heel veel verschil. Ik kan het niet verklaren.

Comment

Working...
                              X