Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Canon 17-85 IS ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Canon 17-85 IS ?

Zit een beetje met een dilemma,

ik heb momenteel de Eos 350D met de kitlens, 18-55 en een goeie 70-300, beide van Canon natuurlijk, maar zoek eigenlijk een lens om de 18-55 te vervangen door beter materiaal.

Ik heb ondertussen al verschillende meningen over de IS lens van Canon zelf gehoord, blijkbaar is deze niet zo goed als zijn prijs zou doen vermoeden, maar wat met deze twee andere lenzen van Sigma, met de 18-125 heb ik wat overlap met mijn tele (die ik héél weinig zal gebruiken), terwijl de nieuwe 17-70 wel iets meer groothoek geeft, en perfect aansluit op de tele, en ook een stuk lichtsterker is.

Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM (449 €)
    Sigma 18-125 f/3.5-5.6 AF DC IF (249 €)
    Sigma 17-70 f/2.8-4.5 AF DC Macro (309 €)

Ik zou deze vooral gebruiken om wagens te fotograferen, zowel binnen als buiten, dus groothoek is wel belangrijk.

Wat raden jullie mij aan ? (rond deze prijzen natuurlijk, L-lens komt later nog wel, eerst fatsoenlijk leren foto's maken)

Re: Sigma of Canon 17-85 IS ?

Ben heel tevreden geweest met de 18-125, maar kheb laten verleiden door L glas (heb de 17-40 gekocht). Mijn 18-125 staat trouwens te koop in de koopjeshoek.

Comment

Re: Sigma of Canon 17-85 IS ?

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
      Zit een beetje met een dilemma,

.......met mijn tele (die ik héél weinig zal gebruiken), terwijl..........
      als het om de "IS USM 70-300" gaat, en je gaat hem nog weinig gebruiken, laat je mij dan weten als je hem eventueel mettertijd van de hand doet?

dankjewel daarvoor,

Dré

Comment

Working...
      X