Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 12-24 of nikkon 12-24?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 12-24 of nikkon 12-24?

Hallo allemaal,
    ik ben studente fotografie en zoek al een tijdje een goede breedhoeklens. vermits prijs voor mij belangrijker is dan optimale kwaliteit hoeft dit niet per se een nikkon lens te zijn...
    Dus nu was ik op zoek gegaan naar sigma of tamron, maar had ik het volgende vraagje;
    een sigma lens, met nikkon vatting, heeft die nog altijd dezelfde beeldhoek? m.a.w. moet je rekening houden met een brandpuntsverlenging, of blijft de 12-24 ook een 12-24 op mijn nikkon D100?

Re: sigma 12-24 of nikkon 12-24?

Bij de D70 is de cropfator x1,5.
    De D100 zal dit ook wel zijn.

Dus de 12mm word dan 18mm

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Bekijk deze lens toch ook maar even : Tokina AT X 12-24/4.0 Pro DX AF Zeer betaalbaar en echt wel een goeie breedhoeklens.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je slaat de spijker op zijn kop Francis, ik wilde er weer niet over beginnen

Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fosty
          Hallo allemaal,
          ik ben studente fotografie en zoek al een tijdje een goede breedhoeklens. vermits prijs voor mij belangrijker is dan optimale kwaliteit hoeft dit niet per se een nikkon lens te zijn...
          Dus nu was ik op zoek gegaan naar sigma of tamron, maar had ik het volgende vraagje;