Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180mm Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 180mm Macro

Hi All,

Afgelopen weekend de Sigma 180mm gekocht om aan macrofotografie te kunnen doen.
    Graag had ik van de experts die met deze lens al een tijdje werken enkele praktische tips ontvangen omdat de macrofotografie iets nieuws is.
    Bij de eerste tests die ik genomen heb met deze lens viel me nogal op dat ze in mindere goede lichtomstandigheden zeer moeilijk scherp stelt in AF-mode (hunting) en waardoor heel veel foto's onscherp zijn. Ook vind ik de AF traag.
    Op de lens is er nog een schakelaar met 3 standen (Full, 0,61-oneindig, 041-061m). Welke stand is nu het best?
    Handmatig scherpstellen of automatisch?
    Alle tips die nuttig kunnen zijn zijn welkom.

Hartelijk dank.
    Last edited by mseg; 31 januari 2006, 13:46.

Re: Sigma 180mm Macro

Bij gebruik van mijn Tamron 90 mm/2.8 stel ik altijd handmatig scherp bij macro-opnamen !
    Dit zijn wel de nadelen aan macrolenzen, traag focussen en hunten.
    Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine
      Bij gebruik van mijn Tamron 90 mm/2.8 stel ik altijd handmatig scherp bij macro-opnamen !
      Dit zijn wel de nadelen aan macrolenzen, traag focussen en hunten.
      Ik heb de Sigma 105mm macro. Ik laat ze op full staan en stel alleen manueel scherp. Ze heeft wel een kliksysteem aan de kap om van AF naar MF te gaan en ik heb de indruk dat de keuzeschakelaar er eigenlijk niet meer toe doet als je de kap naar MF klikt.
      fotosite

Comment

Staat hier meer op zijn plaats.

Comment

Working...
        X