Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO

Ik heb de Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO in NL besteld ± oktober 2005 en nog steeds niets geleverd gekregen.

Mijn body is een KM 5D

Mijn bestelling is gedaan bij Foto Konijnenberg en volgens hun en de NL importeur is er een wereldwijd leveringsprobleem betreffende deze lens.

Is het in België ook zo'n probleem om bovengenoemde lens te kopen? Iemand dezelfde problemen?

Re: Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO

Ik heb dezelfde lens besteld voor dezelfde body, volgens de leverancier zou er binnen een week of 3 geleverd worden door Sigma.

Dit werd me door een paar winkels bevestigd. Duimen maar
    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Dat jij dat geduld kan opbrengen zeg, pfffff.
      Annuleren die lens en ergens anders kijken.
      Ik wist het wel, ik vind het al erg om één dag te wachten
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TvdG
        Ik heb de Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO in NL besteld ± oktober 2005 en nog steeds niets geleverd gekregen.

Mijn body is een KM 5D

Mijn bestelling is gedaan bij Foto Konijnenberg en volgens hun en de NL importeur is er een wereldwijd leveringsprobleem betreffende deze lens.

Is het in België ook zo'n probleem om bovengenoemde lens te kopen? Iemand dezelfde problemen?
        Helaas, onze vrienden van Sigma vinden dat we maar een minderheid zijn, dus wachten zullen we.
        Maar, ik denk dat je wel tevreden gaat zijn, tenminste als ik de recensies mag geloven, de dg is een stap vooruit in kombinatie met digitale sensoren, en de autofocus zou ook beter moeten zijn!
        Ik heb de niet DG versie, en die doet het al vrij goed. Ik denk na de originele minolta de beste telezoom die er te krijgen is voor de KM.

Comment

Ik zou eens gaan rondkijken bij de concurrentie en indien je er één op te kop kan tikken je bestelling annuleren, als je tenminste geen voorschot hebt moeten betalen.
          Je zal in elk geval best tevreden zijn van de lens : zondag de mijne (weliswaar op NikonD50) voor het eerst echt in actie gebruikt bij een veldloop :
          Prachtige namiddag gehad dankzij Bjokke,Tammie,Linda16093,The Judge en Jcappaert, die ik hierbij nog eens van harte wil bedanken voor de fijne namiddag. De eerste resultaten :
          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cisco
            Ik heb dezelfde lens besteld voor dezelfde body, volgens de leverancier zou er binnen een week of 3 geleverd worden door Sigma.

Dit werd me door een paar winkels bevestigd. Duimen maar
            Wil je mij en misschien andere daarvan op de hoogte houden,
            ben zeer benieuwd als de lens bij jou wel in 3 weken er is en ik vanaf oktober 2005 zit te wachten.
            En tevens heb ik al meerdere keren contact gehad met de winkel waar ik besteld heb en de Sigma importeur in NL te Nieuwegein.
            Misschien kun je anders even een PB sturen waar jij hem aangeschaft hebt en tegen welke prijs

Comment

ik heb de mijne ook in bestelling staan (en betaald) van voor de kerst (2005 ).
              het verhaal (van de winkel) is nu dat er deze week een zending bij sigma nederland/benelux binnenkomt en dat er dan iets meer gezegd kan worden . ik vrees het ergste maar tegelijk weet ik dat de lens nergens op voorraad is.
              als je al wacht vanaf oktober dan wordt ik toch een beetje angstig, je (en ik ook) hebt minimaal recht op volledige informatie
              Last edited by TeleCaster; 18 januari 2006, 10:13.
              het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
              Telecaster weblog
              km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

en dus zelf maar even met sigma benelux gebeld:

door de "onverwachte" enorme populariteit van de dSLR wereldwijd is er echt een capaciteitsprobleem ontstaan en met de focus op nikon en canon vattingen loopt KM daar nog eens achteraan.

de verwachting (weten is iets anders) is dat er half februari beweging in komt maar dat zou ook nog zomaar half maart(!) kunnen worden.

maar ja, het is en blijft een fantastisch stuk glas

(met dank aan sigma benelux voor de openhartigheid)

geduld is een schone zaak en voorlopig ga ik dan maar portret.....schilderen
                Telecaster weblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
                  en dus zelf maar even met sigma benelux gebeld:

door de "onverwachte" enorme populariteit van de dSLR wereldwijd is er echt een capaciteitsprobleem ontstaan en met de focus op nikon en canon vattingen loopt KM daar nog eens achteraan.

de verwachting (weten is iets anders) is dat er half februari beweging in komt maar dat zou ook nog zomaar half maart(!) kunnen worden.

maar ja, het is en blijft een fantastisch stuk glas

(met dank aan sigma benelux voor de openhartigheid)

geduld is een schone zaak en voorlopig ga ik dan maar portret.....schilderen
                  ik kan je depaneren met een minolt 75-300 ;-)

Comment

da's vriendelijk van je

ik heb deze al mogen lenen bij mijn vakhandel maar deze is voor binnen (toneel, concerten) mij niet lichtsterk genoeg.

ik heb a.s zaterdag weer een toneelvoorstelling van mijn dochter, ik kan daar vooraan zitten dus ik ga mijn contactpersoon een lichtsterke prime te leen vragen.

helaas kan ik op de KM-dag dus niet met mijn aanwinst pronken
                    Telecaster weblog

Comment

gek maar waar,

ik bestelde vorige week de Nikkor 70-200mm F2.8 VR lens in NL en daar zei men dat Nikon een probleem had om deze lenzen te leveren?

Groetjes wim
                      D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
                        ....dus ik ga mijn contactpersoon een lichtsterke prime te leen vragen.
                        helaas er is er geen met KM vatting voorradig (snik)
                        Telecaster weblog

Comment

Dit was dus ook de lens die ik wou kopen, heb online gekeken bij pixmania, maar er zijn enkel die voor de Nikon en Canon
                          Ik vind dat er weinig keus is voor de KM 5D, hoe komt dit Ik ken er nog maar weinig van, maar 'k heb niet zoveel vertrouwen in die goedkope lenzen die wel op voorraad zijn. Ik heb liever een goeie lens die aanbevolen wordt door mensen die er wat meer verstand van hebben dan ik, zoals bovengenoemde lens die hier blijkbaar heel populair is.
                          Ik hoop dat ik nog 1 heb voor ik op reis vertrek (eind mei) en ik zou toch graag wat dieren kunnen fotograferen.
                          KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Comment

Mss heeft Sigma de bui zien hangen ?
                            Leuk is anders :( Alles wordt overgeheveld naar Sony, waardoor de Minolta mount blijft bestaan :( http://www.dpreview.com/news/0601/06011901konicaminoltaout.asp
                            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                              Mss heeft Sigma de bui zien hangen ?
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=99294
                              En 'k heb mijne KM nog maar 2 weken 'k Had mss toch beter voor Canon gekozen alst zo moeilijk is om een goei lenske te vinden. zucht...
                              KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Comment

Working...
                              X