Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

    Leuk is anders

    Alles wordt overgeheveld naar Sony, waardoor de Minolta mount blijft bestaan



    This has to be the biggest and most shocking news before the upcoming PMA show, Konica Minolta has today announced that it is withdrawing from the camera and photo business. They will be transferring assets related to their camera business to Sony who will continue to develop digital SLR's based around the Konica Minolta lens mount. Konica Minolta it appears will continue to work with Sony (a relationship announced last year) in the development of digital SLR's and lenses but they will not be branded as or be sold by Konica Minolta. Full announcement and details of the Sony asset transfer inside.
    flickr

  • #2
    Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

    Misschien is dit nog zo geen slecht nieuws.

    Sony maakt ook nu al de sensors voor KM.
    Canon maakt z'n eigen sensors.
    Nikon koopt z'n sensors bij Sony.

    Wie zit er het meest in nesten?
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

      Dat is heel slecht nieuws voor ons allemaal.

      Maar uiteindelijk valt het nog mee gezien Sony alles overneemt en zodoende is de investering in KM glas ook niet verloren voor de KM gebruikers.

      Comment


      • #4
        Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

        Neen zo slecht is het niet natuurlijk.

        Eienlijk ben ik er zelfs van overtuigd dat Sony het beter (marketinggewijs) zal aanpakken dan KM
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

          Het enige probleem met Sony is dat die altijd hun eigen standaard trachten te onwikkelen en op te leggen (Geheugenkaartjes, muziekformaten,...)
          BD0477BE

          Comment


          • #6
            Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

            Wie zit er het meest in nesten?
            Behalve minolta waarschijnlijk pentax...

            bedoel dit niet lullig, maar denk dat canon en nikon deze War wel overleven.
            Waarschijnlijk gaan hun DSLR's nog verder in prijs zakken de komende 2 jaar om het de kleineren nog moeilijker te maken. Olympus,minolta(sony) en pentax (samsung) zullen hun gat moeten slaan waar nog ruimte is. bv het 4/3 formaat of evt. full-frame nikon ofzo...
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

              Is het dan nog de moeite om een KM 5D of 7D te kopen??? Zou ik dan niet beter wachten op wat sony zal op de markt gooien?

              Filip

              Comment


              • #8
                Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                Ik weet het allemaal nog niet zo net. Net drie jaar terug kocht Konica Minolta (of andersom, daar mag je over strijden ). Twee financieel zwakke broeders, 1+1 was in dit geval niet bepaald 2. Na drie jaar is het financieel tekort nog eens flink opgelopen en dit jaar wordt een verlies verwacht van maar liefst €361 miljoen.

                Het ANP persbericht van vandaag over deze "merger" (ahum...) meldt verder dat liefst 3700 werknemers ontslagen zullen worden.

                Sony schijnt het plan te hebben de Maxxum/Dynax mount te blijven gebruiken en de bestaande KM SLR-reeks te blijven doorontwikkelen en dat is denk ik goed nieuws voor de huidige KM eigenaren.

                Overigens, vergeet inderdaad het Four/Thirds system niet. Met Matsushıta en Sanyo aan boord hebben die natuurlijk een enorm potentieel. Pentax/Samsung zal op termijn vast wel weer overgenomen gaan worden door een van deze twee reuzen, waarbij het 4/3 consortium m.i. de beste kaarten heeft.
                Last edited by Joost; 19 januari 2006, 09:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                  Pentax overgenomen misschien maar samsung hmmm jouw 2 reuzen zijn niet echt groter dan samsung hoor als ze al groter zijn. Maar misschien wil samsung op een bepaalde dag wel af van zijn fotobusiness.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                    Pentax overgenomen misschien maar samsung hmmm jouw 2 reuzen zijn niet echt groter dan samsung hoor als ze al groter zijn. Maar misschien wil samsung op een bepaalde dag wel af van zijn fotobusiness.
                    Ik geloof niet dat Samsung veel interesse heeft in het maken van topkwaliteit kameras. Pentax wel... Maar goed, misschien zien ze het licht wel en kopen ze op een goede dag het hele 4/3 consortium leeg, dat kan ook .

                    Samsung is wel heel erg groot, maar zit dat kapitaal niet vooral in andere onderdelen van het bedrijf? Niet-electronica met name?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joost

                      Sony schijnt het plan te hebben de Maxxum/Dynax mount te blijven gebruiken en de bestaande KM SLR-reeks te blijven doorontwikkelen en dat is denk ik goed nieuws voor de huidige KM eigenaren.
                      Zou te zot zijn om te beginnen met de Minolta mount, en twee jaar later te zeggen: "sorry, vanaf nu gebruiken we een andere mount".

                      Zolang de mount er blijft, zie ik geen reden om over te stappen overigens
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                        Afwachten
                        Last edited by Rudy; 19 januari 2006, 10:07.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                          Voor mensen die op zoek zijn naar kwaliteitsglas, mijn boeltje gaat wss in de verkoop .....

                          Het zullen andere dingetjes in men fototas worden binnenkort denk ik .....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                            Fijn is anders kheb vorige week een 7D gekocht. Nu ja heeft voordelen ook zoals Tom nu doet zullen veel mensen glas buitensmijten en dan zal ik wel kopen
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #15
                              Re: Konica Minolta trekt zich terug uit de fotografie wereld

                              Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
                              Fijn is anders kheb vorige week een 7D gekocht. Nu ja heeft voordelen ook zoals Tom nu doet zullen veel mensen glas buitensmijten en dan zal ik wel kopen
                              Niet paniekeren, het is al zo dikwijls gebeurd in de fotografie wereld. Als de mount blijft bestaan, zullen we er toch niet op achteruitgaan met een reus zoals Sony denk ik?

                              Comment

                              Working...
                              X