Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR - Waar kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR - Waar kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty
    In alle geval, effe on topic nu, als je een goeie winkel in het Leuvense zoekt zou ik Mertens aanraden.
    Als je Nikon wil kopen dan want hij is nogal anti-Canon ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
      Als je Nikon wil kopen dan want hij is nogal anti-Canon ...
      let's kill him

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
        Ik zou me graag een d2x aanschaffen maar. Toen ik de prijs bij cameranu zag staan was dat toch een pak minder dan hier bij de lokale fotograaf. En dan kan ik nog kopen zonder btw ook!
        Maar toch is er iets wat me tegenhoud, blijkbaar vertouw ik het niet zo goedkoop.
        Het is toch een verschil van 1500€.(int model).
        Zie hoger in deze draad: met internationale modellen heb je geen garantie in Europa!!! Laat je niet vangen door het prijsverschil... het kan je heel duur te staan komen!
        Vraag het even aan de verkopers, ze zullen je vanalles proberen wijs te maken... maar vraag hen naar wat op het garantiebiljet staat van zo'n internationaal model...
        Enfin, ik kan jullie maar waarschuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71
          Ik heb reeds bij www.cornevaniperen.com en cameranu.nl iets gekocht.
          Corné heeft het zelf thuisgebracht, maar ik mocht het ter plaatse gaan afhalen, en bij cameranu ben ik er zelf omgeweest, en heb ik iets laten opsturen.

Bij beide firma's geen enkel probleem gehad.

Het verschil zit hem soms in de garantie. Bij corné was het 2 jaar en bij cameranu was het slechts 1 jaar.

De handleiding bij de internationale toestellen (of lenzen) zijn inderdaad in het engels, maar er is altijd wel een pdf te vinden in het nederlands.

Als je soms kijkt naar het prijsverschil bij bepaalde "niet zoveel verkochte" producten (duurdere) dan zijn die inderdaad enorm.
          Een D70s of D50 verschilt wel niet zoveel in prijs (tussen belgie en nederland), maar als je kwaliteitslenzen (of flitsers) gaat gaan kopen, doe je wel een enorm prijswinst.

Nick.
          zijn de lenzen bij corné internationale versies??
          *** Canon 350d ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door macdonkey
            Zie hoger in deze draad: met internationale modellen heb je geen garantie in Europa!!! Laat je niet vangen door het prijsverschil... het kan je heel duur te staan komen!
            Dat hangt van het merk af. Veel merken bieden gewoon wereldwijde garantie, Canon bijvoorbeeld niet op camera's maar weer wel op lenzen. En wat versta je onder een internationaal model? Ik neem aan dat je grijze import bedoelt. Een Canon-camera uit bijvoorbeeld Duitsland of Andorra geeft namelijk nog steeds Europese garantie en kan toch stukken goedkoper zijn.

Comment

Waarschijnlijk wel, want bijvoorbeeld voor de D2X staat het erbij dat dit nederlandse (inca) import is.

Anders kan je hem best mailen als je zeker wilt zijn van die of deze lens, normaal gezien (als hij niet in verlof is) antwoordt hij binnen de 24uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpke
                Nee, uitsluitend Europese versies.
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71

Anders kan je hem best mailen als je zeker wilt zijn van die of deze lens, normaal gezien (als hij niet in verlof is) antwoordt hij binnen de 24 minuten.

sorry grapje, weliswaar off topic
                  Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
                  + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defender M

haha, super
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

FZ50

Comment

Anders kan je hem best mailen als je zeker wilt zijn van die of deze lens, normaal gezien (als hij niet in verlof is) antwoordt hij binnen de 24 minuten.

Ik wou niet teveel druk bij corné leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                        ... uitsluitend Europese versies.
                        Geldt dit ook voor uw Nikon flitsers SB-600, resp. SB-800?
                        En hebben die ook een NL-handleiding?
                        Last edited by LucD; 10 januari 2006, 14:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Dat hangt van het merk af. Veel merken bieden gewoon wereldwijde garantie, Canon bijvoorbeeld niet op camera's maar weer wel op lenzen. En wat versta je onder een internationaal model? Ik neem aan dat je grijze import bedoelt. Een Canon-camera uit bijvoorbeeld Duitsland of Andorra geeft namelijk nog steeds Europese garantie en kan toch stukken goedkoper zijn.
                          Het is idd merkgebonden.
                          En idd in DL, NL of Andorra zijn natuurlijk goedkoper op de gekende websites. Maar naast deze goedkope versies bieden ze ook nog internationele versies aan die nog goedkoper zijn. Deze laatste zijn grijze markt produkten en bieden je geen Europese garantie.
                          @Leonidas: zie mijn posts hoger in deze draad.

Comment

Ik heb net cameranu opgebeld en ze zeiden me dat de garantie dezelfde is als een europese camera ,maar als er problemen zijn dat de garantie gewoon via hun gaat.
                            Zij voeren ze in en weten wat te doen bij een defect.
                            Ik hoop dat daar geen adertje onder het gras zit!
                            Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

Comment

Gegroet,

Dit gewoon doorgeven aan Proximus, via hun Site en de rest komt in orde een kleine moeite.

groetjes
                              Vriendelijke groet
                              Duroc

Comment

D70s gekocht (inclusief 18-70mm kitlens)
                                Met draagtas en Lexar 1GB 80xWA geheugen erbij.
                                Het is een speciale actie, dus profiteer ervan

Waar => Mertens in Leuven (Mechelsestraat)
                                Prijs => voor dezelfde prijs heb je in de Fnac het toestel met kitlens, zonder geheugen en draagtas.

Eerst nog 3 kwartier uitleg gekregen van de vriendelijke en geduldige persoon

Comment

Working...
                                X