Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rallyfoto's -> welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rallyfoto's -> welke camera?

Hallo allen,

ik heb me hier speciaal ingeschreven omdat ik er niet uit kom welke camera te kopen.
    Ik zal deze nieuwe camera vooral gebruiken (net als mn huidige Finepix S7000) om foto's te nemen van rally's. Ik weet al dat het een spiegelreflex moet worden, en liefst een waarvan je later nog een ruim aanbod aan lenzen kan voor kopen.
    Ik zit al de ganse tijd met de Nikon D70s in mijn hoofd, maar in hoeverre is deze beter dan de Nikon D50? Voor het prijsverschil kan ik al wat investeren in een betere lens bijvoorbeeld (of in mn oldtimer, of vriendin, ...).
    Het belangrijkste is dat ik s'avonds ook nog wil wat auto's fotograferen die aan hoge snelheid voorbijvliegen. Dat kan ik nu niet.

Wat raden jullie aan? Ik denk aan een budget van 1000 euro.
    Ik sta vooral ook open voor andere merken, zolang de kwaliteit en bedrijfszekerheid maar goed is.

Veel groeten,

Christoph

Re: Rallyfoto's -> welke camera?

bij beperkt budget:

minder aan body en meer aan lens geven.
    eventueel een goedkopere (maar scherpe en lichtsterke) sigma/tokina/tamron lens kopen die aan je eisen voldoet.

dus D50, met tja.. welke lens ist "beste" voor rally? de 80-200 van nikon of de 70-200 van sigma (wel over je budget dan!)
    foto als spiegel of als venster?

Comment

toebak,

uw vraag zou eigenlijk moeten zijn: welke body en lens (lenzen), want de lenzen spelen altijd ( en zeker voor uw toepassingen) een belangrijke rol.

tweede opm. is dan meteen: bedoel je 1000 euri voor de body of het geheel, want fotografie van rally's en dan ook nog bij nacht zal wel veeleisend zijn naar lenzen ...
      Voor de body ga je een snelle nodig hebben en indien bij nacht zonder flits wellicht ene die hoog in iso kan en zonder teveel ruis.

als je dit nog wat beter toelicht gaan ze u hier zeker met raad en daad bijstaan

greets
      m
      Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
      + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defender M
        Voor de body ga je een snelle nodig hebben en indien bij nacht zonder flits wellicht ene die hoog in iso kan en zonder teveel ruis.
        kwa snelheid moet een D50 niet onderdoen voor een D70.

je kan ook moeilijk een 5000 euro prof dslr (D2x) gaan aanraden hee
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik ken wat prijzen van body's, maar geen van lenzen omdat ik daar niet juist van weet welke ik dan moet nemen.
          Het is nu ook niet dat ik professioneel wil beginnen, trouwens ik ben redelijk tevreden over de resultaten die ik tot nu behaald heb met mn Finepix S7000.
          Het is enkel dat ik er iets van krijg dat mn foto's op niets meer trekken van zodra de zon niet meer te zien is.
          En dat budget waar ik over spreek, dat kan natuurlijk altijd wat veranderd worden als het de kwaliteit veel ten goede komt.

Nog een vraag: 2de hands lenzen, betrouwen jullie dat?

Nogmaals de groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door straffe toebak
            Het belangrijkste is dat ik s'avonds ook nog wil wat auto's fotograferen die aan hoge snelheid voorbijvliegen. Dat kan ik nu niet.
            Zeker zorgen voor een goe flitsbakske, (in geval van canon een 580EX, van andere merken weet ik niet hoe dat zit)in combinatie met 1 licht sterke lens. Maar dat alles voor 1000 Euro
            Nieuwe website

Comment

Ik denk dat het budget van 1000 Euro niet echt gaat volstaan.

Omdat je, wanneer de zon onder gaat, een lichtsterke lens gaat nodig hebben eventueel aangevuld met een flits.

Ikzelf ben altijd actief op de rallywegen en heb een 70-200F2.8 gekocht net om deze redenen maar dan ben je al over je budget en dit met je lens alleen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee
                Ik denk dat het budget van 1000 Euro niet echt gaat volstaan.

Omdat je, wanneer de zon onder gaat, een lichtsterke lens gaat nodig hebben eventueel aangevuld met een flits.

Ikzelf ben altijd actief op de rallywegen en heb een 70-200F2.8 gekocht net om deze redenen maar dan ben je al over je budget en dit met je lens alleen....
                Niet bij Nikon of Sigma. Nikon heeft een 80-200/2.8 voor een 800 EUR, sigma een 70-200/2.8 die ook rond die prijs schommelt.

Als je niet investeert in goede lenzen, is de aanschaf van een DSLR voor wat je wilt doen eigenlijk geen goede aanschaf.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door straffe toebak
                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  kwa snelheid moet een D50 niet onderdoen voor een D70.

je kan ook moeilijk een 5000 euro prof dslr (D2x) gaan aanraden hee
                  Bij nacht en ontij goede foto's maken met een D50 of 70 Met alle respect voor deze camera's, maar ik vemoed dat dat zelfs voor de D2x erg veel gevraagd is

D'r zijn maar heel weinig camera's die dit onder deze omstandigheden goed kunnen vermoed ik. Dat wil zeggen als je nog iets van AF wilt hebben. Vind je dat niet belangrijk voldoen beide camera's uitstekend. Maar dat geldt voor zo'n beetje elke DSLR. Of een flits voldoende is Geen flauw idee, wel vermoed ik dat 's nacht rally fotograferen de max is. Wel spectaculair trouwens als het je lukt. Een kleine zoektocht via Google doet echter het ergste vermoeden

Voor overdag is een snelle lens veel belangrijker dan het verschil in D50 of 70 body. Beide zijn uitsekende camera's
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Denk je nu echt dat je met een dslr prachtige foto's zal maken in donkere omstandigheden waarbij ze kweetniethoesnel aan u voorbij vliegen Ze ( uw foto's ) zullen met veel geluk ietsje beter zijn maar ik vrees ervoor.
                    Blijkbaar denken de mensen te snel dat een dslr dé oplossing is.

Wat wel waar is: je kan iets hogere iso gebruiken
                    Wat ook waar is: voor uw budget van 1000 € kan je een lichtsterke zoom vergeten. Zelfs met 1000€ kom je nog niet toe voor een degelijke lichtsterke zoom, dan heb je nog geen toestel.

Ik wil gerust de uitdaging aangaan om met mijn oude Fuji 602 het tegen een D70 met kitlens op te nemen.

Het is niet omdat een D70 snel weg kan schrijven dat je met minder licht beter foto's zal kunnen maken.
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      Bij nacht en ontij goede foto's maken met een D50 of 70 Met alle respect voor deze camera's, maar ik vemoed dat dat zelfs voor de D2x erg veel gevraagd is

D'r zijn maar heel weinig camera's die dit onder deze omstandigheden goed kunnen vermoed ik. Dat wil zeggen als je nog iets van AF wilt hebben. Vind je dat niet belangrijk voldoen beide camera's uitstekend. Maar dat geldt voor zo'n beetje elke DSLR. Of een flits voldoende is Geen flauw idee, wel vermoed ik dat 's nacht rally fotograferen de max is. Wel spectaculair trouwens als het je lukt. Een kleine zoektocht via Google doet echter het ergste vermoeden

Voor overdag is een snelle lens veel belangrijker dan het verschil in D50 of 70 body. Beide zijn uitsekende camera's
                      'k Zou het niet beter kunnen zeggen.
                      Qua lens : de sigma 70-200 2.8 is toch wel de minimum imo
                      fotosite

Comment

Staffe toebak,

Met 1000 Euro kom je nergens. Dan kan je beter bij je Fuji blijven...

Ikzelf had vroeger een Fuji S602Z, waarschijnlijk te verglijken met jouw 5700 ? Ik was relatief tevreden van de kwaliteit, maar heb ook de overstap gemaakt naar D70... met std lens 70-300 wel ik was serieus ontgoocheld, van zodra het duister kwam trok het op geen kl*ten meer en de lens was niet snel genoeg.

Dan maar een SIGMA 70-200 (600 Euro 2de hands) gekocht en vanaf dan was het iets beter, maar ik zat dan reeds rond de 2000 Euro....

Na 1 jaar heb ik alles vernieuwd D200 met 70-200 totaalprijs 2800 Euro...

Ik neem enkel rally foto's dus kan het weten...
                        www.daviddesign.be

Comment

Ik heb een idee 'tje, koop een canon 350D + kitlens met een canon 85mm 1.8. Die combo is in of meer binnen je budget.De redenen om de 85 1.8mm te nemen zijn de volgende:
                          De 1.8 is zeer scherp op f1.8. Dit maakt het makkelijk om aan heel hoge sluitertijden te werken. Zo word de wagen "bevroren in de tijd" als het ware.
                          Op de koop toe heeft deze lens een veel snellere autofocus dan bv de sigma 70-200 2.8. Dit is een van canon snelst autofocusende lenzen samen met de 400 5.6L. Zet de cam op "servo focus" iso 400 av-mode tussen f1.8 - f2.8 en schieten maar. Resultaat verzekerd
                          Nadeel is dat dit geen zoomlens is.
                          Eigenlijk is de canon 20D hier nog een pak beter voor geschikt. Die schiet 5 fotos per second. Je kan eventueel een tweedehands 20D proberen te vinden.

Spijtig genoeg geeft nikkon geen goedkope 85mm in zijn aanbod. Cannon heeft dit wel.
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

ooit al eens rally getrokken met een vaste 85 mm Mmmmmm ik denk het niet ....
                            www.daviddesign.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daf
                              ooit al eens rally getrokken met een vaste 85 mm Mmmmmm ik denk het niet ....
                              Wel motocross
                              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Working...
                              X