Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 vs D100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 vs D100

Hel zal wel een stomme vraag zijn maar toch stel ik hem

Toen de D70 uitkwam werd hij gezien als het kleine broertje van de D100 (denk ik).
    Mijn vraag is eigenlijk welke is beter?
    Als jullie nu mochten kiezen tussen een nieuwe D70 of D100 welke zouden jullie dan kiezen?
    Ik vraag dit omdat ik dan misschien beter van de D70 over kan stappen naar de D100 omdat er genoeg op de 2e handsmarkt te vinden is.
    Of zeggen jullie dat de verschillen te verwaarlozen zijn?

Ik weet dat de D200 er is maar daar wil ik het hiet eigenlijk HELEMAAL NIET over hebben, daar loopt al een ander elle-lang topic over.

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: D70 vs D100

Als je al een D100 hebt zou ik niet overstappen hoor......
    de verschillen zijn te minimaal voor dit te doen......
    Verschil zit hem in flitssycronisatiespeed 1/500 snelste van al de DSLR 's...
    iets betere ruiswaarden in de hogere ISO....ietsje betere AF.....
    Maar camera is ook later op de markt gebracht en dus betere CCD of toch de interne software die dat moet bewerken in het toestel.
    Maar ik vind dit minimaal..voor over te stappen hoor.
    Je zou eigenlijk eens van iemand een D70 moeten vastnemen en testen voor het verschil.
    mijne mag je altijd testen hoor als je eens in mijn buurt mocht komen.
    (twee body D70 met wat glas)
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Comment

Sorry jan, een lange uitleg voor niets.
      Als je goed leest heb ik juist de D70 al en niet de D100
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

sorry verkeerd gelezen...was nog vroeg zware nacht gehad?.......
        maar heb de D100 wel eens vast gehad.....en voelt wel stuk steviger aan als de D70....maar op de hogere iso's vanaf iso 1000 zie je toch iets meer beeldruis en en op iso 1600 zie je dat zeer duidelijk... dus voor gewoon buiten geen probleem maar in sporthal op weinig licht wint de D70 het hoor.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Hallo,

Ik veronderstel dat dit een vraagje is voor experts die beide toestellen in bezit hebben. Ik kan mij voorstellen dat er professionelen zijn die de voorkeur zullen geven aan de robuustere D100. Daar tegenover staat dat de D70 iets recenter is en technisch gezien misschien over een aantal kwaliteiten beschikt
          die de D100 moet missen. Nu, ik weet niet in welke mate u met fotografie bezig bent maar ik kan mij niet voorstellen dat foto's er plots veel beter gaan uitzien wanneer je een D100 ter hand neemt. Het is nog altijd de fotograaf die het moet doen. En in geval van een D100 is nabewerking bijna een must daar waar je met een D70 gebruik makende van custom settings zelfs nog een meer dan behoorlijke recht-uit-de-camera-foto kan toveren.

Van D70 naar die waar je het niet wil over hebben daarentegen ....

Dany.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
            Hallo,

Van D70 naar die waar je het niet wil over hebben daarentegen ....

Dany.
            Waag het niet he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
              Waag het niet he...
              Bijna, bijna had ik de vierletter code ingetikt maar ik heb ze nog net op tijd kunnen vervangen door een onduidelijke omschrijving ...

Comment

Eens kijken of iedereen zich kan inhouden hier om erover te beginnen.
                Voor vele denk ik heel moeilijk

Comment

Hoi Kees,

Kijk eens hier ook misschien : http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcf...um=DCForumID84
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit is toch een beetje dezelfde vraag of een Volkswagen Kever te verkiezen is boven de Volkswagen Polo die je al hebt. Die Kever heeft nog steeds de roem uit het verleden, maar het is en blijft een verouderde, stinkende en onveilige wagen. Maar wel charmant en je kunt je er mee onderscheiden van de grijze massa Polo-rijders.

Overigens is er tegenwoordig ook een opvolger voor de Kever: de Volkswagen New Beetle. Een stuk duurder dan die oude Kever of een leuke Polo, maar hij is veel moderner en heeft bovendien een heel goede uitstraling als je je wilt onderscheiden van de grijze massa

Mijn idee: ik zou het lekker bij de D70 houden, ondanks dat de D100 ook aantrekkelijk kan zijn.

Groeten, Miriam

Comment

Prachtig gezegd ....zou het niet beter kunnen....
                      Ik zou ook je (polo...***) houden en nog wat wachten
                      voor de New Beetle...****) aan te schaffen
                      Last edited by jan van ginkel; 8 januari 2006, 11:45.
                      Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                        Hel zal wel een stomme vraag zijn maar toch stel ik hem

Toen de D70 uitkwam werd hij gezien als het kleine broertje van de D100 (denk ik).
                        Mijn vraag is eigenlijk welke is beter?
                        Als jullie nu mochten kiezen tussen een nieuwe D70 of D100 welke zouden jullie dan kiezen?
                        Ik vraag dit omdat ik dan misschien beter van de D70 over kan stappen naar de D100 omdat er genoeg op de 2e handsmarkt te vinden is.
                        Of zeggen jullie dat de verschillen te verwaarlozen zijn?

Gr Kees
                        Ik heb steeds een D100 gehad en vond het een goed toestel voor mijn soort fotografie (ik heb geen snelheid nodig,vooral landschapkes,tegenlicht...Kijk in m'n albums.Ze zijn bijna allemaal met een D100 gemaakt).Vorige zomer is m'n statief omgedonderd en met camera en al in 't water gevallen.Aangezien we een week nadien met verlof vertrokken heb ik me holdebolder een D70s aangeschaft bij Ingo en ik was er in 't begin niet echt zot van.Ik vond de handligging niet zo goed,toestel is te klein voor m'n grote handen,iets kleinere zoeker wat vervelend was voor m'n macro's...Maar na verloop van tijd merkte ik dat het minder ruis produceerde,iets snellere focus had en een goede beeldkwaliteit.Kort gezegd:de D70(s) is een pracht van een camera voor z'n prijs.Het moet kwalitatief zeker niet onderdoen voor een D100,is zelfs beter.Met beide ga je mooie foto's kunnen maken en het is maar waar je jezelf goed bij voelt.

Ik ben deze voormiddag uitgebreid gaan fotookes maken met een D1X (ook al een oude bak in velen hun ogen ) en ik vind het een prachtig toestel met een geweldige handligging,afwerking,zoeker...'k Ga nu de gemaakte foto's bekijken en misschien zie je m'n D70s hier wel opduiken in de koopjeshoek.Neem eens een D100 ter hand,fotografeer ermee en als het toestel je goed ligt moet je aan de huidige tweedehands prijzen niet twijfelen.
                        Danny's Photosite

Comment

Hi Kees, heb beide camera's gehad en mijn bevindingen zijn dat ze veel overeenkomen. De D70 schrijft wat sneller weg, heeft ittl en de kleuren komen op mij wat frisser over. Zou een overstap naar een D100 dan ook niet doen. Dit alleen al om het nieuwere ittl van de D70 wat een grote stap voorwaarts was van Nikon.
                          Groetjes Edwin
                          Mijn Foto's

Comment

Ik ben al weer wat wijzer.
                            bedankt zover.
                            Misschien is het wel iets om als 2e bij te kopen, of zeggen jullie dan misschien een andere?
                            D1x? of hoe heten al die soorten.

Comment

Working...
                            X