moet wss onder "toebehoren", weet echter niet hoe ik dit nog kan veranderen, moeten de mods dit doen? alvast sorry...
hey, ik heb hier verschillende lenzen, en zit waarschijnlijk met een heel basic vraag, doch ik vind nergens een antwoord.
Ik heb hier verschillende lenzen
- een Canon zoom lens; FD 35-70 mm; 1:4
- een Soligor; Wide-auto; 1:2:8; f=28 mm; doorsnede 58
- een Marexar Ultra Wider
- een Canon Macro lens; FD 50 mm; 1:3.5
- een vivitar 58-205 mm; 1:3.8; Macro Focusing Auto Zoom; doorsnede 58 mm
Ik weet enkel dat ik een fish-eye heb, een met een bredere ooghoek (de Soligor), een 'normale' hoek, een macro en een telelens. Nu vraag ik me af welke de kenmerken zijn van de mm-benaming. Zou je de x-mm lens in die situatie moeten geburiken, of eerder op een ander moment? (de fish-eye en macro kan ik wel raden ), geven ze een verschillende DOF op dezelfde f-waarde? En waar ligt het verschil bvb met een Sigma 12-24? (waarvan ik vind dat em een heel mooi resultaat geeft)
alvast bedankt,
prettige feesten
vincent
ps: indien u de lenzen niet herkent: het zijn analoge lenzen die ik op men Canon A-1 gebruik
hey, ik heb hier verschillende lenzen, en zit waarschijnlijk met een heel basic vraag, doch ik vind nergens een antwoord.
Ik heb hier verschillende lenzen
- een Canon zoom lens; FD 35-70 mm; 1:4
- een Soligor; Wide-auto; 1:2:8; f=28 mm; doorsnede 58
- een Marexar Ultra Wider
- een Canon Macro lens; FD 50 mm; 1:3.5
- een vivitar 58-205 mm; 1:3.8; Macro Focusing Auto Zoom; doorsnede 58 mm
Ik weet enkel dat ik een fish-eye heb, een met een bredere ooghoek (de Soligor), een 'normale' hoek, een macro en een telelens. Nu vraag ik me af welke de kenmerken zijn van de mm-benaming. Zou je de x-mm lens in die situatie moeten geburiken, of eerder op een ander moment? (de fish-eye en macro kan ik wel raden ), geven ze een verschillende DOF op dezelfde f-waarde? En waar ligt het verschil bvb met een Sigma 12-24? (waarvan ik vind dat em een heel mooi resultaat geeft)
alvast bedankt,
prettige feesten
vincent
ps: indien u de lenzen niet herkent: het zijn analoge lenzen die ik op men Canon A-1 gebruik
Comment