Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

    Hey,

    Ik ben van plan een nieuwe digitale camera te kopen. Ik twijfel nog tussen twee camera's:

    -Pentax Optio S6 (255 euro)



    -Canon Digital Ixus 55 (300 euro)



    Klik hier voor een uitgebreide vergelijking (2de en 3de camera)

    Welke van deze twee camera's is de beste?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

    Kunnen jullie een mening geven? Ik moet namelijk bijna beslissen

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

      Als het allemaal zo snel moet gaan, dan loop je best eens langs een winkel om ze ter plaatse eens vast te nemen.
      Wil je een ernstig antwoord dan zal je wat geduld moeten opbrengen. BD-ers liggen niet op de loer om hier op een zondagnamiddag snel twee toestellen te vergelijken, waarvan ze waarschijnlijk ook alleen maar de specs kunnen nalezen.

      Met specifieke vragen heb je meer kans op een snel antwoord.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

        ok, ok , ik heb geduld . Sry voor mijn opdringerig gedrag, maar het is mijn eerste post hier

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

          Op bijna elke vraag zoals de jouwe antwoord ik met de volgende vraag :
          "...Waarvoor wil je hem gebruiken ?...", eens we dit weten kunnen we mss. een gericht antwoord geven

          Enfin, ben effe naar jou link gaan kijken, ik zie niet écht opmerkelijke verschillen op enkele details na, maar mss zijn die details voor jou wél belangrijk...(voice recording functie, yeah right )
          Belangrijker is te vergelijken op enkele andere punten dan :

          1/welk type batterijen gebruiken ze (hen je al oplaadbare batt's, kan dit een argument pro X of Y zijn)
          2/welk type geheugenkaartjes gebruiken ze (heb je al kaartjes, dan bla bla bla...)

          Hopelijk al iets wijzer nu ?
          Last edited by Haai8; 18 december 2005, 16:03.
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

            betreft fotokwaliteit (en hier is het toch tenslotte om te doen....)
            dan heeft de Canon toch een streepje voor hoor.
            Ruiswaarden, kleurruis, interne beeldbewerking in het toestel enz... Foto's worden juist ietsje beter afgeleverd uit het toestel van de Canon.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

              Ze gebruiken SD kaartjes en mijn vader verkoopt die, dus geen probleem. Ik wil de camera overal kunnen meenemen, hij moet snel opstarten, goede kwaliteit natuurlijk en ja redelijke batterijduur . Maar ik denk dat ik de Canon ga nemen, kwaliteit lijkt me toch iets beter en vele reviews prijzen hem de hemel in

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                Ik weet niet in hoeverre je nog beïnvloedbaar bent, maar heb je al eens de WPi van pentax overwogen?

                Kun je overal krijgen voor 339€ (en als je uitkijkt zelfs minder), dus wat prijsklasse betreft zou dat toch zowat gelijk moeten liggen...

                De WPi is snel (en dat heb ik niet van horen zeggen, heb hem zelf mogen 'testen'), in elk geval sneller dan de twee toestellen die je hierboven opnoemt...
                Beeldkwaliteit zou ik op dezelfde lijn leggen als de Ixus55; dus een streepje boven de S6 (als je een PM'tje stuurt kan ik je wel een paar voorbeeldfoto's laten zien.)
                Waar de WPi vooral in straalt is de bouwkwaliteit: shockproof en waterproof (tot op 1.5 meter.) Nu zul je misschien zeggen: ik heb dat niet nodig, want ik spring zorgvuldig om met mijn materiaal, maar wie gaat er nu niet op skivakantie of even snorkelen in de Rode Zee (om maar een paar voorbeelden tegeven?) Je kunt er zelfs mee onder water foto's maken...

                Ik heb zelf de Optio 33WR gehad en gebruik nu de 43WR (dat zijn de vorlopers van de WPi) en ik moet zeggen: heel tevreden over, zelfs wat betreft beeldkwaliteit (het is geen DSLR, maaar slaat zich er doorheen.) De WR gaat dan boven wanneer ik mijn DSLR wegstop (meestal is dat dezelfde reden: regen ) en ik zou hem niet meer kunnen missen...

                Meer info: http://www.h20camera.com/index.jsp
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                  Ik moet toegeven dat je gelijk hebt dat de Pentax optio WPi (250 euro) een heel goede camera is, maar ik ga die camera toch niet gebruiken onderwater of zo , en hij heeft ook een nogal klein schermpje (2 inch is niet echt klein maar kom). De Canon heeft ook een hogere resolutie bij het filmen, en kan tot 60fps.) Voor mij hoeft hij niet echt waterdicht en stofvrij te zijn, ik stop hem altijd in z'n tasje en draag er zorg voor Dus ja, ik denk toch maar de Canon te kopen.
                  Last edited by Digit@lM@st€r; 18 december 2005, 18:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                    Ik dacht dat de WPi een LCD scherm had van 2.5", maar kom, ik denk dat je toch al je gedacht gemaakt hebt...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                      'k heb de reacties niet echt gelezen, maar ...

                      een tijdje geleden zat ik in een zelfde situatie: ixus of optio?
                      ik heb uiteindelijk de ixus gekocht, en mocht kort daarna voor een vriend de optio halen.
                      wat mee eerst opviel was de 'feel':
                      de ixus 'voelt' degelijk, metaal, terwijl de optio meer plastiekerig voelt (sorry siegie )
                      nu, 't was geen optie S6, maar 50L,
                      en geen ixus 55 maar IIs.
                      de enige die die knoop kan doorhakken, is jijzelf vrees ik: pak ze vast, pruts er een beetje mee, en zie waarmee je liefst rondloopt.
                      't zal sowieso geen slechte koop zijn.
                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                        en nog een voordeel: optische zoeker!
                        de optio heeft er geen, ixus wel!
                        ik dacht eerst ook, niet nodig, je hebt het schermpje,
                        maar ik gebruik die zoeker toch hoor, en meer dan verwacht!

                        mm
                        Last edited by mm; 19 december 2005, 17:43. Reden: promoties niet nodig ...
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Digitale Compactcamera: Pentax optio S6 vs Canon Digital Ixus 55

                          Ik ga morgen de Canon ixus 55 bestellen (Ik kan al de camera's aan inkoopprijs krijgen , dus promoties doen er niet echt toe )

                          Comment

                          Working...
                          X