Ik was van plan een Nikon D70S + 18-70 AF DX met extra lens: Nikon 4.0-5.6/70-300 AFG te kopen. Het is de bedoeling om actiefoto's op voetbalmatchen te trekken. Wat denken jullie van de lens? Is ze goed genoeg? Voordeel is dat ik ze voor een koopje kan krijgen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Voetbal met nikon
Collapse
X
-
-
Re: Voetbal met nikon
Oorspronkelijk geplaatst door cassiIk was van plan een Nikon D70S + 18-70 AF DX met extra lens: Nikon 4.0-5.6/70-300 AFG te kopen. Het is de bedoeling om actiefoto's op voetbalmatchen te trekken. Wat denken jullie van de lens? Is ze goed genoeg? Voordeel is dat ik ze voor een koopje kan krijgen.
edit: foutje aangepastLast edited by frank207be; 12 december 2005, 09:00.
-
Avondmatchen met een kitlens en een 70-300?
Zeker is de G lens een koopje: een best redelijke (kunststof) lens voor nog geen 100 euro. Maar daar avondmatchen mee trekken lijkt me een drama, het is overdag al niet te doen vanwege de veel te langzame foto's.
Ik maak overigens uit je topic op dat je nu een point en shoot gebruikt en dat lijkt me helemaal volstrekt onmogelijk.
Beter ga je voor een Sigma 70-200 met HSM.
Een telelens 2.8 180 of iets dergelijks is ook heel bruikbaar, alleen mis je bij voetbalwedstrijden de zoom.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207beSigma 70-300 f2.8 HSM zal dus een veel betere optie zijn mijns inziens.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hub2805Waar kun je die vinden want die interesseert me wel
Hubert
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpanjaartAvondmatchen met een kitlens en een 70-300?
Zeker is de G lens een koopje: een best redelijke (kunststof) lens voor nog geen 100 euro. Maar daar avondmatchen mee trekken lijkt me een drama, het is overdag al niet te doen vanwege de veel te langzame foto's.
Ik maak overigens uit je topic op dat je nu een point en shoot gebruikt en dat lijkt me helemaal volstrekt onmogelijk.
Beter ga je voor een Sigma 70-200 met HSM.
Een telelens 2.8 180 of iets dergelijks is ook heel bruikbaar, alleen mis je bij voetbalwedstrijden de zoom.
Comment
-
Als je avondmachen wil trekken moet je toch een f 2.8 lens gebruiken.
Ikzelf fotografeer bijna wekelijks in eerste klasse en zelfs daar heb je een f 2.8 nodig om op avondmatchen nog deftige fotos te kunnen maken.
greets,
Geert
Comment
-
Geen. Voor 1800€ en twee lenzen moet je ergens zware compromissen maken die de combinatie uiteindelijk zwaar handicappen tot onbruikbaar maken voor jouw toepassing.
Het feit dat je savonds schiet gaat je dwingen tot f/2.8 telelenzen, die vaak alleen al niet te koop zijn voor 1800€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FonzieGeen. Voor 1800€ en twee lenzen moet je ergens zware compromissen maken die de combinatie uiteindelijk zwaar handicappen tot onbruikbaar maken voor jouw toepassing.
Het feit dat je savonds schiet gaat je dwingen tot f/2.8 telelenzen, die vaak alleen al niet te koop zijn voor 1800€.
Sigma 70-200 2.8 EX 900 €
Sigma 24-135 2.8-4.5 (als allrounder) 300 €
Nog een kleine inspanning voor een EX converter 1.4 die je net dat beetje meer tele (280mm) dat nuttig kan zijn voor voetbal (wel aan F4, nog geen drama) kost je dan nog eens 200 €. Hiermee kan je al aardig uit de voeten.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsanniet juist : Body D50 500 €
Sigma 70-200 2.8 EX 900 €
Sigma 24-135 2.8-4.5 (als allrounder) 300 €
Nog een kleine inspanning voor een EX converter 1.4 die je net dat beetje meer tele (280mm) dat nuttig kan zijn voor voetbal (wel aan F4, nog geen drama) kost je dan nog eens 200 €. Hiermee kan je al aardig uit de voeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_TKzou zeggen, vergeet die converter neem een D70s, tenminste als er verschil is in de AF motor. Zoniet zou ik toch nog eerder naar een Sigma 18-50 2.8 en geen convertor.
Comment
-
In deze situatie zou ik zeggen:
D50 500 euro
Sigma 70-200 900 euro
Sigma 18-50 400 euro
Persoonlijk zou ik ook gebruikt materiaal in nieuwstaat overwegen. Nu de D200 uit komt zullen er genoeg D70, D70S en D50 worden aangeboden.
Ook op genoemde objetieven valt 30-40% te besparen door ze tweedehands te kopen.
BV:
D70 met kitlens 650 euro
Sigma 70-200 600 euro
Nikon 1.8 50mm 75 euro.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
Comment