Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

    Volgens DP review is de flitssincronisatie van de R1 1/2000 sec. daar kan geen enkele dslr tegenop toch

    Ziehier: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page20.asp

  • #2
    Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

    Met de High-speed sync mode kunnen de goede Canon flitsers daar ruimschoots tegen op, denk ik.
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

      Toch niet alweer een spelletje welles-nietes. Pak je cam vast en neem fotos in plaats van urenlange nutteloze discussies te voeren over dat soort technische kleinigheden

      My 2 cents..
      Last edited by Karreaux; 8 december 2005, 20:36.

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

        Geen discussie maar een vaststelling.
        En verder dient dit deel van het forum toch voor zulke zaken.
        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

          Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
          Geen discussie maar een vaststelling.
          En verder dient dit deel van het forum toch voor zulke zaken.
          moet kunnen
          gr, eb

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

            Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
            Geen discussie maar een vaststelling.
            En verder dient dit deel van het forum toch voor zulke zaken.
            maar dan moeten het wel serieuze zaken zijn he. Elke DSLR met een degelijke flits kan dit.

            TS wil precies laten uitschijnen dat hij een super toestel heeft. Hij heeft gewoon een grote digicam met een grote sensor, punt amen en uit.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

              demeyereg mag dat toch naar voor brengen (of dat nu zo is of niet staat toch daar buiten)mja tis nie C of N en een ander mag niet groter zijn
              gr, eb

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

                Dan kunnen we hier nog iets nuttigs van maken.
                demeyereg, heb je dat toestel in je bezit?
                Zo ja, kan je eens je ervaringen ermee tot nu toe meedelen?
                Zowel positieve als de negatieve puntjes, aub.
                == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

                  Met mijn 580EX gaat dat ook zonder problemen op de 20D .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door sloefke
                    demeyereg mag dat toch naar voor brengen (of dat nu zo is of niet staat toch daar buiten)mja tis nie C of N en een ander mag niet groter zijn
                    sloefke wordt nu toch eens wakker. Als TS zegt :

                    daar kan geen enkele dslr tegenop toch
                    terwijl elke DSLR niet evenveel maar zelfs BETER kan, dan mag je daar toch iets van zeggen.

                    C of N speelt allemaal gene rol, 't zijn de plaatjes die tellen. Maar doen alsof die R1 nu het van het is ... ... nee dankje.

                    Er zal misschien wel ooit een tijd komen dat een compact en een dslr evenwaardig zijn, of zelfs helemaal gaan verdringen. Niets is onmogelijk. Maar momenteel zijn we nog niet zover.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

                      Oei, k'heb weer eens wat gezegd
                      Maar tegen de tijd dat al die kenners hier hun snelle flitssincronisatie hebben ingesteld, is de foto met een R1 reeds lang gemaakt, blijkbaar zijn er hier zelfs veel die niet weten wanneer ze snelle sluitertijden met flits kunnen gebruiken, kleinigheden zeggen ze daartegen
                      Toch niet alweer een spelletje welles-nietes. Pak je cam vast en neem fotos in plaats van urenlange nutteloze discussies te voeren over dat soort technische kleinigheden
                      Ik fotografeer ook met een Nikon D2H en een D70, maar weet dit toestel van Sony (die ik trouwens ook bezit) heel goed in waarde te schatten, en ik zeg nogmaals dat dit het ideale toestel is om te reizen, weegt niet veel, maakt supergoede kwalliteit (in RAW, de jpeg compressie is volgens mij wat te groot, maar mischien komt er een firmware update waar de compressie niet zo groot is) en je kan een ganse dag fotograferen met één batterijlading.
                      Trouwens, ga maar eens kijken op DP bij de reviews, op gebied van scheidend vermogen van de gebruikte lens, een 350D met toplens kan er niet aan tippen, laat zitten met een kitlens, en dan zou ik hier niet mogen vertellen hoe goed ik dit toestel wel vind, en dat voor een prijs die toch drie maal lager is dan voor een reflex met lens
                      Ikzelf fotografeer reeds 30 jaar en heb reeds heel wat zien evolueeren in die jaren, over enkele weken, zal ik eens een reeks foto's posten, afkomstig van vier verschillende toestellen, waaronder een D2H een D70 een Sony R1 en gemaakt met een Nikon F5 op velvia en gescand met een Nikon lS4000 scanner, en dan is het aan jullie om deze fotos eens naar hun afkomst te wijzen, dan zullen we tenminste eens het kaf van het koren kunnen scheiden
                      Last edited by Guest42; 9 december 2005, 07:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DSC-R1 flach-syncronisatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                        Oei, k'heb weer eens wat gezegd
                        Maar tegen de tijd dat al die kenners hier hun snelle flitssincronisatie hebben ingesteld, is de foto met een R1 reeds lang gemaakt, blijkbaar zijn er hier zelfs veel die niet weten wanneer ze snelle sluitertijden met flits kunnen gebruiken, kleinigheden zeggen ze daartegen

                        Ik fotografeer ook met een Nikon D2H en een D70, maar weet dit toestel van Sony (die ik trouwens ook bezit) heel goed in waarde te schatten, en ik zeg nogmaals dat dit het ideale toestel is om te reizen, weegt niet veel, maakt supergoede kwalliteit (in RAW, de jpeg compressie is volgens mij wat te groot, maar mischien komt er een firmware update waar de compressie niet zo groot is) en je kan een ganse dag fotograferen met één batterijlading.
                        Trouwens, ga maar eens kijken op DP bij de reviews, op gebied van scheidend vermogen van de gebruikte lens, een 350D met toplens kan er niet aan tippen, laat zitten met een kitlens, en dan zou ik hier niet mogen vertellen hoe goed ik dit toestel wel vind, en dat voor een prijs die toch drie maal lager is dan voor een reflex met lens
                        Ikzelf fotografeer reeds 30 jaar en heb reeds heel wat zien evolueeren in die jaren, over enkele weken, zal ik eens een reeks foto's posten, afkomstig van vier verschillende toestellen, waaronder een D2H een D70 een Sony R1 en gemaakt met een Nikon F5 op velvia en gescand met een Nikon lS4000 scanner, en dan is het aan jullie om deze fotos eens naar hun afkomst te wijzen, dan zullen we tenminste eens het kaf van het koren kunnen scheiden
                        Hy demeyereg, no offence

                        Ik zag in dit topic weer een nutteloze discussie, dat is het tot nogtoe niet geworden, ok.

                        Hetgeen je zelf schrijft hierboven, dat is eigelijk net hetgeen ik bedoelde maar niet goed verwoorde. Op fora over technische kleinigheden zitten vitten, maar ga gewoon fotograferen en wat maken die dingen dan nog allemaal uit...

                        Comment

                        Working...
                        X