Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Hier staat er ergens anders ook al een topic over 'black frame'. Als je dus een foto trekt met lange sluitertijd neemt hij normaal nog eens dezelfde 'foto' zonder de sluiter te openen (maar wel dezelfde tijd) Zodoende 'kent' hij de ruis en kan hij die 'aftrekken' van de originele foto.

Zo heb ik het altijd begrepen, maar ik kan natuurlijk mis zijn.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Hallo Allemaal,

Wat een mooi en interessant forum zeg!

Na een tijdje met jullie megelezen te hebben werd het eens tijd om me wat actiever in de diverse discussies te melden.

Fotograferen (anders dan point en shoot) is nieuw voor mij. Na lang zoeken, lezen en overwegen heb ik enige tijd terug een FZ50 aangeschaft.

M.i. een camera met heel veel mogelijkheden en een heel scherpe 'value for money' verhouding.

Naarmate ik de camera meer gebruik neemt het aantal vragen ook toe, je zal de komende tijd dan ook geregeld vragen of opmerkingen van mij voorbij zien komen.

Het idee voor een FZ-SD is erg leuk . Ik zal zeker proberen aanwezig te zijn als de datum/locatie vastligt.

Ik woon overigens in Nederland (op enkele kilometers van de Belgische grens).

Comment

hoy

Ik ben dus nu al een week een zeeeeer tevreden fz50 gebruiker.

ps: normaal gezien wil ik mijn camera verder uitbereiden, heb meteen bij de aankoop de teleconverter erbij gekocht (van pana zelf). Had dit beter niet gedaan. Vind dat het niet veel verschil uitmaakt.

Maar zijn er andere die nog iets weten wat handig is?
        bv
        externe flash?
        macro lens? (normaal wil ik de raynox pro maar zijn er nog betere?)

of zijn er nog toffe en handige gadgets?

groeten davy
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Zo jullie staan bij op de lijst, welkom

@ducaudi: bij de macrolenzen kan je enerzijds kijken naar de DCR-250, een heel prijsvriendelijke oplossing met toch al behoorlijke resultaten. Anderzijds kan je gaan voor de DCR-5320PRO, een stuk duurder maar kwalitatief zal die ook wel veel beter zijn (Als ik het goed voorheb heeft Vicky er zo één). Andere oplossingen zullen er ook nog wel zijn maar of die dezelfde prijs/kwaliteit hebben...

Andere gadgets: statief en/of monopod of schouderstatief.
          Nog andere gadgets: Polarisatiefilter.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

bedankt voor de info.

en het zal wel de duurdere versie worden van de raynox. Heb inderdaad voorbeelden gezien van vicky en ik moet zeggen zeeeeeer mooi resultaat.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Jan Wybouw, waar zit je?
              Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                Jan Wybouw, waar zit je?
                PHP-code:
                Here I amMy Dear 
                Vermits je me toch roept en ik hier volledig onbekend ben, zal ik me effen voorstellen, hé : Ik ben, zoals men in Brussel zegt : " Un vrai amateur ! " Heb altijd met foto's & dia's bezig geweest, o.a. met mijne maat, die mij hier "appeleert". In de jaren 60-70 met mijne Practica-spiegelreflex. Had van mijn zoon, over enkele jaren, een Nikon Coolpix E2200 gekregen, wat een revelatie was voor mij op dat ogenblik. Onlangs (nog altijd met mijne maat) heb ik mij een Panasonic DMC-FZ50 Lumix aangeschaft. Man, man, man, das pas een revelatie : Helder apparaat, buiten en vooral binnen, ongelooflijk !! . Voor zover ik al doorgedrongen ben in de techniek o.a. macro's gemaakt met voorzetlens DCR 250 op MF (minder moeilijk scherp te krijgen). Er gaat een andere wereld voor mij open (fotografisch dan w.t.v.). Van het apparaat heb ik nog veel, wat zeg ik, alles te leren. Dus maten en matinnen, shoot maar, sè ! Alle praktische ondervinding is zeer welkom, hier op 't Forum of op mijn gmail : jan.wybouw@gmail.com . Op voorhand welkom en bedankt, sè ! Jan
                N.B. Die E2200 houd ik goed bij, sè, al was het maar om mijn klein gasten te kieken. Sluukes.
                Ben ondertussen ook vliegtuigspotter (of hoe ze dat ook noemen) geworden, woon hier niet ver van SN Brussels Airport, zodoende.....Om maar een idee te hebben, ziehier één van mijn picasa-albummekes : http://picasaweb.google.com/jan.wybouw/macros/

Vriendelijke groeten aan iedereen : Rodger,
                PHP-code:
                EviTanjaValérieMyriam en MyriammekeMimienzenz.......... 
                Last edited by jan.wybouw; 4 juli 2007, 14:28. Reden: Bijvoegsel.

Comment

Vandaag nieuw kaartje gekocht : 4gb transcend 150x blijkbaar werkt deze niet op mijn camera, kan dit ?
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    Vandaag nieuw kaartje gekocht : 4gb transcend 150x blijkbaar werkt deze niet op mijn camera, kan dit ?
                    In mijn boekje, weliswaar van de FZ30, staat dat de maximum aanvaarde capaciteit van het kaartje 2Gb is. Als dit bij de FZ50 ook nog zo is... dan zou dit dus kunnen. Even in de handleiding checken misschien.

Comment

Ik wil niet de slimme uithangen maar meen ergens ooit te hebben gelezen dat zulke kaartjes uit de fabriek verdeeld zijn in partities van 2Gb.
                      Als ik nu wist waar ik dat heb gelezen kon ik je antwoorden hoe je de partities wegdoet en één partitie van 4Gb overhoudt, Want dat staat daar. Mits de FZ50 4Gb ondersteunt dan.

Google?

Als je je kaartje leest in je PC, heb je dan 1 partitie van 4Gb?

Comment

Handleiding FZ50 pagina 140: SD-kaartjes tot 2 GB, SDHC-kaartjes tot 4 GB.
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                          dqt weten we dan ook weer (handleiding ligt van mij ergens diep in mijn zolder...)
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                            er staat nergens dat dat het maximale geheugen is wat de camera aan kan trouwens hoop deze week nog mijn sandisk extreme III 4gb kaartje binnen te krijgen, dan kan ik het zelf testen.

mijn vorige camera (hp945) kon maar tot 512 mb geloof ik, werkte prima met een 2gig kaartje
                            Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                            http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Panasonic heeft bij zijn productsupport een lijst met zijn eigen kaartjes, te zien via deze link voor de FZ50. Onderaan staat ook nog een tekstje... "We tested only Panasonic SD memory cards and cannot ensure proper operation when using any third-party card. If you have any question about your third-party card, please contact its maker."

Wat ik ook raar vind... Op de site van Transcend vind ik de 4Gb 150x kaart niet terug . Er staat wel een product support voor SD 150x kaarten.

Edit ... Wel teruggevonden bij de SDHC kaarten : link .
                              Last edited by FestinaLente; 23 juni 2007, 12:04.

Comment

Om even wat verwarring uit de wereld te helpen, die SDHC kaartjes zijn gewoon sd kaartjes met een capaciteit > 2 Gb (HC = High Capacity) Deze gebruiken idd een iets andere manier van datatransport en opslag in die kaartjes, maar normaliter mag dit geen probleem geven, daar de "interface" naar de toestellen die gebruik maken van die kaartjes toe, geen veranderingen bevat.
                                Je kan het vergelijken met een programma waar een update van uitgevoerd wordt. Je gebruikersinterface (daar waar jij contact maakt met de verschillende velden knopjes etc) veranderd niet, maar de codering erachter wordt wel geupdated.

Wat ik las van die twee partities, als het softpartities zijn kan je je kaartje gewoon via je pc formatteren (omdat pc partities ondersteund) als het hardpartities zijn, dan kan je er niks aan veranderen. (Ik gok op het eerste eigenlijk)
                                Mvg,
                                Johan

Comment

Working...
                                X