Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

@bobm: Voila, je staat er al bij
    Oorspronkelijk geplaatst door bobm Bekijk bericht
    voornaamste nadelen fz50 m.i.:

shutterlag, trage AF, D-zoom on/off enkel via menu, geen groothoek, kleine sensor, geen optische zoeker, objectief onvoldoende gecoat.
    Shutterlag valt (IMHO) zeker best mee, AF is soms wat trager, maar ik denk toch dat de FZ30/50 bij de snellere toestellen zit (Non DLSR!)
    D-Zoom: OK but who cares, gebruik je toch nooit niet (kan veel beter via de PC achteraf)
    geen groothoek:OK maar ofwel kies je voor een deftige tele ofwel voor meer groothoek
    I LOVE het LCD-schermpje van mijn FZ30, gebruik zoeker zelden of nooit

voornaamste voordelen fz50 m.i.:

opt. zoom met ring, compact, kwaliteit camera en opnames niet al te slecht voor prosumer (kan de vergelijking doorstaan met een aantal DSLR's), RAW.
    Zeg maar gerust dat de kwaliteit bij de top zit (categorie prosumers!)
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
      AF van mn FZ50 werkt sneller dan de AF van de NIKON D40 van een kennis... .
      serieus ?
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

hebben jullie dit ook, en waarom is dit zo? Als je de sluiter 30 seconden open laat, dan duurt het nog eens 30 sec om de foto op te slaan....
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
          hebben jullie dit ook, en waarom is dit zo? Als je de sluiter 30 seconden open laat, dan duurt het nog eens 30 sec om de foto op te slaan....
          30 seconden heb ik nog niet geprobeerd, maar 4 seconden al wel bij een "moonshot". Dan duurt het inderdaad nog eens 4 seconden om weg te schrijven, zelfs bij een supersnel kaartje.

Comment

Klopt. En wachten (2 x 30 seconden !!) duurt lang, hé
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
              Klopt. En wachten (2 x 30 seconden !!) duurt lang, hé
              Ongeveer een minuutje...

Comment

voornaamste voordelen fz50 m.i.:

opt. zoom met ring, compact, kwaliteit camera en opnames niet al te slecht voor prosumer (kan de vergelijking doorstaan met een aantal DSLR's), RAW.

bobm
                Het kantelbare scherm is ook een geweldig pluspunt. In combinatie met het "grid-scherm" kan je perfect plaatjes schieten met de camera tegen de grond of boven een menigte uit. Het grid maakt dan nog eens dat je ongeveer weet waar je met je compo uitkomt.
                De verschillende displays die je kan kiezen, blanco, met alle gegevens, met histogram in surplus, met grid, geeft toch heel wat mogelijkheden. Dit laatste schijnen zelfs niet alle dslrs te hebben.
                En ook niet vergeten... de toch wel lichtgevoelige Leica lens. Koop voor een dslr maar eens een f2,8-f3,7 35-420mm lens...

Comment

Inderdaad, ook bij een sluitertijd van 60 seconden is dat zo. Heb dat meermaals ondervonden bij de creatie van mijn inzending voor de challenge vorige maand (lege ruimten) waar ik een opname maakte met behulp van enkel een blauwe led als verlichting. Ik vermoed dat de techniek van het fototoestel erin bestaat dat er eigenlijk een soort historiek van de lichtinval op elke sensorpixel gecreëerd wordt en dat die historiek dan terug "afgespeeld" wordt om de pixelwaarde uit te lezen, maar als je zekerheid wil zal je de vraag aan lumix of panasonic zelf moeten stellen (via www.panasonic.be).
                  Het helpt wel om eerst na te denken en pas dan af te drukken bij opnames met lange sluitertijden.
                  Als er wind is, droogt de was.

Comment

Ziet er zeer interessant uit die acc, Filmar
                    Enig id of je hem in België ergens kan krijgen? Anders moetek iemand zoeken die nog naar topfoto rijdt
                    Dat is dan ook al bepaalt. Het enigste is dan nog de Imagetank die bepaald moet worden...

De SD zou voor mij alleen op de 7e gaan maar ik denk inderdaad dat er teveel mensen op vakantie gaan zijn in juli... in ieder geval toch een goed initiatief!

Grtz, Stanlie
                    Cultures don't meet, People do
                    Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                      Zoals te verwachten zal het niet voor iedereen passen en ik heb de indruk dat mijn idee hier weinig zin heeft. Misschien best vergeten.
                      Idd mss best in de koelkast leggen tot na de vakantie
                      De tijd van het jaar is niet echt geschikt om nog SD'kes te organiseren zeker.
                      Moest er toch intresse zijn hoor ik het wel via deze topic of pm.
                      Prettige vakantie aan allen !!
                      ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucasBols Bekijk bericht
                        Inderdaad, ook bij een sluitertijd van 60 seconden is dat zo. Heb dat meermaals ondervonden bij de creatie van mijn inzending voor de challenge vorige maand (lege ruimten) waar ik een opname maakte met behulp van enkel een blauwe led als verlichting. Ik vermoed dat de techniek van het fototoestel erin bestaat dat er eigenlijk een soort historiek van de lichtinval op elke sensorpixel gecreëerd wordt en dat die historiek dan terug "afgespeeld" wordt om de pixelwaarde uit te lezen, maar als je zekerheid wil zal je de vraag aan lumix of panasonic zelf moeten stellen (via www.panasonic.be).
                        Het helpt wel om eerst na te denken en pas dan af te drukken bij opnames met lange sluitertijden.
                        Ik heb perongeluk mn camera eens uitgezet tijdens het wegschrijven van een opname met sluitertijd van 45 sec. De foto stond er als bij wonder volledig op.
                        Mvg,
                        Johan

Comment

Dat is door de ruisonderdukking bij langere sluitertijden .Als ik het mij goed herinner maakt hij dan ook nog een 'black frame' en trekt beide van elkaar af zodat de nachtopnames er stukken beter uitzien, maar dat neemt natuurlijk ook zijn tijd...
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Dat is door de ruisonderdukking bij langere sluitertijden .Als ik het mij goed herinner maakt hij dan ook nog een 'black frame' en trekt beide van elkaar af zodat de nachtopnames er stukken beter uitzien, maar dat neemt natuurlijk ook zijn tijd...
                            Bij mij staat alles op std, is het niet beter, qua snelheid en beldkwaliteit om de instelling op low te plaatsen ?

Comment

Ik had in mijn gedachten dat je dat kon instellen maar dat was blijkbaar bij mijn mijn vorig toestel. Hier doet hij dat blijkbaar automatisch. dit is onafhankelijk van de instelling voor ruis.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                                Ik heb perongeluk mn camera eens uitgezet tijdens het wegschrijven van een opname met sluitertijd van 45 sec. De foto stond er als bij wonder volledig op.
                                Ja, dat vind ik ook vreemd dat die er dan wel op staat. Ik vermoed dat de antwoorden van Filmar hierboven, in verband met ruisonderdrukking, ook betrekking hebben op dit onderwerp maar blijf wel een beetje op mijn honger zitten (bvb waarom dat dan precies even lang duurt, wat er in die tijd gebeurt en ja, wat als men de camera uitzet?) en heb dus aan bevriende cameraverkoper gevraagd of die dit eens wil navragen bij Panasonic zelf (via de website zie ik niet onmiddellijk een mogelijkheid om zulke vraag te stellen). Wacht voorlopig nog op antwoord maar als ik het krijg zal ik het hier zeker posten, ten ware iemand anders mij voor is natuurlijk!
                                Als er wind is, droogt de was.

Comment

Working...
                                X