Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
    Iemand die de fl-36 gebruikt, hebben jullie ook zo dat je foto's soms iets overflitst zijn ?

Ik heb zo de indruk dat de sluitertijd (1/30) met flits niet echt ideaal is, iemand ervaringen ?

Ik probeer zoveel mogelijk te bouncen maar dat lukt niet altijd. Gebruiken jullie TTL of gewoon AUTO ?
    Met mijn FZ30 moet ik dus mijn flash manueel regelen, wat een aanzienlijke beperking is.
    Mijn Metz flash moet telkens afgesteld worden, en ik gebruik de FZ30 in de flitsstand "manueel" en niet op "preset" (waarbij hij automatisch voor F4 en 1/30 kiest, wat soms inderdaad te veel is).
    Als je volledig manueel werkt met de camera of op shutterpriority, kan je gewoon de sluitertijd regelen, wat ik steeds doe. Het is een beetje zoeken, maar ik maak, voor dat ik iets ga vastleggen, even tevoren een testshot van een gelijkaardig voorwerp op ongeveer dezelfde afstand. Meestal zit hij wel goed.
    Ik ga dus een beetje terug naar het analoge tijdperk, heb er mijn boeken even terug bijgehaald en regel alles zelf.
    De FL36 zou zich normaal automatisch moeten aanpassen aan de f-waarde die ingegeven is. De sluitertijd kan je zelf regelen. Soms wel handig voor bewegende beelden.

Hopelijk heb je er iets aan...

Mvg

Comment

Hartelijk dank voor de antwoorden
      het zal wss de HD-6600Pro55mm die Filmar voorstelde worden en een imagetank, en een extra batterij zal ook wel nodig zijn aangezien ik niet weet wat de electriciteitsvoorzieningen in Cuba zijn.

In die samenkomstdag van de fz50'ers ben ik ook wel geïnteresseerd maar het zou wel voor in juli zijn, nu ben ik wat volgeboekt. Ah ik zit op kot in Gent dus dat zou ook handig zijn voor mij

Grtz, Stanlie
      Cultures don't meet, People do
      Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
        ... en een extra batterij zal ook wel nodig zijn aangezien ik niet weet wat de electriciteitsvoorzieningen in Cuba zijn.
        Om te besparen op je batterij :
        - beeldstabilisator op mode 2
        - power safe op 1 minuut (activeren van de camera kan gewoon door een druk op de ontspanknop)
        - alle overbodige lampjes en geluidjes af
        - beeldweergave kan af of op 1 sec
        - scherm dichtklappen en werken met de zoeker

Ik geef het maar mee, mocht blijken dat je te snel zonder elektriciteit valt.

Reservebatterij... best een originele. De namaakbatterijen hebben iets minder bereik en die die ik heb, past eigenlijk niet deftig in de batterijhouder.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Reservebatterij... best een originele. De namaakbatterijen hebben iets minder bereik en die die ik heb, past eigenlijk niet deftig in de batterijhouder.

Mvg
          Ik heb nogthans een batterij van een ander merk aan de helft van de prijs die meer capaciteit heeft dan die originele.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

mijn reserve accu past perfect
            Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
            http://laysjes.nl (under construction)

Comment

zeg bij jullie FZ50, werkt de auto review functie ?
              Als ik dit bekijk in het settings menu, staat ernaast "zoom" en dit kan ik niet veranderen ?

Iemand enig idee wat je ermee kan ?
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                zeg bij jullie FZ50, werkt de auto review functie ?
                Als ik dit bekijk in het settings menu, staat ernaast "zoom" en dit kan ik niet veranderen ?

Iemand enig idee wat je ermee kan ?
                Menu - setup - Auto review - pijltje naar rechts (waar je de flash ook kan veranderen) - scrollen met de pijltjes naar boven - gewenste kiezen - andermaal pijltje naar rechts om te bevestigen - Menu om terug te gaan

Mvg
                Last edited by FestinaLente; 15 juni 2007, 09:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Ik heb nogthans een batterij van een ander merk aan de helft van de prijs die meer capaciteit heeft dan die originele.
                  Filmar,

Welke is dat? En valt die nog te verkrijgen?
                  Mvg,
                  Johan

Comment

Allee zal ik hier eens een voorzet geven
                    Voorstel samenkomst FZ30/FZ50 gebruikers :

SD LEUVEN op 7 of 14 juli

Programma zou kunnen zijn :

Kruidtuin
                    Begijnhof
                    Oude markt via stadshuis

Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom
                    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht

Tsssssss... te vroeg, dan zit ik nog in Frankrijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht

Programma zou kunnen zijn :

Kruidtuin
                        Begijnhof
                        Oude markt via stadshuis

Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom
                        Zoals te verwachten zal het niet voor iedereen passen en ik heb de indruk dat mijn idee hier weinig zin heeft. Misschien best vergeten.
                        Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                          Zoals te verwachten zal het niet voor iedereen passen en ik heb de indruk dat mijn idee hier weinig zin heeft. Misschien best vergeten.
                          Nee hoor, het idee is goed... Ik wou ook de vorige SD in Sint-Truiden meedoen, ware het niet dat dit de dag van het communiefeest van mijn dochter was.
                          Ik vind het een prima idee, alleen is de vakantieperiode waarschijnlijk nogal moeilijk. Uitstel is daarom geen afstel...

Comment

En ik zit dan in Kreta, wat te ver om even af te komen

Maar dat idee zeker niet vergeten, misschien eerder iets voor eind augustus of september...

Wat betreft de accu, ik heb die toen bij TopFoto gekocht. Dezelfde staat er precies niet meer maar nu verkopen ze deze
                            1200MAh voor 24.90 t.o.v. 720MAh voor 49.90 origineel ( de mijne heeft 1000MAh)
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

• Re: Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

Wie heeft hier nog een Panasonic FZ30 (nu ook voor FZ50'ers ) ?

56. bobm (fz50)

voornaamste nadelen fz50 m.i.:

shutterlag, trage AF, D-zoom on/off enkel via menu, geen groothoek, kleine sensor, geen optische zoeker, objectief onvoldoende gecoat.

voornaamste voordelen fz50 m.i.:

opt. zoom met ring, compact, kwaliteit camera en opnames niet al te slecht voor prosumer (kan de vergelijking doorstaan met een aantal DSLR's), RAW.

bobm

Comment

• Re: Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door bobm Bekijk bericht
                                Wie heeft hier nog een Panasonic FZ30 (nu ook voor FZ50'ers ) ?

56. bobm (fz50)

voornaamste nadelen fz50 m.i.:

shutterlag, trage AF, D-zoom on/off enkel via menu, geen groothoek, kleine sensor, geen optische zoeker, objectief onvoldoende gecoat.

voornaamste voordelen fz50 m.i.:

opt. zoom met ring, compact, kwaliteit camera en opnames niet al te slecht voor prosumer (kan de vergelijking doorstaan met een aantal DSLR's), RAW.

bobm
                                AF van mn FZ50 werkt sneller dan de AF van de NIKON D40 van een kennis... het is allemaal zo relatief.
                                Verder werk ik ook liever met een evf dan met een optische. (Omdat ik zodoende mijn bril kan compenseren zodoende ik dus mijn bril niet hoef op te houden tijdens het gebruik van de zoeker.
                                Mvg,
                                Johan

Comment

Working...
                                X