Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

je kunt nog proberen om de fabrieks instellingen te herstellen (reset), anders lijkt het mij inderdaad dat de beeldsensor (ccd) defect is of de sturing ervan
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
      je kunt nog proberen om de fabrieks instellingen te herstellen (reset), anders lijkt het mij inderdaad dat de beeldsensor (ccd) defect is of de sturing ervan
      Bedankt voor de suggestie, maar haalt helaas ook niets uit.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

dan zou ik zeggen: op naar de winkel
        Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
        http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Intussen goed nieuws (voorlopig toch): er is een servicecenter voor Panasonic en Sony in Deinze. Mijn FZ30 heb ik in Duitsland gekocht (omdat op dat moment de FZ50 in aantocht was en ik wat schrik had van nog 2 Mpixels méér op de kleine sensor). Ik vond toen geen FZ30 meer in België. Voor garantie geen probleem, de garantie bedraagt 2 jaar.

Ik heb de camera deze middag persoonlijk gaan afgeven, vriendelijke mensen, en men voorziet een dag of 10 voor de herstelling. Als dat waar is, dan mag uiteraard die "voorlopig toch" hierboven ook weg. Je kan ook de status van de herstelling op de site opvolgen, ziet er dus redelijk professioneel uit.
          Ik hou jullie op de hoogte.

Dat servicecenter:

Servicecenter Deinze
          Kapellestraat 95
          9800 Deinze

www.scd.be
          09-386 76 67
          Last edited by nete; 1 november 2007, 21:55.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Goeieavond allemaal,

Ik heb een klein vraagje Ik heb nu een kleine twee maanden mijn FZ50 en heb hier al wat mee geëxperimenteerd maar ik wil een beetje 'uitbreiden'. Nu ben ik binnekort jarig en mag een verlanglijstje opstellen Nu is het wel zo dat mijn ouders niet vreselijk rijk zijn dus wou ik weten wat ik het best eerst kan aankopen. Ik heb al zitten denken aan een breedhoek lens en de 'Tiffen 55mm deluxe digital enhancing kit' bij konijnenberg. Maar zijn er andere dingen die jullie mij aanraden. Het is zo dat ik in augustus naar Cuba vertrek en dat ik daar toch wil proberen om alles uit mijn toestel te halen. Zelf zal ik ook wel nog wat investeren maar niet al te veel dus Verder denk ik nog dat mijn 1gb kaartje wat aan de kleine kant zal zijn. Ik zoek dus aan een pakketje waar ik goed mee op vakantie kan trekken...

Grtz, Stanlie
            Cultures don't meet, People do
            Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
              Goeieavond allemaal,

Ik heb een klein vraagje Ik heb nu een kleine twee maanden mijn FZ50 en heb hier al wat mee geëxperimenteerd maar ik wil een beetje 'uitbreiden'. Nu ben ik binnekort jarig en mag een verlanglijstje opstellen Nu is het wel zo dat mijn ouders niet vreselijk rijk zijn dus wou ik weten wat ik het best eerst kan aankopen. Ik heb al zitten denken aan een breedhoek lens en de 'Tiffen 55mm deluxe digital enhancing kit' bij konijnenberg. Maar zijn er andere dingen die jullie mij aanraden. Het is zo dat ik in augustus naar Cuba vertrek en dat ik daar toch wil proberen om alles uit mijn toestel te halen. Zelf zal ik ook wel nog wat investeren maar niet al te veel dus Verder denk ik nog dat mijn 1gb kaartje wat aan de kleine kant zal zijn. Ik zoek dus aan een pakketje waar ik goed mee op vakantie kan trekken...

Grtz, Stanlie
              Ben je van plan een laptop mee te nemen? Indien nee, dan lijkt het me eerder een zaak om een imagestack mee te nemen (zo een klein toestel ter grote van een Ipod eventueel) om je foto's op over te zetten en je geheugenkaartje leeg te maken.
              Verder, als je natuurfotografie wilt gaan doen, dan heb je een nog groter telebereik nodig dan die 432 mm (35mm equivalent). En dan kan je eens nadenken over de DCR-2020 van raynox die je een dikke 900 mm telebereik geeft.
              Indien je vaak binnen gaat fotograferen of op kleinere ruimtes, dan kan het eventueel handig zijn om een breedhoek aan te schaffen, al gebruik ik die ook geregeld voor buitenfotografie.

Een uv-filter is altijd handig ter bescherming van je lens. Een polarizer is vaak onmisbaar voor landschappen met veel weerspiegeling e.d., althans mijn mening.

Maar als ik naar cuba zou trekken zou ik gaan voor de imagestack en vooral voor de dcr-2020 tele converter en uiteraard dan de uv en polar. (en een extra batterij!!!!)
              Mvg,
              Johan

Comment

Wat is juist het nut van een UV-filter?
                Is het schadelijk voor je lens om de zon en lucht te fotograferen?
                --- Panasonic FZ 50---
                ---Canon Eos 450D---

Comment

Neen, maar een UVfilter voorkomt blauwzweem en filtert een beetje de nevel e.d. Als je de zoekfunctie gebruikt (kijk ook eens op polarisatie) vindt je wat betere uitleg.
                  Alhoewel het nuttig is, kan je er m.i. wel zonder. Het grootste voordeel is: lensbescherming. (tegen krassen)

Comment

Oke, bedankt voor de uitleg, en wat is zo de gebruikelijke prijs voor een Uv-filter?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

Comment

Voor een Hama zo'n 20 euro, schat ik.
                      Er zijn duurdere alternatieven (B+W, Hoya, ...) maar of die echt de meerprijs waard zijn weet ik niet. (ik vermoed van wel als je fotokwaliteit vooropstelt)

Comment

Goeieavond allemaal,

Grtz, Stanlie
                        Heb je toevallig een iPOD? Dan zou je deze kunnen gebruiken om je foto's op te slaan, Apple verkoopt namelijk een aansluiting voor dit toestel dat werkt op Pictbridge en de foto's na aansluiten van beide toestellen (via USB) naar de iPOD download. Dat zou een goedkoop alternatief zijn om al je foto's te bewaren zodat je je SD kaartje telkens kan wissen als het vol is of na elke dag. De iPOD slaagt alle foto's op per datum (dag) als ik me niet vergis en je kan de foto's op je iPOD nog es bekijken achteraf.

Voor de rest zou ik niet echt weten welk materiaal je nog zou moeten aankopen voor deze reis, buiten een adaptor voor het electriciteitsnetwerk!!!
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                          Wat is juist het nut van een UV-filter?
                          Is het schadelijk voor je lens om de zon en lucht te fotograferen?
                          Neen het is niet schadelijk als je dat zonder UV Filter doet.
                          Het is echter soms wel handig om het bij te hebben. Als ik bijvoorbeeld muren fotografeer komen deze mooier uit dan zonder uv filter. (Uit ondervinding, in deze topic staan trouwens ergens vergelijkende foto's van de achterkant van mijn huis met en zonder uv)

Maar in hoofdzaak is een uv-filter (trouwens niet duur, iets van een 7 euro) gewoon een beschermingsfilter voor je lens.
                          Echter als je tegen de zon in wilt fotograferen voor een zonsondergang en dergelijke, dan is het aan te raden deze er niet op te zetten omwille van flare die je anders hebt.

Maar het is wel een aanrader!
                          Mvg,
                          Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                            Neen het is niet schadelijk als je dat zonder UV Filter doet.
                            Het is echter soms wel handig om het bij te hebben. Als ik bijvoorbeeld muren fotografeer komen deze mooier uit dan zonder uv filter. (Uit ondervinding, in deze topic staan trouwens ergens vergelijkende foto's van de achterkant van mijn huis met en zonder uv)

Maar in hoofdzaak is een uv-filter (trouwens niet duur, iets van een 7 euro) gewoon een beschermingsfilter voor je lens.
                            Echter als je tegen de zon in wilt fotograferen voor een zonsondergang en dergelijke, dan is het aan te raden deze er niet op te zetten omwille van flare die je anders hebt.

Maar het is wel een aanrader!
                            Lens flare zal je zonder die UV filter ook hebben hoor, dit krijg je door dat het licht door de verschillende lenselementen valt, de vorm van lense flare is dan weer afhankelijk van het diafragma (vorm en aantal bladen), de kleur van de flare is dan weer afhankelijk van de coating die de lenselementen hebben meegekregen.

Aan de andere kant kan dit fenomeen creatief benut worden en de foto die je maakt dat ietsje meer geven, uiteraard kan je het achteraf nog altijd in photoshop plakken zoals je het zelf wilt.
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Goeieavond allemaal,

Grtz, Stanlie
                              Die breedhoek heb ik me nu ook aangeschaft (< 100 € bij Konijn voor de HD-6600Pro55mm) en in die kit zitten de polarisatie filter en de UV filter waarvan hier ook al gesproken is.
                              Verder zou ik ook een statief aanraden (moet niet te zwaar zijn) en inderdaad meer opslagruimte, waarbij een imagetank (in één of andere vorm) de voorkeur verdient.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                                Lens flare zal je zonder die UV filter ook hebben hoor, dit krijg je door dat het licht door de verschillende lenselementen valt, de vorm van lense flare is dan weer afhankelijk van het diafragma (vorm en aantal bladen), de kleur van de flare is dan weer afhankelijk van de coating die de lenselementen hebben meegekregen.

Aan de andere kant kan dit fenomeen creatief benut worden en de foto die je maakt dat ietsje meer geven, uiteraard kan je het achteraf nog altijd in photoshop plakken zoals je het zelf wilt.
                                Klopt.
                                Al heb ik minder last van die flare (een pak minder zelfs) wanneer ik die uv ff weghaal dan.
                                Nuja... volledig weg is ie te krijgen met de lenskap. (Soms is ie naar mijn mening wel te kort... dus ff gebruik maken van de vraag: kan men voor een fz30/50 een grotere lenskap aanschaffen?)
                                Mvg,
                                Johan

Comment

Working...
                                X