Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
    Kzou nog iet anders willen vragen ook met dat we nog toch over voorzetlenzen bezig zijn.
    Khad vraag ivm filter. Heb al op topic 'algemeen' gezet maar kwan weinig reactie.

Kwil mij namelijk een polafilter aanschaffen (had gedacht aan Cokin, dees werd door ne collega aangeraden voor prijs/kwaliteit).

Mijn grootste vraag is, en daarvoor post ik het hier, moet je bij een FZ50 nog een adapterring bijkopen of kunt ge gewoon opschroeven.
    Indien ge een adapterring nodig hebt is die dan ook 55mm? En waar best te kopen? (Kan deze ring dan ook gebruikt worden voor andere opzetstukken?)

Hopend op reactie.
    Alvast bedankt
    Je kunt die pola's in alle maten kopen dus ook 55mm
    Ik heb er eentje van B+W een dunne
    Is een beetje van dun is duur ,dikker is goedkoper
    Eigenlijk gebruik ik hem niet zoveel ,meestal vergeet ik dat ik hem bij me heb
    Dus je hebt geen adapter ring nodig

Comment

Hoe doet de FZ-50 het in mindere gunstige lichtomstandigheden (bv. binnenshuis, in musea, in kerken en kastelen) zonder flash (om de sfeer zoveel mogelijk te bewaren)?

Comment

@superduc -> Thanks voor dees beke op te helderen.

Zal eens zien wat ik dan koop. Als platte duurder is mss eerder dikke, maar aan andere kant neemt platte natuurlijk minder plaats in.
        Zal wel de knoop doorhakken.
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

@rockey: Superduc heeft gelijk in die mate dat je polarisatiefilters (en andere filters) in alle maten kan kopen, dus moet je er op letten dat je je filter koopt op 55 mm.
          Anderzijds spreek jij van Cokin. Nu is Cokin een heel filtersysteem met zijn eigen houdersysteem en de mogelijkheid om daarop verschillende filters te gebruiken (van Cokin welteverstaan ). Dit systeem was heel handig in het 'analoge tijdperk' omdat er ook veel 'kunstzinnige' filters voor te verkrijgen waren maar is, IMHO, in dit digitale tijdperk nog veel minder bruikbaar. Bij je eerste filter moet je dus ook nog het houdersysteem aanschaffen wardoor de prijs wel wat groter word. Bij aankoop van verdere filters bespaar je dan wel terug maar aangezien je nu bijna enkel nog een polarisatiefilter zal gebruiken (en eventueel nog een UV ter bescherming) zou ik je eerder aanraden uit te kijken naar een gewone pola van een ander merk (wel opletten dat je een circulaire polarisatie filter koopt!).
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

@filmar -> ok zal erop letten. Effkes zoeken waar ik goedkoop terecht kan. Waarschijnlijk eens zien met konijnenberg of pixmania.

Greetz
            'Keep on Clicking'
            Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
              @filmar -> ok zal erop letten. Effkes zoeken waar ik goedkoop terecht kan. Waarschijnlijk eens zien met konijnenberg of pixmania.

Greetz
              Wat filters betreft... heb ik deze van TIFFEN in bestelling bij Konijnenberg, voor de FZ-30. Voor de prijs van twee (ik wou een UV en circulaire polarisatiefilter), heb je er zo 4, waarvan de twee andere (warming filter werd me, zeker voor portretfotografie, aangeraden door een collega), zeker ook bruikbaar zijn. Geen tussenring nodig. gewoon inschroeven.
              Last edited by FestinaLente; 29 mei 2007, 23:41.

Comment

omdat het hier nu toch over Filters gaat vroeg ik me af of er verschillen zijn tussen Circulaire polarisatiefilters van een bepaald merk onderling. Want als ik nu mijn polar gebruik op bijvoorbeeld een groen blad klimpop (om even een voorbeeld te geven) en ik draai eraan, dan zie ik dat blad wel volledig groen worden en de schijn van de zon verdwijnen. Nu als ik datzelfde doe op een water oppervlak kom ik tot de jammerlijke vaststelling dat dit daar blijkbaar GEEN effect heeft... Wat doe ik fout? Heb ik eventueel een ND nodig of zijn er nog donkerdere polars? (met als gevolg dat het deel van het water dat NIET schitterd wss uitermate donker gaat worden? Of vergis ik mij daar in?
                Mvg,
                Johan

Comment

Raar, ik heb al regelmatig een pola gebruikt om de weerspiegeling in het water te verminderen. Zowel vroeger met de pola van Cokin als nu met een Pola van hama.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                    Raar, ik heb al regelmatig een pola gebruikt om de weerspiegeling in het water te verminderen. Zowel vroeger met de pola van Cokin als nu met een Pola van hama.
                    Ol heb ook een hama gehad en vond het maar niks. zo terug naar mediamrkt gebracht.
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

'k Was van plan om dit weekend naar Turnhout te rijden (uurtje heen, uurtje terug) om de Raynox 250 te halen. Gelukkig kijk ik eerst nog even op hun site. Raynox 250 in bestelling. Levering pas voorzien in juli ...
                      Voor zover in na heel wat gesurf heb kunnen vaststellen, is de Raynox 250 niet bepaald gemakkelijk ergens anders dan bij Konijn te vinden.
                      Waar hebben jullie die gekocht?
                      Toevallig niemand die er op uitgekeken is en 'm verkoopt?
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                        'k Was van plan om dit weekend naar Turnhout te rijden (uurtje heen, uurtje terug) om de Raynox 250 te halen. Gelukkig kijk ik eerst nog even op hun site. Raynox 250 in bestelling. Levering pas voorzien in juli ...
                        Voor zover in na heel wat gesurf heb kunnen vaststellen, is de Raynox 250 niet bepaald gemakkelijk ergens anders dan bij Konijn te vinden.
                        Waar hebben jullie die gekocht?
                        Toevallig niemand die er op uitgekeken is en 'm verkoopt?
                        []De lens is gisteren verkocht.
                        Last edited by Roger V; 4 juni 2007, 10:32. Reden: Verjocht aan iemand anders die ze dringend nodig scheen te hebben.
                        Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                          Niet op uitgekeken want ik heb pas een DCR-25 gekocht maar ik zal er pas in augustus echt mee beginnen. Dus, als je van Geraardsbergen naar Meise en terug wil snorren, geen probleem.
                          Snorren is geen probleem, maar zo dringend is het nu ook weer niet.
                          Mocht de nood te hoog worden, stuur ik wel een PM.
                          Tof dat je het voorstelt
                          Ben vandaag overigens naar Konijn gesnord (vaderdag nadert met rasse schreden, en ik mocht zelf m'n cadeau kiezen ). Gekozen voor Statief, balhoofd, tas en reserve kaartje.
                          Even gesproken over Raynox (Konijn zegt de enige invoerder te zijn, vandaar dat ze nergens anders te vinden zijn) en beslist om de volgende levering af te wachten (zou laatste week van juni zijn).
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik heb de Raynox DCR-250 in een online winkel gevonden,
                            maar is deze betrouwbaar?

--- Panasonic FZ 50---
                            ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              Mja, blijkbaar lag het aan mij dat het me aanvankelijk niet lukte. Gisteren de Lommelse Sahara aangedaan, daar nog eens geprobeerd, en jawel, het werkte.
                              Ik denk dat in mijn vorige testomstandigheden de zon iets TE fel op het water stond, waardoor de polar het niet aankon... Kan dat? (Zou een Grad ND filter dan eigenlijk kunnen helpen, of zijn er verschillende "zwaartes" (of donkertes?)bij die polars?)
                              Mvg,
                              Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                                Mja, blijkbaar lag het aan mij dat het me aanvankelijk niet lukte. Gisteren de Lommelse Sahara aangedaan, daar nog eens geprobeerd, en jawel, het werkte.
                                Ik denk dat in mijn vorige testomstandigheden de zon iets TE fel op het water stond, waardoor de polar het niet aankon... Kan dat? (Zou een Grad ND filter dan eigenlijk kunnen helpen, of zijn er verschillende "zwaartes" (of donkertes?)bij die polars?)
                                Het heeft vooral te maken met de weerkaatsingshoek van het licht op een weerkaatsend oppervlak, ik dacht dat dat best ergens rond de 30 graden zit.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X