Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Ik lees hier dat verschillende de "noise reduction" op LOW zetten. Mag ik eens vragen waarom eigenlijk ?
    Bij mij staat ze altijd op standaard en ik heb al eens geprobeerd met ze te verzetten, naar LOW, maar ik zie weinig verschil. Naar HIGH, daarentegen, wat ik nooit gebruik, is het ruis merkelijk fijner. Tussen LOW en STD... ???
    Noise reduction is over het algemeen niet de sterkste kant van camera's zelf. Vandaar best zo min mogelijk "in-camera" reduction toepassen, en indien nodig specifieke software gebruiken.

En de FZ lenzen zijn zo goed, dat het zonde is om de scherpte in de camera naar beneden te halen ter wille van eventuele ruis.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Duidelijke uitleg. Thx. Inmiddels ken ik genoeg van photoshop om nadien eventueel ruis weg te werken. Hij staat al op LOW .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
        ziet er goed uit (het systeem dan he ) toch eens kijken voor een monopod en gorilla pod, dank jullie voor jullie reacties
        Ik weet niet hoe lang de poten van die gorillapod juist zijn maar ik denk dat je die anders ook als schouderstatief kan (mis-)bruiken
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
          Ik weet niet hoe lang de poten van die gorillapod juist zijn maar ik denk dat je die anders ook als schouderstatief kan (mis-)bruiken
          23 Centimeter om precies te zijn
          Canon

Comment

even losstaand van het gorillapod, tripod, monopod onderwerp wil ik hier nog even een bijdrage doen van jantje maan om even te illustreren tot wat dit toestel toch wel in staat is. Ik ben echt trots om te kunnen zeggen dat ik een Pana FZ50 bezit. En daar er al zoveel foto's van de maan op dit forum staan leek het mij beter om dit hier te plaatsen, tenzij jullie daar anders over denken, dan post ik nog een andere foto bij showcase.

Mvg,
            Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
              23 Centimeter om precies te zijn
              Spijtig, dan kom je wat tekort . Mijn schouderstatief is instelbaar tussen 23 en 33 cm en op zijn kortst gebruik ik het zelden.
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                Spijtig, dan kom je wat tekort . Mijn schouderstatief is instelbaar tussen 23 en 33 cm en op zijn kortst gebruik ik het zelden.
                Jep! Vandaar dat al zei: "met uitrekbare poten, het droomstatief"
                Canon

Comment

Z50 en Raynox DCR-2020 Pro 2.2

Na enkele weken spelen met de Z50, nog steeds op 'A' kon ik vorige zaterdag niet weerstaan aan de verleiding om mezelf te verwennen met zo'n verlengstuk... Zooals iemand die nog niet kan gaan en aan de 20 km van Brussel wil meedoen dus. Jullie hebben het al begrepen: Ik snap er niets van.
                  Vadaar mijn kreet in deze ver van dorre woestijn:
                  Welke instellingen moet ik aanpassen/veranderen om met deze voorzetlens aan de slag te kunnen?
                  Alvast dank voor komende wel omschreven reacties op deze noodkreet.
                  Groetjes,
                  Roger V
                  Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Idem dito wat de DCR-250 betreft want daar heb ik ook geen kaas van gegeten...

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                    Z50 en Raynox DCR-2020 Pro 2.2

Na enkele weken spelen met de Z50, nog steeds op 'A' kon ik vorige zaterdag niet weerstaan aan de verleiding om mezelf te verwennen met zo'n verlengstuk... Zooals iemand die nog niet kan gaan en aan de 20 km van Brussel wil meedoen dus. Jullie hebben het al begrepen: Ik snap er niets van.
                    Vadaar mijn kreet in deze ver van dorre woestijn:
                    Welke instellingen moet ik aanpassen/veranderen om met deze voorzetlens aan de slag te kunnen?
                    Alvast dank voor komende wel omschreven reacties op deze noodkreet.
                    Groetjes,
                    Roger V
                    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                      Idem dito wat de DCR-250 betreft want daar heb ik ook geen kaas van gegeten...
                      Wat deze macro voorzet betreft:
                      Gewoon op je camera bevestigen en beginnen maar. Wel aan te raden om manueel te focussen, aan de instellingen van de camera hoef je niet echt iets aan te passen. Het maakt geen verschil uit of je bij adapters (ofzoiets) in het menu voor close up kiest.

Wel een beetje spelen met je diafragma. Ik heb gemerkt dat wanneer ik mn fgetal omhoog gooi ik van een iet wat verdere afstand een macro kan maken. Wat soms wel handig kan zijn. Nu lukt het tot op 25 cm, waardoor sommige beestjes al doenbaar zijn zonder ze gaan vliegen.
                      Mvg,
                      Johan

Comment

Kijk ook even in het topic "FZ50 + voorzetlens", hier terug tevinden : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=147901
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

bij de dcr-250 moet je zoiezo in het menu conversie lens C kiezen anders werkt de AF niet mee goed, in dit zelfde menu kun je kiezen voor een wide en tele converter
                          Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                          http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
                            bij de dcr-250 moet je zoiezo in het menu conversie lens C kiezen anders werkt de AF niet mee goed, in dit zelfde menu kun je kiezen voor een wide en tele converter
                            En ik maar denken dat dit niks uitmaakte En maar manueel focussen
                            Haha straks meteen eens opnieuw testen

Zo zie je maar weer... BD is goed voor alles, en telkens raken mensen weer een stapje verder.
                            Mvg,
                            Johan

Comment

ik lag ook te kl**ien met scherpstellen tot ik door het menu bladerde en die instelling tegenkwam, scheelt een hoop, maar de dcr-250 heeft maar een beperkte DOF dus scherstellen blijft lastig, maar als een foto goed is gelukt is het wel de moete waard
                              Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                              http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Kzou nog iet anders willen vragen ook met dat we nog toch over voorzetlenzen bezig zijn.
                                Khad vraag ivm filter. Heb al op topic 'algemeen' gezet maar kwan weinig reactie.

Kwil mij namelijk een polafilter aanschaffen (had gedacht aan Cokin, dees werd door ne collega aangeraden voor prijs/kwaliteit).

Mijn grootste vraag is, en daarvoor post ik het hier, moet je bij een FZ50 nog een adapterring bijkopen of kunt ge gewoon opschroeven.
                                Indien ge een adapterring nodig hebt is die dan ook 55mm? En waar best te kopen? (Kan deze ring dan ook gebruikt worden voor andere opzetstukken?)

Hopend op reactie.
                                Alvast bedankt
                                'Keep on Clicking'
                                Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Working...
                                X