Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Ik ben vandaag naar Fotokonijnenberg geweest en ben thuisgekomen met de DCR-250 (Supermacro) en de HD-6600 PRO-55 (Breedhoek x 0.66) beide van Raynox . We hebben dus terug wat nieuw speelgoed .

@Lays526: in principe, hoe hoger de mAh, hoe meer foto's je kan trekken één lading. Ik heb indertijd ook een tweede batterij bijgekocht van een ander merk zonder problemen.
    Last edited by FilMar; 18 mei 2007, 19:27.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
      ik ben op zoek naar een reserve acu voor mn fz50 en kom via marktplaats en speurders.nl en ebay, enz enz div accus tegen van 800, 850, 900 1200 1300 1500 en zelfs 2000 mAh, heeft er iemand een goede of slechte ervaring met een imitatie accu (voor een lage prijs natuurlijk )

en een klein tafel statiefje dat mn camera kan houden, heb er nu wel 1, maar die kogel verbinding is niet sterk genoeg, camera valt gelijk voorover
      Ik heb ook een batterij van ebay (geloof een 1500) merk eigenlijk geen verschil met de origineele
      De ene komt uit japan en de neppert uit china
      En als statief heb ik een gorrila pod type DSLR is wel wat duurder maar best wel veelzijdig

Comment

Oja als we toch aan het opscheppen zijn ik heb een flitser gekocht
        Een FL 50 heb hem via ebay in de VS gekocht
        Heeft iemand ervaring met die flitser en is zo'n ding ingewikkeld om te gebruiken?

Comment

Als 499-ste post in deze topic, een eerste testfoto met de DCR-250 .

Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Al 500 reacties in deze topic, meer als 20.000 lezers van deze topic, meer dan 50 FZ30/FZ50 bezitters hier, dat verdient een bloemetje.

Aan alle FZ30/FZ50-ers hier, nog veel plezier gewenst met jullie toestel
            En nog veel leesplezier en veel tips en info...
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

@ FilMar.
              Inderdaad 2 knappe foto's met de DRC-250.
              Is die eigenlijk gemakkelijk te gebruiken? Ik lees wel eens dat het moeilijk is om scherp te stellen, maar als ik zo zie dat je 'm vandaag bent gaan halen en dat er vanavond al knappe foto's zijn uitgerold zou ik denken dat het allemaal nog meevalt. Of heeft het toch bloed zweet en tranen gekost?
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

ben filmar dan wel niet, maar zal toch even antwoorden het is in het begin wat lastig om scherp te stellen (wel even in het menu conversie lens op ja zetten) maar met zon lens heb je beperkte scherpte diepte en het is wat lastig om je camera stil te houden als je hem op 10+ zoom hebt staan en midden in de struiken staat. zie ook http://laysjes.nl/macro.htm voor wat voorbeelden van mij zelf (de vlinders zijn met een hp945 gemaakt)
                Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
                  ben filmar dan wel niet, maar zal toch even antwoorden het is in het begin wat lastig om scherp te stellen (wel even in het menu conversie lens op ja zetten) maar met zon lens heb je beperkte scherpte diepte en het is wat lastig om je camera stil te houden als je hem op 10+ zoom hebt staan en midden in de struiken staat. zie ook http://laysjes.nl/macro.htm voor wat voorbeelden van mij zelf (de vlinders zijn met een hp945 gemaakt)
                  Ik was gisteren ook effe wat aan het spelen met zo'n raynox 250 en het viel me op dat ik de flitser niet kon gebuiken toen ik hem op conversie had gezet
                  Klopt dat? en waarom is dat

Comment

Ik heb geen macro lens maar gebruik macro stand, dit werkt ook voortreffelijk hoor

Foto is onbewerkt en genomen vanop 10cm boven de bloem

EDIT MOD Franciskine : foto verwijderd omdat deze niet voldeed aan de forumregels, namelijk maximaal 900 pixels aan de langste zijde . . .
                    Last edited by Franciskine; 21 mei 2007, 11:58.
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Jullie moeten hier eens kijken wat mogelijk is ,echt ongelofelijk kwam dit net tegen

Comment

Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

de kogel is door de kerk

ben nu de trotse bezitter van een fz50
                          en nu maar leren he

wel nog geen externe flash bijgekocht (duuuuuuuurrrrrrr)
                          juist een uv filter

wie weet hoe ik met het toestel standaard tot mooie macro's kan komen mag het me steeds vertellen

groetjes
                          kurt
                          Panasonic FZ 150

Comment

De DCR-250 klem je gewoon op de lens. Volgens de medewerker van Konijnenberg moet je hem voor de DCR-250 niet speciaal instellen, wel als je de groothoekconvertor of teleconvertor gebruikt.
                            Bij de eerste testfoto's heb ik hem, zoals gewoonlijk bij macro's, op macro-focus gezet. Ik merkte wel dat je wat moet inzoomen om geen vignetting te krijgen. Bij die eerste tests zat ik op ongeveer 135 mm ingezoomd.

Deze waren dus nog uit de hand en met autofocus (macrostand).

Moet er dus ook nog proberen bij full zoom.

Kan er eigenlijk iemand zeggen waarom je de FZ30/FZ50) moet zeggen dat je een groothoek convertor (of teleconvertor) gebruikt? In de handleiding zeggen ze dat je kwaliteitsverlies kan hebben als je dat niet aangeeft maar waar zit het verschil ergens?
                            Lichtmeting gaat door de lens, dus, als er verlies is, word er rekening mee gehouden. Focus volgens mij van hetzelfde...

Ik vraag het maar even aangezien ik mezelf ken en al voorzie dat ik dat regelmatig ga vergeten . Of, ook mogelijk, het wel opzet, maar achteraf vergeten af te zetten
                            Last edited by FilMar; 19 mei 2007, 20:48.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              De DCR-250 klem je gewoon op de lens. Volgens de medewerker van Konijnenberg moet je hem voor de DCR-250 niet speciaal instellen
                              even een quote uit de handleiding (pagina 102/103)

Als u een conversielens of close-uplens
                              gebruikt:
                              – Als u [CONVERSIE] op [OFF] zet, zal de
                              prestatie van de conversielens of
                              close-uplens niet optimaal zijn.

bij mij werkte de auto focus niet als ik conversie lens op off had staan, bij conversie lens op c (macro dus) werkte dit wel
                              Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                              http://laysjes.nl (under construction)

Comment

@lays526: Blijkbaar heeft de FZ50 dan nog een extra instelling.
                                Bij de FZ30 kan je bij conversie enkel kiezen tussen breedhoekonvertor en telekonvertor.

De breedhoekconvertor moet ik nog uitproberen.

@superduc: Dat de interne flits niet werkt als hij op conversie staat heb ik ook gevonden in de handleiding.
                                Groetjes,
                                FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Working...
                                X