Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Inderdaad, speeltjes.... Je "verkracht" er wel een beetje de formidabele Leica lens mee. Het minste wat ik mij zou aanschaffen zou toch al minstens een Raynox kwaliteit moeten hebben, zelfs dat is nog op het randje.
    De echte Panasonic voorzetlenzen zijn natuurlijk veel beter, maar schromelijk duur.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

M'n eerste postje op BD forum....

Heb sinds 2 weken m'n eerste (echte) fototoestel gekocht,
      Na veeeeeel lezen op BD uiteindelijk gekozen voor de FZ50 !

Aangezien ik hem vooral wil gebruiken voor op reis, leek het mij toch handiger dan een spiegelreflex...

Nog een beetje (veel) oefenen en hopelijk binnenkort mijn eerste foto posten!

Greetz
      FZ50

Comment

Ideaal reistoestel! (lees maar in de laatste CHIP Foto-Video)
        En ook uit eigen ervaring natuurlijk.

Gefeliciteerd met je aankoop!

Comment

Ben gisteren naar de opendag van konijnenburg in den Ham geweest
          Waren roofvogels sommige wat actiever als andere

Comment

daarvoor had je niet helemaal naar een opendag hoeven te gaan, roofvogels zitten ook in een schuur, kijk maar eens wat een joekel van een rat die heeft gevangen

[EDIT MOD Franciskine : foto achter link gezet, voldoet niet aan de forumregels : maximum 900 pixels aan de langste zijde]
            Last edited by Franciskine; 3 mei 2007, 20:36.
            Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
            http://laysjes.nl (under construction)

Comment

@ FilMar:

Daar ik vanavond nr Genk-Lokeren (reserven) en morgen naar het toffe Lokeren voor Lokeren-Genk ga, mag je je zondag eindelijk aan een vergelijk verwachten van de FZ50 met en zonder Raynox DCR-6600 Wide-angle converter. (Kom ik eindelijk eens geen tijd tekort.)
              Een muur van een huis is dat goed? (Heeft toch lijntjes genoeg, zoals je vroeg eh )

Btw, een vraagje over een extra batterij voor de FZ50 (deze had ik nog niet aangekocht) Best bij Pana blijven of is de Level Powerbank 2000 Mah ook degelijk? (Scheelt zowat de helft in prijs)
              Mvg,
              Johan

Comment

Ik heb een batterij ergens op ebay gekocht ,die is net zo goed als de origineele en koste geloof ik iets van 16€ opgestuurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                  Btw, een vraagje over een extra batterij voor de FZ50 (deze had ik nog niet aangekocht) Best bij Pana blijven of is de Level Powerbank 2000 Mah ook degelijk? (Scheelt zowat de helft in prijs)
                  Ik heb een reservebatterij van Lenmar bij Konijnenberg gekocht toen ik mijn bestelde macro lens van Raynox ging ophalen, ik heb de batterij 15,25€ betaald terwijl de batterij in het rek hing voor 25€. Batterijtype is DLP006 en wordt op de site van Lenmar als reserve batterij voor de FZ30 genoemd, dus ook voor de FZ7, FZ8 en ik vermoed ook de FZ50. Kijk anders eens of je originele batterij van Panasonic CGR-S006E als type nummer heeft, dan is het zeker dat de FZ50 dezelfde batterijen gebruikd als de voorgenoemde type's.
                  Wat de kwaliteit van de batterij betreft, deze gaat even lang mee dan de originele.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                    Ik heb een reservebatterij van Lenmar bij Konijnenberg gekocht toen ik mijn bestelde macro lens van Raynox ging ophalen, ik heb de batterij 15,25€ betaald terwijl de batterij in het rek hing voor 25€. Batterijtype is DLP006 en wordt op de site van Lenmar als reserve batterij voor de FZ30 genoemd, dus ook voor de FZ7, FZ8 en ik vermoed ook de FZ50. Kijk anders eens of je originele batterij van Panasonic CGR-S006E als type nummer heeft, dan is het zeker dat de FZ50 dezelfde batterijen gebruikd als de voorgenoemde type's.
                    Wat de kwaliteit van de batterij betreft, deze gaat even lang mee dan de originele.
                    Zuper! Hartelijk dank.
                    Mvg,
                    Johan

Comment

Hoi

ik ben aan het overwegen om een fz 50 te kopen. maar heb een vraagje.
                      is het ook mogelijk om met dit toestel mooie foto's van bewegende objecten te maken? of is hij hiervoor te langzaam?
                      ( als het object er mooi scherp opstaat ben ik al tevreden )

grt Tom

Comment

Hij bewoog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                          Hij bewoog
                          ik geloof er niets van, volgens mij hangt ie aan een touwtje

Comment

Ik vrees dat wanneer je flightshows ed. wilt gaan fotograferen dat het beestje misschien tekort gaat komen. Ik moet zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb wegens gebrek aan tijd. Ergens in de loop van volgende week was ik van plan om eens een landend vliegtuig vast te leggen in Kleine Brogel.
                            Indien succesvol laat ik het je wel weten.

Nu, ik denk overigens als de FZ50 niet perfect in staat zou zijn om bewegende beelden vast te leggen, dat geen enkele andere bridge/prosumer hiertoe instaat zal zijn.

Correct me if I'm wrong ;-)
                            Mvg,
                            Johan

Comment

je moet er gewoon voor zorgen dat je camera op high speed focus staat + object volgen met de spot tijdens het focussen

Comment

Dat zullen we dan volgende week meteen weten
                                Mvg,
                                Johan

Comment

Working...
                                X