Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

hij kwam niet negatief over hoor, zoals ik al typte, ik lees anders nooit de handleiding, alleen is deze camera wat ingewikkelder dan mn vorige, daar kwam ik na 3 jaar proberen ook pas achter de night flash optie, dus ik dacht laat ik het eens opzoeken, maar dan kom je een hoop taalfouten tegen waar een 4 jarige zich nog voor zou schamen
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

wat is de night flash optie bij je HP?

Comment

night flash = een heel zwakke flash zodat je foto niet wordt overbelicht, zeg maar zon zwakke indicatie flash net als bij rode ogenreductie. heel handig bij het fotgraferen van objecten in het donker die je eigenlijk zonder flash wilt fotograferen want je ziet hem niet terug op de foto zelf (de flash dan)
        Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
        http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Hallo,

Daar het mij totaal niet zinnig lijkt om alweer een topic te openen voor een bridge en zeker niet over de FZ50 wegens de kop in gegooid worden hiermee, post ik volgende review hier maar even.

Ik denk dat dit veel twijfelaars over de brug kan trekken. Neen, geen fotovoorbeelden, die vind je wel genoeg via google of op flickr.com etc.
          De kwaliteit die daar gezien kan worden wordt door volgende review eigenlijk beaamd. Eindelijk eens geen gemekker over overdreven ruis enz. (Omdat dit toch een discussie is zonder eind en het bij iedere compact / prosumer een "aandoening" is bij hogere iso's.)

de link: http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=253

Mij mag je vanaf zaterdag ook bij de FZ50 gebruikers noteren. Dan ga ik 'm halen. Evenzeer bij fotokonijn, ik ben daar vorige week ook geweest en de mensen zijn me zo bevallen dat ik daarvoor wel even 25 € meer wil betalen, (die ik op een ander wss aan transport zou gegeven hebben)

Mvg,

Johan.
          Mvg,
          Johan

Comment

Welkom Johaninho, alvast welkom in de club. Ik wacht maar niet op zaterdag en zet je nu al bij in het lijstje.
            Ik ben ervan overtuigd dat je nog veel plezier zal beleven aan je (bijna) nieuwe aanwinst.

Bedankt ook voor de link, heb ik ondertussen nog iets bijgeleerd van mijn toestel ;-))
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Vraagske,
              zijn er al die een teleconvertor gebruiken ????
              En wat zijn de resultaten ervan.
              Ben zinnens de Raynox DCR-2020 pro 2,2x telephoto lens te kopen en
              dacht dat er wel al waren die deze of versie kleiner al hebben gebruikt.
              Is meer de bedoeling om vanuit mijn wagen (ben slecht te been, wandelstok nodig)
              te gebruiken om wat dichter bij die potverdikke schuwe reigers te kunnen komen.
              Weet er zo een 20 tal zitten maar kan niet dicht genoeg komen en daarom vergrootglas nodig

Grts
              Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                Vraagske,
                zijn er al die een teleconvertor gebruiken ????
                En wat zijn de resultaten ervan.
                Ben zinnens de Raynox DCR-2020 pro 2,2x telephoto lens te kopen en
                dacht dat er wel al waren die deze of versie kleiner al hebben gebruikt.
                Is meer de bedoeling om vanuit mijn wagen (ben slecht te been, wandelstok nodig)
                te gebruiken om wat dichter bij die potverdikke schuwe reigers te kunnen komen.
                Weet er zo een 20 tal zitten maar kan niet dicht genoeg komen en daarom vergrootglas nodig

Grts
                Formatje
                Yep ikke , gebruik de telephoto 2.0X met anti reflective coating , HS auto focus/ infrared comp.
                Filter diameter 58 mm
                Mount : 52 mm
                15 jaar garantie.
                Zal eens een vergelijkende foto posten...
                ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Hoi,

Het toestel is nu in mijn handen.
                  Ik kon het echter niet laten om al meteen de breedhoek x.66 van raynox en de 250 serie macrolens ervan erbij te nemen, alsook een polarizer en een uv-filter.
                  Eerste Foto's zien er leuk uit, maar nog lang niet goed genoeg om al te posten, daar het testfoto's zijn met de verschillende mogelijkheden van het toestel.
                  Van het moment ik enkele heb die het posten waard zijn zal ik dat uiteraard niet uitlaten.

Mvg,

Johan.
                  Mvg,
                  Johan

Comment

@Johaninho: Die breedhoek interesseert me ook wel, dus testfoto's hiervan zijn altijd welkom (als mogelijk links naar full formaat foto's, met de verkleinde versies die je hier mag posten kan je niet echt de kwaliteit controleren)
                    Interessant zijn foto's getrokken van hetzelfde oderwerp vanop dezelfde plaats zowel met als zonder de breedhoeklens. Onderwerp is van ondergeschikt belang, wel liefst iets met horizontale en vertikale lijnen )

Nog veel plezier met je toestel
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

zoals beloofd hier zonder : niks specials gewoon vanop dezelfde plaats genomen.

Met tele 2,0 :

Voor Filmar nog eentje vanop dezelfde plaats met de super wide high resolution 0,42 AF (whats in a name

Comment

Thanks Ikkenie, ik had ook al zo eens met een fisheye mogen spelen en deze zijn kwaliteit ziet er zeker niet slecht uit (bedankt voor de full-format) maar het gebruik van de fisheye vind ik eerder wat beperkt (maar zeker eens leuk ). Ik zoek nog wat testfoto's van de 'gewonere' breedhoekconvertors (x 0.66 of x 0.7)
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

@ Filmar: Als ik er aan toe kom probeer ik ze deze week te schieten.
                          Probleem momenteel is dat ik voor mn werk met een heus project opgezadeld ben. (K ben It-er en deadlines zijn dus van belang, thuis werken zal dus ook moeten gebeuren ) de prijs van een x.66 van raynox is 85.60 euro bij konijn.

en wat die fisheye betreft, het geeft iig een leukk effect. Das een volgende aankoop over een tijdje.
                          Een telelens daarintegen zal er bij mij niet komen, 12x is immers ruim zat.

Mvg,

Johan.
                          Mvg,
                          Johan

Comment

@ikkenie: Nog even een vraagje over je eerste 2 foto's. Je eerste foto is getrokken in full tele zonder voorzet lens en de tweede vanop dezelfde plaats in full tele met de 2.0 x teleconvertor erop? Dan vind ik het verschil toch niet zo groot eigenlijk of heb ik het mis?

@Johaninho: alvast bedankt, ik had hem al zien staan bij konijn maar ben nog aan het twijfelen... (daarom graag testfoto's )
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              @ikkenie: Nog even een vraagje over je eerste 2 foto's. Je eerste foto is getrokken in full tele zonder voorzet lens en de tweede vanop dezelfde plaats in full tele met de 2.0 x teleconvertor erop? Dan vind ik het verschil toch niet zo groot eigenlijk of heb ik het mis?
                              Mijn gedacht ook
                              Als dat met een 2x is zie ik bitter weinig verschil
                              Dat kan ik dan ook als ik de fotos wat kleiner maak (inplaats van 8mp op 3 zetten)
                              Zijn ze ook al dichter (15.4x inplaats van 12x) maar met verlies van kwaliteit wat ook niet intresant is.
                              Maar als er zijn met de Raynox 2.2 die zou ik ook graag eens willen zien.

Grts
                              Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                                @Filmar: Idd de foto's van op dezelfde plaats getrokken , eerste op 420 , tweede met 2,0X op = 840. Voor een vergelijking =>http://www.sigma-foto.de/cms/front_c...p?idcatart=391
                                en dan op "bildwinkel" klikken , links onder. Het verschil is toch duidelijk merkbaar , apart zou ik dit ook niet gekocht hebben , maar dit pakket (fish eye + tele + filters + cleaningset + mini statief voor 50 euro ) Pakket vergelijkbaar met dit :http://cgi.benl.ebay.be/FISHEYE-MACR...QQcmdZViewItem
                                Het is en blijft een lapmiddel , je kan idd crop toepassen maar dan ga je toch wat 'verlies' hebben.

Leuk 'speeltje' nie meer nie minder ...

Comment

Working...
                                X