Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

mn eerste bericht was bijna gelogen. zou vandaag een fz50 gaan ophalen in leiden (116km van mn huis) emailt die ^&$*)%& (vuile *piep piep pieeeeeeeep [censor]) dat ie hem al heeft verkocht aan iemand anders, dus hem ik hem maar in de winkel gekocht, wat een fijn toestelletje met die zoom en focus ringen , zit alleen was ruis in mn fotos (waar heb ik dat eerder gehoord) zal mn instellingen eens nalopen
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Hebben jullie de nieuwe handtekening van Marcov al gezien?

Comment

Congratulations!

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
        zit alleen was ruis in mn fotos (waar heb ik dat eerder gehoord) zal mn instellingen eens nalopen
        Doe dat! Zet vooral de iso zo laag mogelijk.
        Veel oefenplezier

Comment

iso 100 staat nu vast + ik had mn foto flink uitvergroot , heb de foto qua ruis vergeleken met mn oude hp945 (gisteren verkocht) en ik vond die oude er altijd schitterend uitzien, die van de panasonic doen er niet voor onder (gelukkig)

Comment

Iemand al biiensport genomen met de FZ50 ? Ik ben gisteren naar een schaatsevenement geweest en oooo wat is het moeilijk om mooiei foto's te nemen.

Iso 800 was bijna het minimum om de sluiter aan 1/100 te krijgen, en dan nog...

Dan geprobeerd met flits maar ook enorm moeilijk door de afstand soms. +3ev lukt het wel.
            en dan die trage focus... Kan dat nou echt niet sneller ...

Als besluit denk ik dat de fz50 toch wel geen goed toestel is voor binnensporten.

Of hoe doen jullie het ?
            En hoe stellen jullie de fl-36 in als invulflis? of gewoon ttl auto kiezen en forced flash..

Slow syncen op het tweede gordijn kunnen wij ook niet zeker, enkel op het eerste ?
            Last edited by ThEScReW; 15 april 2007, 21:05.
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Ik denk dat zoiets (binnensport) op de foto zetten iets tehoog gegrepen is voor een FZ 50
              Denk dat dat trouwens voor erg veel camera's het geval zal zijn
              Wat betreft het focussen ,misschien vooraf op een punt scherpstellen en als de schaatser daar is afdrukken

Comment

binnensport is een heel moeilijke opdracht voor heelwat toestellen .
                voor de fz30 of 50 is dit zeker al een probleem , denk voor heelwat camera's zelf.het is vooral de belichting die parten begint te spelen . ik neem heelveel foto's van paarden dit zowel buiten en binnen , van de foto's die ik binnen neem valt meer dan de helft richting vuilbak. reeds al vele malen neem ik het toestel zelfs niet meer mee als het binnen is .buiten kan het toestel veruit alles aan . reeds prachtige foto's heb ik van paarden in actie buiten , over deze van binnen durf ik ze zelf niet te posten.

eerst dacht ik dat het de fz30 het niet aankon, daar ligt het niet aan hoor vele zelfs stukken duurdere toestellen kunnen het niet aan.

ik heb fotomateriaal gezien van een canon eos 400 met alles erop en eraan wel het resultaat was simpel .ze waren gewoonweg ook niet om aan te zien

en neen ik heb zeker niets tegen canon , maar ik kan alleen maar beamen dat de fz30 of 50 gewoonweg hun slechte stempel meedragen van het ruisprobleem maar dat het anders verdorie camera's zijn die al heelwat aankunnen. maarja eens je een slechte stempel draagt ......... de rest kennen jullie wel

nu ik ben wel afgeweken van je vraag maar mijn antwoord is neen binnenopname's zijn niet voor dit toestel zoals voor vele niet.

groetjes
                kurt
                Panasonic FZ 150

Comment

Dit zijn 2 foto's die nog meevallen, de eerste is een bekende schaatsster uit engeland en de tweede is Kevin Van Der Perren.

f 3.6
                  1/80
                  iso-800

f 3.6
                  1/125
                  iso-1600

Denk dat van beiden de zoom rond de 120 mm stond hoor.
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Je mag niet klagen hoor.

Kijk maar eens hier. Veel goeds zit er niet tussen, maar met de aanwezige lichtomstandigheden mag ik niet toch niet echt klagen.

Maar echte actie trekken is uitgesloten. Sensor heeft met zijn D300 wel betere resultaten bereikt. Vraag is: in welke mate nabewerkt?

Overigens helpt in mijn geval de stand 'koele kleuren'. Er zit zo één testfoto tussen, die is niet geel, maar blauwiger (groeniger ).

Met een blauw filter zijn de kleuren nog beter.

Maar besef goed dat een Nikon D200 (!!) het in deze omstandigheden niet veel beter doet. Met (veel) nabewerking zijn de foto's wel beter van kleur, dat wel. Maar snelle actiefoto's heb ik ook nog niet gezien van de D200.
                    (de foto's van een D200 staan ook op die site)

Comment

idd, die witbalans was blijkbaar niet juist.

Mijne zijn ook onbewerkt en gewoon op P mode geschoten. van de 150 foto's zijn er zo'n 30 redelijk goed

Comment

Witbalans, juist.

Maar de lichtomstandigheden zijn daar toch zooooo moeilijk.
                        Bij wedstrijden is ander (wit) licht, dan is er minder probleem. (Alhoewel nog niet veel echt gelukte foto's )
                        Daarentegen op training .... altijd hetzelfde slechte gelige licht.
                        Foto's met handmatige witbalans lukken daar tot dusver evenmin.

Maar in dergelijk moeilijke lichtomstandigheden zijn weinig toestellen geschikt. En een DSLR heeft er een lens nodig, qua kostprijs een auto gelijkwaardig.

Comment

ik ben nu een paar dagen bezig geweest met het doorlezen van de nederlandse handleiding van de fz50 die ik van de panasonic site heb gedownload en erger me mateloos aan het aantal spelfouten en 3x hetzelfde woord achter elkaar in een zin (bijv. het object objectobject kunt u dichterbij halen) is de papieren versie net zo erg of hebben ze hier spellingscontrole gebruikt

Comment

ik ben nu een paar dagen bezig geweest met het doorlezen van de nederlandse handleiding van de fz50 die ik van de panasonic site heb gedownload en erger me mateloos aan het aantal spelfouten en 3x hetzelfde woord achter elkaar in een zin (bijv. het object objectobject kunt u dichterbij halen) is de papieren versie net zo erg of hebben ze hier spellingscontrole gebruikt
                            Wie leest er op de dag van vandaag nu nog een handleiding, misschien af en toe om met zekerheid te weten hoe een bepaalde optie werkt, maar voor de rest bekijk ikzelf een handleiding zo goed als nooit. Het eerste dat ik bekijk in de handleiding is wat welk knopje is als er een pictogram op of naast staat wat ik niet ken en ook es de spec's van het toestel.

Maar ja, zo'n handleiding word veelal in 1 taal opgesteld en (meestal) nadien vertaald door een desbetreffende dienst in datzelfde land, in dit geval zal dat Japan zijn. Heeft met kosten te maken van drukwerk, als het drukwerk naar hier moet komen lopen de kosten onnodig op en ginder is het juist maar een ofsetpers omstellen door enkel platenwissels uit te voeren, kost op en al 30 minuten omstelwerk en registerzoeken voor men definitief in druk gaat.
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                              Wie leest er op de dag van vandaag nu nog een handleiding
                              ik dus , maar alleen om wat instellingen na te lopen, had hiervoor een hp945 en die is alleen geschikt voor de automaat functie. wilde gewoon weten of er ook een night flash functie op zit, zodat je als het donker is en een foto wilt maken van iemand dat niet gelijk alles overbelicht is, dat is me nog nooit gelukt met een autoflash functie, wel met de nightflash, maar die zit er niet op ( en ja ik weet dat je de flash intensiteit kunt instellen en night portret kunt instellen, maar wilde het gewoon weten )

Comment

ik dus , maar alleen om wat instellingen na te lopen, had hiervoor een hp945 en die is alleen geschikt voor de automaat functie. wilde gewoon weten of er ook een night flash functie op zit, zodat je als het donker is en een foto wilt maken van iemand dat niet gelijk alles overbelicht is, dat is me nog nooit gelukt met een autoflash functie, wel met de nightflash, maar die zit er niet op ( en ja ik weet dat je de flash intensiteit kunt instellen en night portret kunt instellen, maar wilde het gewoon weten )
                                Hmmmm, misschien dat m'n post nogal negatief over kwam, dit was geenzins de bedoeling.
                                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                                Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                                X