Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Hallo, nogmaals, de FZ30 heeft ook een flitsvoetje hoor!!!
    De flitsvoet van de FZ50 is wel wat intelligenter

Voor de rest moet ik FestinaLente wel bijtreden. 280,- € is een koopje maar normaal is de FZ30 al meer dan een jaar geleden opgevolgd door de FZ50 ( en, in de meeste winkels, al bijna evenlang niet meer te verkrijgen).
    Je moet je dus wel afvragen hoe het zit met de service als je er stukken aan krijgt. Ook opletten welke talen je allemaal kunt instellen voor de menu's en handleiding (alhoewel, die had ik, dacht ik, ook in het nederlands op het net gevonden).
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

ook drukken op de knop is foto nemen, klopt niet echt. hiervoor moet je al naar toestellen gaan vanaf 1000 € daar is de autofocus al heel wat sneller dan van een fz50
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Hallo,

Af en toe maak ik filmpjes van mijn dochter met de FZ50. Dat neemt nogal wat plaats in op de harde schijf, en dus zet ik ook geregeld een copie op een externe harde schijf.
        Maar zijn de filmpjes enkel af te spelen met Quick Time? En als ze omzetbaar zijn, met welk GRATIS programmaatje kan dit dan? Het is de bedoeling dat ik ze op een Dvd zet.
        Met onze Panasonic recorder waar de SD kaart erin kan, worden geen filmpjes afgespeeld, dus dat zegt al genoeg, dacht ik.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
          Hallo, nogmaals, de FZ30 heeft ook een flitsvoetje hoor!!!
          De flitsvoet van de FZ50 is wel wat intelligenter

Voor de rest moet ik FestinaLente wel bijtreden. 280,- € is een koopje maar normaal is de FZ30 al meer dan een jaar geleden opgevolgd door de FZ50 ( en, in de meeste winkels, al bijna evenlang niet meer te verkrijgen).
          Je moet je dus wel afvragen hoe het zit met de service als je er stukken aan krijgt. Ook opletten welke talen je allemaal kunt instellen voor de menu's en handleiding (alhoewel, die had ik, dacht ik, ook in het nederlands op het net gevonden).

er is zelfs nog af te bieden... Ik wou in de eerste instantie iets in de zin van een fz8 maar als je voor amper 280€ zo'n klasse camera kan hebben... al is ie wat verouderd, ik zal het verschil van een fz50 er waarschijnlijk niet eens uit halen... Of is dat zo'n wereld van een verschil en is de fz30 niks waard?vele reviews vertellen me anders...

Kgeloof dat de taal geen probleem is. zijn die downloads nog te vinden om nederlands op te zetten? Dan nog spreek ik genoeg engels om ermee te kunnen werken.

iemand al ooit gekocht op deze site? http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...archPrices=all
          of durven jullie zoiets online niet te kopen?

Comment

ligt het aan mij maar ik heb nog niet veel écht mooie foto's gezien met de fz8, fz30 of fz50 op dit forum. wel met andere (weliswaar spiegelreflex)camera's.

hier zie je toch ook nog ruis op de fotos vind ik. http://panasonic.co.jp/pavc/global/l...odels/fz8.html

Last edited by apex; 9 april 2007, 16:33.

Comment

niemand houd je tegen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                niemand houd je tegen hoor
                ik geef toe dat ik er erg weinig van ken. Daarmee dat ik wat reaties tracht uit te lokken van mensen hier op het forum die er wél wat van af weten.

Ik ben er veel over aan het opzoeken. Ik lees toch wel érg veel mensen die klagen over ruis. Ligt dat aan hun eigen kennis ivm fotos trekken of aand e camera zelf. velen beweren dat je boven iso100 geen mooie fotos kan nemen met de fz50 en fz30

Comment

Het beste wat ik je daarop kan aanraden is dat je best zelf eens kritisch kijkt wat je verlangt van je camera en hoeveel je eraan wil spenderen.

Als pixelpiepen zo belangrijk voor je is neem dan een reflex. Ik meen het.

Maar of je foto's dan beter geslaagd zullen zijn dan met een Panasonic FZzoveel of met een s of h zoveel van Fuji, Canon of Sony ??

En o ja, zoekt op dit forum over ruis en ge zult vinden.

Comment

Het beste wat ik je daarop kan aanraden is dat je best zelf eens kritisch kijkt wat je verlangt van je camera en hoeveel je eraan wil spenderen.

Als pixelpiepen zo belangrijk voor je is neem dan een reflex. Ik meen het.

Maar of je foto's dan beter geslaagd zullen zijn dan met een Panasonic FZzoveel of met een s of h zoveel van Fuji, Canon of Sony ??

En o ja, zoekt op dit forum over ruis en ge zult vinden.

-zoombereik;
                    -liefst een snellere reactie dan mijn vorig toestel(is die gekend voor de fz8 en fz50?);
                    -beeldstabilisatie lijkt me handig als je ziet hoe moeilijk sommige toestellen in te stellen zijn om er geen ruis mee te hebben.
                    -vakantiefotos, fotos van de kinderen,actiefotos motoren, natuurfotos,...
                    maar niet als wekelijkse hobby. wil ook niet met 5kg aan extra lenzen rondlopen, dus geen spiegelreflex (voorlopig) voor mij.

Er moeten gewoon mooie fotos uitkomen zonder dat ik achteraf moet vaststellen dat de hele foto vol ruis zit of wazig is. Veel compacte camera's (die jammer genoeg geen groot zoombereik hebben) nemen vlijmscherpe fotos zelfs wanneer je beweegt zonder al te veel instellingen te moeten doen.Dus verwacht ik hetzelfde en meer van een toestel die meer zoom mogelijkheden heeft. Ik lees hier ook veel mensen die veel fotoshop gebruiken... is dat zo broodnodig?

Ik vraag me trouwens af of ik als beginner de extra die de fz50 biedt er zal kunnen uithalen ten opzichte van de fz8. Is dat geschikt voor een beginner?

o ja en ik ga echt niet inzoomen tot ik kan zeggen dat ik wat ruis zie hoor. als de foto op schermgrootte en bij afdrukken maar scherp is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apex Bekijk bericht
                      -zoombereik;
                      -liefst een snellere reactie dan mijn vorig toestel(is die gekend voor de fz8 en fz50?);
                      -beeldstabilisatie lijkt me handig als je ziet hoe moeilijk sommige toestellen in te stellen zijn om er geen ruis mee te hebben.
                      -vakantiefotos, fotos van de kinderen,actiefotos motoren, natuurfotos,...
                      maar niet als wekelijkse hobby. wil ook niet met 5kg aan extra lenzen rondlopen, dus geen spiegelreflex (voorlopig) voor mij.

Er moeten gewoon mooie fotos uitkomen zonder dat ik achteraf moet vaststellen dat de hele foto vol ruis zit of wazig is. Veel compacte camera's (die jammer genoeg geen groot zoombereik hebben) nemen vlijmscherpe fotos zelfs wanneer je beweegt zonder al te veel instellingen te moeten doen.Dus verwacht ik hetzelfde en meer van een toestel die meer zoom mogelijkheden heeft. Ik lees hier ook veel mensen die veel fotoshop gebruiken... is dat zo broodnodig?

Ik vraag me trouwens af of ik als beginner de extra die de fz50 biedt er zal kunnen uithalen ten opzichte van de fz8. Is dat geschikt voor een beginner?

o ja en ik ga echt niet inzoomen tot ik kan zeggen dat ik wat ruis zie hoor. als de foto op schermgrootte en bij afdrukken maar scherp is.

Het lijkt me dat je je laat overdonderen door het woord 'ruis'. Waarom?
                      Trouwens het topic over ruis bij Canon/Nikon DSLR gelezen? Als daar al ruis is ...

Over zoombereik: geen commentaar nodig denk ik.

Over reactietijd: De bridges zijn snel. Punt. DSLR's zijn sneller. Ook punt. Vergelijk de FZ's hier
                      Beeldstabilisatie: let wel, bij bewegende onderwerpen is dit geen hulp, netzomin als bij gebruik statief (uitschakelen dan!). Het laat toe om een langere sluitertijd te gebruiken. Maar wat het met ruis te maken heeft? Hogere iso's vermijden? Staar je er net op blind. Het is een hulpmiddel.

Over allerlei soorten foto's moet je je geen zorgen maken. Het toestel juist instellen helpt.

Maar als je veel in donkere omstandigheden werkt, denk dan toch maar aan een SLR, hoor.

Comment

Het lijkt me dat je je laat overdonderen door het woord 'ruis'. Waarom?
                        Trouwens het topic over ruis bij Canon/Nikon DSLR gelezen? Als daar al ruis is ...

Over zoombereik: geen commentaar nodig denk ik.

Over reactietijd: De bridges zijn snel. Punt. DSLR's zijn sneller. Ook punt. Vergelijk de FZ's hier
                        Beeldstabilisatie: let wel, bij bewegende onderwerpen is dit geen hulp, netzomin als bij gebruik statief (uitschakelen dan!). Het laat toe om een langere sluitertijd te gebruiken. Maar wat het met ruis te maken heeft? Hogere iso's vermijden? Staar je er net op blind. Het is een hulpmiddel.

Over allerlei soorten foto's moet je je geen zorgen maken. Het toestel juist instellen helpt.

Maar als je veel in donkere omstandigheden werkt, denk dan toch maar aan een SLR, hoor.

goh nee niet door wat ik lees maar wil gewoon een toestel waarbij je standaard al mooie fotos mee trekt zonder veel instellingen met die gedachte dat het wel nog beter kàn mits wat oefening. Heb geen zin elke foto te moeten gaan bewerken met fotoshop.
                        Ik vrees alleen ook wat van 'overkill'. De fz8 valt waarschijnlijk nog mee maar een fz50 en meer is waarschijnlijk geen spek voor beginnersbek.

Leren jullie het fotograferen al experimenteren of hebben sommigen van jullie daar een cursus bij gevolgd om alle opties te leren kennen?

Mijn vader zijn digitaal toestel is een vréselijk ding waarbij je bij elke foto heel wat instellingen goed moet zetten om een redelijke foto te hebben.

PS:wat zijn 'bridges' :$

Comment

Ik ben als echte noob begonnen 2jaar geleden met mijn fz-20.
                          Nu ben ik echt verslaafd aan fotografie. Vroeger alles op automatisch gedaan maar na verloop ven tijd beginnen bij leren en zo tegenwoordig alles op manueel. Het is zo erg dat ik feitelijk ook een richting verder studeer waar ook fotografie inzit. Dus doe jezelf een plezier en begin met een grote van panasonic zo kan je echt beginnen van niets en later de omschakeling maken naar het duurder en beter gerief

Bridge is in het zeer kort: een (iets) eenvoudigere dslr waar maar met vaste lens.

Comment

Als je je toestel in de 'auto' of nog beter in de 'P' stand zet hoef je niet veel in te stellen. Dat doet het toestel
                            De 'P' is beter omdat je dan wel zelf kan ingrijpen wanneer nodig of wanneer je wil.
                            o.a witbalans, iso, ...

In principe zijn de foto's van een compact of van een bridge recht uit de camera (meestal) scherp. Ook is het niet noodzakelijk te photoshoppen. Een DSLR verwacht eigenlijk nabewerking. Een bridge/compact niet. Je kan nabewerken. Op dit forum zitten gewoon veel laat-het-me perfectionisten noemen. Trek je er niks van aan maar luister als ze opbouwende kritiek geven.

Als je echt wil leren fotograferen en eventueel doorgroeien (naar een DSLR) neem dan een FZ30 of FZ50. Die biedt meer mogelijkheden dan de FZ8.

En leren fotograferen leer je al doende. Alhoewel een cursus je wel kan helpen : http://www.dcviews.com/cursus.htm

Comment

Als je je toestel in de 'auto' of nog beter in de 'P' stand zet hoef je niet veel in te stellen. Dat doet het toestel
                              De 'P' is beter omdat je dan wel zelf kan ingrijpen wanneer nodig of wanneer je wil.
                              o.a witbalans, iso, ...

In principe zijn de foto's van een compact of van een bridge recht uit de camera (meestal) scherp. Ook is het niet noodzakelijk te photoshoppen. Een DSLR verwacht eigenlijk nabewerking. Een bridge/compact niet. Je kan nabewerken. Op dit forum zitten gewoon veel laat-het-me perfectionisten noemen. Trek je er niks van aan maar luister als ze opbouwende kritiek geven.

Als je echt wil leren fotograferen en eventueel doorgroeien (naar een DSLR) neem dan een FZ30 of FZ50. Die biedt meer mogelijkheden dan de FZ8.

En leren fotograferen leer je al doende. Alhoewel een cursus je wel kan helpen : http://www.dcviews.com/cursus.htm
                              dank je voor het commentaar. Als het van mij afhangt wordt het een fz50. Daar kan ik zonder extra opties een eind mee op weg. Mijn vriendin heeft natuurlijk ook een zegje en voor haar is een fz8 meer gepast denk ik. We zullen het moeten uitvechten

Comment

Een paar recente voorbeelden met de FZ30 ? Kijk eens in "Architectuur" en in "Natuur en Landschappen" onder "Budapest". Ik heb daar een zestal foto's geplaatst.
                                Niet slecht qua ruis vind ik persoonlijk. Bij de nachtfoto's werd de brugleuning als "statief" gebruikt.
                                Ik begin elke dag nog meer te avn deze camera.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X