Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

dan wet ikwat mij e den staat thx
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

vind het spijtig dat men nooit 2 foto's post, bevoorbeeld met filter, en zonder filter..

Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Toch weet ik er hier op dit forum staan. (van een Panasonic dus, maar FZ7 of 30 of 50 laat ik even in het midden).

Zoek en gij zult vinden!

Comment

als je ze weet staan, kan je evengoed de link zo geven hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
            vind het spijtig dat men nooit 2 foto's post, bevoorbeeld met filter, en zonder filter..

Ik heb er eentje zonder filter bij gezet,weet niet meer of dat het enigste verschil was tussen beide foto's qua camera instellingen

Comment

Het is niet zo een groot verschil, maar wat het doet is toch mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
                als je ze weet staan, kan je evengoed de link zo geven hé
                Ik heb gezegd dat ik er weet staan. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik weet dat er staan. Dus gebruik de zoekfunctie maar. Daar dient die voor.

Comment

ha cva, maar nu niet zoveel tijd!

Merci toch al

Comment

Hallo allemaal,
                    Ik ben van plan een FZ 50 aan te schaffen.
                    Kan je de megapixels verlagen (bv voor afdrukken op 10 x 15 cm of op computerscherm heb ik geen 10 Mp nodig!) en dan de ISO instelling verhogen zodat je minder ruis hebt????? Dat zou een mooie oplosing zijn voor mijn probleem om een camera te vinden die ook bij mindere lichtomstandigheden prima werk levert.

Dank bij voorbaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ray 2 Bekijk bericht
                      Hallo allemaal,
                      Kan je de megapixels verlagen (bv voor afdrukken op 10 x 15 cm of op computerscherm heb ik geen 10 Mp nodig!) en dan de ISO instelling verhogen zodat je minder ruis hebt????? Dat zou een mooie oplosing zijn voor mijn probleem om een camera te vinden die ook bij mindere lichtomstandigheden prima werk levert.

Dank bij voorbaat!
                      Als je pagina 13 van deze draad had gelezen wist je uw antwoord al.
                      Je kan hem wel verlagen in mp maar dit heeft effect op het zoombereik, het heeft weinig of geen effect op de ruis die de camera maakt.
                      Schiet uw foto's in 10mp en met photoshop verlaag je ze naar een 5mp of gebruik Infranview die kan in batch uw files verkleinen. De ruis verdwijnt voor een stuk, en met wat NeatImage VOORdat je ze verkleind zie je helemaal geen ruis meer.
                      Vandaag wil je misschien enkel op 10x15 afdrukken, maar er komt een dag dat je iets op A4 of meer wil, en dan kan je met die lagere resolutie geen kan meer uit, tenzij met veel beeldverlies.
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ray 2 Bekijk bericht
                        Hallo allemaal,

Dank bij voorbaat!
                        Kan in het toestel zelf ja, als ik me niet vergis heb je zelfs een functie in het toestel waar je de groote kan aanpassen en zelfs croppen. Als je de Mp's omlaag haalt krijg je ietwat meer zoombereik in de plaats omdat een deel van de sensor ongebruikt word.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Werken met minder megapixel verlengt zelfs op een optische manier (!) de zoom (dus niet digitaal, geen extrapolatie of hoe noemt dat), met een FZ50 tot 21,4 maal (als ik me niet vergis)

Of minder ruis op een foto verschijnt in identieke omstandigheden met uitzondering van de Mpix betwijfel ik.

Runaque zijn inbreng brengt me ietwat in verwarring, in de zin dat een FZ30 (en een FZ50 waarschijnlijk ook dus) de foto in het toestel kan croppen. Dat heeft m.i. niets te maken met je vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Werken met minder megapixel verlengt zelfs op een optische manier (!) de zoom (dus niet digitaal, geen extrapolatie of hoe noemt dat), met een FZ50 tot 21,4 maal (als ik me niet vergis)

Of minder ruis op een foto verschijnt in identieke omstandigheden met uitzondering van de Mpix betwijfel ik.

Runaque zijn inbreng brengt me ietwat in verwarring, in de zin dat een FZ30 (en een FZ50 waarschijnlijk ook dus) de foto in het toestel kan croppen. Dat heeft m.i. niets te maken met je vraag.
                            Wat ik hiermee bedoel is dat de camera een functie bezit om een foto te "trimmen" (logo'tjes met het schaartje in de menu), wat op zich gelijk is aan croppen. Ook wil ik zeggen dat als je een foto op 6Mp genomen hebt, dat je deze kan resizen (rechthoekje met pijltje naar kleinere rechthoek) naar de vooringestelde Mp's die hetzelfde zijn als die je kan kiezen voordat je de foto maakt. Maar uiteraard is het prettiger om dit op de PC te doen.

Wat het zoomen betreft, de FZ50 haalt standaard 12x zoom, in 3Mp zal dit zoals je zegt 21,5x zijn.
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een FZ50 (dus ik kan ook aan het lijstje toegevoegd worden).
                              Ik ben nu van plan om ook een flitser te kopen, maar heb hieromtrent wat vragen.
                              Zelf ben ik steeds geneigd om bij hetzelfde merk te blijven, oa met het idee dat er dan geen problemen zijn qua compatibiliteit.
                              Bij het lezen van dit forum blijkt nu dat bij mijn weten niemand een flitser van Panasonic gebruikt. Is dit omwille van de prestaties of omwille van de prijs?
                              Ik twijfel nu dus tussen de Olympus FL-36 of de Panasonic DMW-FL360 E.
                              Alvast bedankt voor de hulp bij mijn keuze.

Kenneth
                              Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KENNETH_R Bekijk bericht
                                Sinds kort ben ik ook in het bezit van een FZ50 (dus ik kan ook aan het lijstje toegevoegd worden).
                                Ik ben nu van plan om ook een flitser te kopen, maar heb hieromtrent wat vragen.
                                Zelf ben ik steeds geneigd om bij hetzelfde merk te blijven, oa met het idee dat er dan geen problemen zijn qua compatibiliteit.
                                Bij het lezen van dit forum blijkt nu dat bij mijn weten niemand een flitser van Panasonic gebruikt. Is dit omwille van de prestaties of omwille van de prijs?
                                Ik twijfel nu dus tussen de Olympus FL-36 of de Panasonic DMW-FL360 E.
                                Alvast bedankt voor de hulp bij mijn keuze.

Kenneth
                                omwille van de prijs. De flitsers zijn exact dezelfde, ook bij de panasonic werkt het af hulplicht niet. Het is dus enkel een duurder model, die krak hetzelfde is ! Ook de typenummers gelijken op elkaar

我們深信跑步不僅僅是一項運動,更是一段探索未知、挑戰極限的旅程。作為專注於越野跑和運動用品的專賣店,CAM2致力於為每一位運動者提供的不僅僅是裝備,更是全方位運動體驗的極致升華。

EDIT MOD Franciskine : foto's achter link gezet wegens niet zelf gemaakt . . .
                                zoek de verschillen buiten het dure logo van lumix
                                Last edited by Franciskine; 20 april 2007, 11:33.
                                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                                X