Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    De FZ50 is bijna berucht voor zijn overdreven zware ruisonderdruking en dan zo'n foto? Klopt toch niet?
    Conclusie? Er moet gewoon op de een of andere manier een fout zijn geslopen in die foto.
    thx for the info, ik zal die foto eens hernemen en eens herbekijken.

thx
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Zou er iemand eens een foto willen nemen op AUTO met een FZ50

Ik zou eens willen weten of ik hem als point and shoot vakantie camera kan meenemen

mvg
      Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Niet op auto, maar op manueel, iso 80, 1/1000, diafr 3.7
        rechtstreeks uit het toestel = onbewerkt!

Point&shoot genoeg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
          Zou er iemand eens een foto willen nemen op AUTO met een FZ50

Ik zou eens willen weten of ik hem als point and shoot vakantie camera kan meenemen

mvg
          tuurlijk, werkt perfect
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Niet op auto, maar op manueel, iso 80, 1/1000, diafr 3.7
            rechtstreeks uit het toestel = onbewerkt!

Point&shoot genoeg?
            als ik naar die kwaliteit kijk dan is mijn canon A530 beter

Last edited by Franciskine; 20 april 2007, 11:35.

Comment

Wat scheelt aan de kwaliteit?

Tja, de dolfijn heeft natuurlijk niet geposeerd en mijn camera stond niet ideaal ingesteld in de AUTO positie Dat is waar.

Maar jij kan het beter?

Comment

thx for the info, ik zal die foto eens hernemen en eens herbekijken.
                Als den Chaplin afgebroken is, zal da moeilijk gaan ...
                Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
                  Als den Chaplin afgebroken is, zal da moeilijk gaan ...
                  Where u from then ?

Comment

alles komt zo grofjes over van die dolfijn foto..

Is het zo moeilijk om een foto op auto te nemen misschien ?

ik weet dat dat een vraag is dat je niet elke dag hoort, maar dat zal de doorslag zijn voor mij om een fz50 toestel te kopen. wetende dat ik niet alles moet liggen instellen als ik een foto wil nemen op vakantie..

Met Vriendelijke Groeten,
                    Jordy

Comment

Grofjes
                      Ik zie de fijnste waterdruppes en spatten, veel detail (op vol formaat toch, ondanks de kleine 5Mp)

Een foto op auto-stand? Niet van mij dus.
                      Ik heb een FZ30 en er kan wat verschil zijn met de FZ50, al is het maar dat de FZ30 geen 10Mp biedt.

Maar als je enkel maar autostand gebruikt en niks wil instellen moet je je eens serieus afvragen of de FZ50 wel iets voor jou is. Spijtig om zo een prachtig toestel dat quasi DSLR mogelijkheden biedt te beperken tot de autostand. Niet toch?
                      (wat niet wil zeggen dat het niet kan,maar toch )

Er zijn toch ook P&S met 6x zoom (Canon PS700is bijvoorbeeld, 35-210 en beeldstabilisatie, +/- 300 euro) en mogelijk zijn er zelfs met nog meer zoom.

Kijk eens op dpreview (de buying guide)

Groeten

Comment

als ik gewoon een sfeer foto neem op reis, dan zal dit auto zijn..

neem ik foto's met voorbedachte rade neem ik hier wat meer tijd voor .

tis meer als hobby en allround camera !

Comment

Ik hoor hier zoveel lof over de fz30-50 en feitelijk vindt ik dit niet altijd terecht. Ik heb zelf een fz-20 en zou die voor geen van zijn nieuwere broertjes ruilen. Kheb van een vriend eens mogen testen en hij de mijnen en ik kreeg mijn toestel zelf met moeite terug .
                          Denken andere fz-20 gebruikers er ook zo over?
                          mvg
                          Last edited by AndriesGeoffrey; 16 maart 2007, 20:08.

Comment

@MetalG: In AUTO heb je helemaal geen controle, als je toch niets wil moeten instellen gebruik dan P en zet je ISO vast. Het probleem van de FZ30/FZ50 (en eigenlijk ALLE compacts en prosumers!) is dat je snel ruis krijgt bij hogere ISO-waardes. Dus het eerste wat ik iemand aanraad, zelfs als hij in eerste instantie (of in bepaalde omstandigheden) niet veel wil instellen is het vastzetten van de ISO-waarde (best zo klein mogelijk natuurlijk ) en dan de P-mode gebruiken. Dan moet je je verder ook geen zorgen maken alhoewel je (bij de FZ30/FZ50 toch) desgewenst nog altijd kan ingrijpen door aan het wieltje te draaien (dan wordt een andere diafragma/sluitertijd combinatie gebruikt) en je kan desgewenst ook + of - EV instellen.
                            Ook is het zo dat veel camera's in AUTO-mode ook geen indicatie geven op het scherm naar de gebruikte instellingen wat wel het geval is bij de andere modes (als je je display zo instelt natuurlijk) wat je toelaat zelf al in te grijpen als je merkt dat de gekozen sluitertijd toch wat lang word of dergelijke.

Ik denk ook niet dat je hier op het forum, de kwaliteit kan vergelijken aangezien de foto's hier zowiezo verkleind moeten worden en dat je daar ook al veel kwaliteitsverlies kan hebben.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                              Ik hoor hier zoveel lof over de fz30-50 en feitelijk vindt ik dit niet altijd terecht. Ik heb zelf een fz-20 en zou die voor geen van zijn oudere vroertjes ruilen. Kheb van een vriend eens mogen testen en hij de mijnen en ik kreeg mijn toestel zelf met moeite terug .
                              Denken andere fz-20 gebruikers er ook zo over?
                              mvg

1. ik zou een fz20 evenmin tegen een ouder b(v)roertje ruilen, tegen een jonger broertje daarentegen ... een FZ30 of FZ50 altijd
                              2. zie de 'te koop' sectie waar je hem wegdoet.
                              Last edited by nabi; 16 maart 2007, 19:55.

Comment

Reden staat er ook bij hé Kan er wel ergens inkomen waarom ze(school) dit zeggen hoor. Dit is geen goedkope verkoopstruc maar mijn eigen ervaring

Comment

Working...
                                X