Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
    Heeft iemand of weet iemand waar ik een goedkope fisheye voor op de fz50 zou kunnen vinden? Ebay zie ik niet echt zitten want ik heb geen paypall enzo. De kwaliteit moet niet overdreven goed zijn hoor, gewoon ff een fisheye nemen lijkt me eens leuk
    Probeer eens bij Raynox. Zijn niet de hoogste kwaliteit, maar absoluut betaalbaar! Ik vond op www.raynox.com twee fisheye lenzen voor de FZ, de
    DCR-CF185PRO High Definition 185º Circular Fish-Eye Conversion Lens
    en de
    DCR-FE180PRO Fish-Eye(Full Frame) Lens.

Zelf koos ik voor de gematigde Wideangle wegens meer inzetbaar. Bij Konijn (zoals jullie die blijkbaar noemen hier) overigens zeer goedkoop!

Even opgesnord op de site van Konijnenberg : laat zeggen 285 euro + nog een adaptorring
    Bart
    Last edited by bart Morrowind; 1 maart 2007, 16:26. Reden: aanvulling
    Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

Heeft iemand of weet iemand waar ik een goedkope fisheye voor op de fz50 zou kunnen vinden? Ebay zie ik niet echt zitten want ik heb geen paypall enzo. De kwaliteit moet niet overdreven goed zijn hoor, gewoon ff een fisheye nemen lijkt me eens leuk
      Ik heb sinds een paar maanden wel paypal en begin het steeds meer tebruiken
      Is erg een voudig en je kunt gewoon via je bankrekening op warderen
      En ze hebben tegenwoordig een nederlands taalige site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Altijd in de stemming voor foto's van een FZ30 die beter zijn dan de mijne doorgaans zijn
        http://imageevent.com/grc6/fz30;jses...uwhj71.zebra_s

Kijk en bewonder!
        Wow.... Dit zijn wel goede foto's! Ik ga dringend wat oefenen...
        Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart Morrowind Bekijk bericht
          Probeer eens bij Raynox. Zijn niet de hoogste kwaliteit, maar absoluut betaalbaar! Ik vond op www.raynox.com twee fisheye lenzen voor de FZ, de
          DCR-CF185PRO High Definition 185º Circular Fish-Eye Conversion Lens
          en de
          DCR-FE180PRO Fish-Eye(Full Frame) Lens.

Zelf koos ik voor de gematigde Wideangle wegens meer inzetbaar. Bij Konijn (zoals jullie die blijkbaar noemen hier) overigens zeer goedkoop!

Even opgesnord op de site van Konijnenberg : laat zeggen 285 euro + nog een adaptorring
          Bart
          Ik vind dit zelf heel duur, om gewoon 15 keer per jaar een tof schotje te nemen
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Ik vind dit zelf heel duur, om gewoon 15 keer per jaar een tof schotje te nemen
            Dat is waar, als je het zo bekijkt. Nu moet ik zeggen dat die Wideangle zoals ik die gekocht heb misschien een betere keuze is?
            Je komt breder uit dan met een 24mm en ik vind de beeldkwaliteit niet slecht (geen vignettering)
            Hij is meer inzetbaar dan een fisheye m.a.w.
            Enne, kost zo'n 80 euro.... da's een andere prijs hé.

Comment

joehoe net in bezit van de fz30!! Ben er nu al blij mee, ik had een canon powershot a620, dus dit is wel heel fijn

Comment

Welkom op het forum en proficiat met je nieuwe aanwinst
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Vraagje ik heb nu een FZ7, maar zou willen overschakelen op de FZ30 of de FZ50.
                  Als ik het goed begrepen heb is het verschil tussen beide camera's nogal miniem.
                  Welke raden jullie me aan? Als de FZ30 nog te verkrijgen is tenminste.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Vraagje ik heb nu een FZ7, maar zou willen overschakelen op de FZ30 of de FZ50.
                    Als ik het goed begrepen heb is het verschil tussen beide camera's nogal miniem.
                    Welke raden jullie me aan? Als de FZ30 nog te verkrijgen is tenminste.
                    Ik denk dat de upgrade tussen 30 en 50 niet groot is inderdaad. Meer megapixels. En wat nog? In ieder gaval is de 30 prima en hier en daar misschien nog voor een prikje te vinden. Ten andere, die 27 schijnt ook een prima toestel te zijn.

Bart

Comment

kan ik een Li-Ion & Polymer Batterij 2000 mAh batterij plaatsen in de fz-30?? aangezien er standaart een 710 mAh inzit vroeg ik me dat af.

hoor graag van jullie

groetjes Scuba

Comment

Een vraagje voor de kenners...
                        Ik ben een aankoop van de Pana FZ50 aan het overwegen en lees al maanden alle info die ik kan terugvinden erover. De Luminance noise graph (eerste grafiek) op deze pagina lijkt me heel bizar . Vertoont het grijze model van de FZ50 minder ruis dan de zwarte? Of hoe moet ik dit interpreteren?
                        Alvast bedankt voor jullie commentaar...
                        Greetz
                        Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
                          Ik ben een aankoop van de Pana FZ50 aan het overwegen en lees al maanden alle info die ik kan terugvinden erover. De Luminance noise graph (eerste grafiek) op deze pagina lijkt me heel bizar . Vertoont het grijze model van de FZ50 minder ruis dan de zwarte? Of hoe moet ik dit interpreteren?
                          Greetz
                          Grappig. Ik denk niet dat het gaat om de kleur van de body, maar om de test met 100% zwart en 50%zwart, zoals in de kadertjes erboven.

Ik heb een leuke theorie gehoord ivm al dat ruis "gezever" hier. Even als knuppel in het hoenderhok werpen.
                          1. Ruis is alleen merkbaar als je de foto op ware grootte bekijkt. Als je de foto verkleint, speelt de software immers een rol die véél groter is dan de ruis die door het toestel wordt veroorzaakt. Zeker als je met Jpg werkt: compressie "drukt" altijd pixels "bijeen." (De betere software zal de ruispixels ineeen drukken)
                          2. Toen we nog analoog fotografeerden wonnen we prijzen met grofkorrelige fotos met 1600 of 3200 ASA filmpjes. Ruis is ideaal om selectieve grove korrels te "maken" met bijv. Photoshop.
                          3. Als hier foto's gepost worden, die gecomprimeerd zijn, kan je ze echt niet meer beoordelen op ruis. Vanwege het hoger beschreven fenomeen. Zeker niet op een laptop of TFT-scherm, die geven altijd ruispixels weer. Ruis beoordelen op een kleurecht scherm (zo'n oude CRT van MAC of Sony) of op papier, en op pixelgrootte...
                          4. De ISO-waarden van een digitale camera zijn slechts equivalenten uit het analoge tijdperk. Het gaat er om hoe weinig licht een sensor kan opvangen en toch nog een foto maken. Vergelijk het met een goede hifi-installatie: ook daar zal de signaal-ruis verhouding bepalend zijn een aspect van de kwaliteit.

Mijn conclusie : ik beoordeel een recente camera op
                          1. de prijs
                          2. zijn optiek (lenzen)
                          3. de bedieningsmogelijkheden, verwisselbaarheid,
                          4. zijn beeldgrootte (vanwege de software-mogelijkheden),
                          5. aspecten als ruis, ISO-waarde etc...
                          Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
                            Greetz

Oeps, ik had niet mogen antwoorden, want ben geen echte kenner. Nog dit : ruis vind je inderdaad meer bij volledig zwart dan bij grijs... (Het gebrek aan signaal verhoogt de zichtbaarheid van de ruis. Er is er echter evenveel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart Morrowind Bekijk bericht
                              Oeps, ik had niet mogen antwoorden, want ben geen echte kenner.
                              Een amateur zal je toch wel niet zijn, gezien je uitleg. Bedankt voor je toelichting. Alle hulp is welkom om mijn kennis ter zake te verbeteren
                              Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

Comment

Een vriend van mij was deze week naar mediamarkt geweest om te informeren naar de FZ50. Hij kreeg hier als antwoord : Deze doen we niet meer binnen omdat we een van de volgende weken de opvolger al verwachten. Roddels of waarheid vraag ik me nu af. Het zou wel straf zijn. Ik weet dat er wellicht betere infobronnen zijn dan de mediamarkt. Maar indertussen is mijn vriend misschien hopeloos aan't wachten op de nieuwe versie
                                Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Working...
                                X