Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Klein probleempje...

Laatst wou ik mn flits buiten gebruiken.
    Nu merk ik dat dit niet werkte.
    Wanneer ik binnen ga, doet ie dat wel. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de flits altijd werkt wanneer ik hem "openklap"?

Zijn er op de FZ50 overigens ook enkele flitsinstellingen mogelijk? (dit gebeurd zowel in manual aperture als closure stand)

Alvast merci
    Mvg,
    Johan

Comment

Tuurlijk zijn er flitsinstellingen. Klap eerst de flitser open en druk dan op de pijl naar rechts. Je krijgt het flitsmenu met Auto, Auto Rode ogen, Gedwongen flits aan en Langzame Sync. De instelling Gedwongen flits aan is wat je zoekt.
      Staat overigens allemaal in de handleiding.

Tip voor degenen die er niet toe komen de handleiding eens volledig door te nemen.
      Download van de Panasonic site de handleiding in pdf-formaat. Druk die af en leg ze als leesvoer op het toilet. Na een maand ken je dat ding compleet uit het hoofd!
      Last edited by Doov; 26 oktober 2007, 16:00.
      Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
      vr. gr. DOOV

Comment

Mijn vraag is simpel : De Panasonic Limux FZ18 of FZ50?
        De prijs maakt geen verschil, het is mijn eerste echte toestel (na een canon Ixus i), en is dus bedoeld om foto's te trekken bij familifeestjes, reizen, uitstappen etc.

Het is ook handig dat ik er een filmpje mee kan maken. Na wat opzoekingswerk :
        FZ18 848 x 480 pixels (30fps)
        en de FZ50 640 x 480 (Quicktime)

Dus dan toch voor de FZ18 gaan?

Comment

FZ18 heeft geen manuele zoom, dus dat zou voor mij al een punt zijn waarover ik zou vallen.

Verder, die filmpjes, of je die nu op een grotere resolutie maakt of niet. Op zich gaat dat niet zo een groot verschil geven. En staar je ook niet blind op die 30 fps, daar een analoog tv beeld ook maar tegen 20 a 25 fps doorkomt.

Als je wilt filmen koop je best een filmcamera, voor te fotograferen een fotocamera. De filmfunctie is vaak toch maar een hebbedingetje, vind ik.
          Mvg,
          Johan

Comment

Ik botste net op volgend artikel, misschien interessant voor de FZ-50 gebruikers die naar reflex willen overstappen.

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Een reflex is niet te vergelijken, wat snelheid betreft met onze modale Zetjes van Panasonic. We weten dat er gekozen dient te worden tussen diverse zaken. Bij mij, net als bij 'enkele' collegae hebben we voor de euros gekozen. Rond de € 500 à € 600 voor een Z50 met een heel goede 420 mm lens..... Wat zou die lens alleen al niet kosten voor een reflex?
              Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                Een reflex is niet te vergelijken, wat snelheid betreft met onze modale Zetjes van Panasonic. We weten dat er gekozen dient te worden tussen diverse zaken. Bij mij, net als bij 'enkele' collegae hebben we voor de euros gekozen. Rond de € 500 à € 600 voor een Z50 met een heel goede 420 mm lens..... Wat zou die lens alleen al niet kosten voor een reflex?
                Rond de 1500 € zeker (ja ik weet het de "Bigma" kost "maar" rond de 1000 € maar die heeft wel geen beeld stabilizer )

Comment

Op een normale manier kan het ook gezegd worden. Ik weet hoe trouw panasonic bezitters zijn aan hun camera en als er dan een grotere broer verschijnt, dan zijn er soms wel gegadigden die de overstap willen doen. En zoals je zegt, voor dat kleine bedrag dat je voor de FZ50 neertelt heb je geen reflex met een lens van 420mm. Bluts met de buil.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                    Op een normale manier kan het ook gezegd worden. Ik weet hoe trouw panasonic bezitters zijn aan hun camera en als er dan een grotere broer verschijnt, dan zijn er soms wel gegadigden die de overstap willen doen. En zoals je zegt, voor dat kleine bedrag dat je voor de FZ50 neertelt heb je geen reflex met een lens van 420mm. Bluts met de buil.
                    Normale manier????? Wat bedoel je eigenlijk. Tuurlijk is het de bluts met de buil zoals in alles.
                    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Normale manier????? Wat bedoel je eigenlijk.
                      Zonder hoofdletters misschien?
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Pixelpainter plaatste in een ander bericht de link naar http://www.olegkikin.com/shutterlife/
                        Hierin kan je een soort gebruikersstatistiek opvragen over het gemiddelde aantal sluiterkliks van de FZ50, alvorens hij de geest geeft.

Is er een methode bekend om dit soort gegevens uit je FZ30/FZ50 te lezen? Is er een verborgen maintenance menu of i.d.? Ik heb eens door de maintenance manual gebladerd. Er is één verborgen menu om de gegevens over het type en de versie van de firmware te tonen, maar niks gevonden voor gebruiksstatistieken...
                        Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                        vr. gr. DOOV

Comment

Ik ben al een paar keer gaan kijken naar de resultaten van gebruikers van de nieuwe FZ18 op http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033

Bij elk bezoekje geraak ik meer en meer onder de indruk van de kwaliteit van de gepubliceerde foto's.
                          Op normaal formaat vrijwel allemaal vlijmscherp en bijna kompleet ruisvrij. En vooral scherp op het object dat scherp moet zijn.
                          Ik heb soms de indruk dat naar echte DSLR foto's zit te kijken.
                          Ik begin er serieus aan te denken om die als tweede toestel naast mijn FZ30 te gaan aanschaffen.
                          Moest ik nu weten dat er iets gelijkaardig als vervanger van de FZ50 op komst zou zijn, dan zou ik natuurlijk wachten.
                          van de FZ30 missen.Op de FZ18 zou ik alleszins de niet uitschuivende lens en de manuele zoomring De groothoek en de nog iets grotere zoom van de FZ18 is natuurlijk een pluspunt voor deze laatste.

Nog mensen hier met ervaring met de FZ18 ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hallo allemaal !

Vanaf vanavond zal ik de trotse eigenaar zijn van een Panasonic FZ50. Ik ben totaal nieuw in de fotografie, maar heb enorm veel interesse om mooie plaatjes te schieten en ben ervan overtuigd dat dit met dit toestel echt wel gaat lukken !

Ik heb enkel nog een vraagje over de geheugenkaart die erin moet.
                            Welk merk, type en grootte stellen jullie voor ?
                            Het wegschrijven van de JPEG's of RAW's zullen hiervan afhangen, denk ik toch...

Alvast bedankt en tot ziens !
                            Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

Comment

Welkom bij de klup! Je zal zekers en vast veel plezier beleven aan die FZ50, want het is een steengoede camera.
                              TIP: als je uit gewoonte nooit handleidingen leest, maak dan nu eens een uitzondering en neem ze van voor tot achteren en omgekeerd door. (Download ze van www.panasonic-europe.com . Print ze af en leg ze op het toilet. Na een maand ken je ze uit het hoofd!)

Kaartjes: ik zou niet twijfelen en één of twee Extreme III 2 Gb kaartjes kopen. Als je in RAW fotografeert, dan gaan er 89 opnames op één kaartje. En twee gig van een gewoon traag kaartje naar je PC kopiëren duurt een eeuwigheid (via het kabeltje rechtstreeks vanuit de cam duurt zelfs twee eeuwigheden).
                              En waarom twee kaartjes? Dat merk je vanzelf wel als - nadat je vertrokken bent om ergens wat opnames te maken - het je plots invalt dat je je ene kaartje in het slotje van je pc hebt laten zitten...
                              vr. gr. DOOV

Comment

@ Doov: Allereerst bedankt voor je tip ivm de sd-kaartjes. De handleiding heb ik al op USB-stick staan, maar ik druk hem af om te lezen tijdens het drukken als ik het niet te druk heb ;-)
                                Nikon D40 + Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX.

Comment

Working...
                                X