Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En een 20d tweedehands?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En een 20d tweedehands?

    Stel dat je binnenkort naar een 20d van een jaar oud zou gaan kijken, waar moet je specifiek op letten?

    Dat ik op de hot pixels moet letten heb hier al geleerd.

    Maar hoe kan je het aantal shutter releases achterhalen en hoe belangrijk is dat voor zo'n toestel?

    zijn er nog andere zaken van belang?

    benieuwd naar jullie reacties...


  • #2
    Re: En een 20d tweedehands?

    De sluiter van een 20D zou veel langer moeten meegaan dan die van een 300 of 350D. Als er op 1 jaar al zoveel foto's mee gemaakt zijn dat die al bijna versleten is, dan zal je ook wel gebruikssporen aan de buitenkant van de 20D zien.
    De ene sluiter zal langer heel blijven dan de andere (net zoals de ene auto langer meegaat dan de andere...), maar ik heb nog niets gelezen over defecte sluiters van een 20D na een bepaald aantal foto's (mijn 20D is vandaag over de 16.000 gegaan).

    Hot pixels kan je bij elk nieuw toestel vinden bij lange sluitertijden, en als de "ruisonderdrukking bij lange sluitertijden" niet ingeschakeld is. Mijn 20D heeft er dan ook wel ergens een paar, maar op 8 megapixels zie je die gewoon niet, of je zou pixels moeten bekijken in plaats van foto's .
    Bij normale sluitertijden zie ik nooit hot pixels, maar ik ga ook niet elke foto uitvergroten om ze te zoeken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X