Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen en beginnen met een vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Even voorstellen en beginnen met een vraag

    Hallo allemaal.
    Ik ben nieuw in digitale fotografie en heb me pas een toestel gekocht: een Panasonic FZ30. Ik ben afgegaan op de vele gunstige kritieken, o.a. op dit forum. Dus al een eerste dankwoordje aan de forumleden.

    En om het even terzijde over de ongunstige kritiek te hebben: ruis heb ik gevonden in mijn eerste testfoto's, maar vind ik geen erg probleem. Zo groot bekijk je een foto toch niet?

    Binnenkort hoop ik een foto (of meer) voor te stellen op het forum. Maar vooraf wil toch eens op ontdekkingstocht. Want het lijkt niet zo simpel en hoor ik het soms al eens in Keulen donderen als ik de handleiding bestudeer.

    Een eerste vraag waar ik graag een antwoord op zou willen:
    Hoe zit het met het opladen van de LION-batterij? Volgens sommigen maakt het niet uit, gewoon opladen (2 uur) en de stekker eruit - alles okee. Volgens anderen moet je de eerste keer (3 keren?) een nacht lang opladen. Dat zou dan de levensduur verlengen en de kracht van de batterij optimaliseren.

    Wat is er nu van?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Nabi

  • #2
    Re: Even voorstellen en beginnen met een vraag

    Hoi nabi,

    Ik weet niet hoe dat met een FZ30 zit maar bij mijn FZ20 zat een lader die gewoon stopt met laden zodra de batterij vol zit

    Groetjes Marion

    Comment


    • #3
      Re: Even voorstellen en beginnen met een vraag

      beetje off-topic, maar welkom, en hopelijk heb je nog veel plezier aan je fototoestel!

      Comment


      • #4
        Re: Even voorstellen en beginnen met een vraag

        onlangs gevonden op accuplus.nl toen ik een accu bestelde:
        accutraining, eens goed doorlezen.
        http://www.vimacdirect.nl/accu/prod_...fa3a2d11091e54