Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ricoh RDC-4300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ricoh RDC-4300

    hallo,
    Mijn digitaal fototoestel start niet meer. Bij het aanhouden van de startknop gaat de lens open, op het scherm komt WAIT, WAIT, hij maakt enkele geluidjes rrr rrrr en na +/- 20 sec zwart scherm. Batterijen zijn OK, ook de interne. Foto’s laden en wissen werkt wel nog.
    Het toestel is eigenlijk een Philips ESP80, maar is identiek aan de Ricoh RDC-4300.
    Ik heb het toestel in Tenerife gekocht in ’99. Ik dacht: een gekend merk zullen ze ook wel bij ons kunnen herstellen. Niets is minder waar: Philips heeft dit toestel nooit in Europa verdeeld en voor de herstelling sturen ze me terug naar de verkoper in Tenerife. Of, ik moet het toestel opsturen naar Taiwan.
    Waar zou ik dit toestel kunnen laten herstellen?
    groeten

  • #2
    Re: Ricoh RDC-4300

    Heb je al eens geprobeerd om de kaart te reformateren op het fototoestel? Heb ooit iets dergelijks gehad op een Kodak.
    Als het niet helpt dan schaadt het niet!
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Ricoh RDC-4300

      ik heb geformateerd en ook met een ander geheugplaatjes geprobeerd, maar het lukt niet.

      Comment


      • #4
        Re: Ricoh RDC-4300

        Is er geen reset knop op het toestel of een toetscombinatie om te resetten ?
        De reset knop is soms een miniem knopje goed verborgen bijvoorbeeld in de batterij behuizing of onder een sticker.

        Of probeer eens met de batterij te verwijderen , daarna het toestel aan zetten en de batterij er opnieuw intsteken.Bij sommige toestellen is dit de reset methode als er geen knop voorzien is.

        Veel geluk.

        Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Ricoh RDC-4300

          Oorspronkelijk geplaatst door leo3kings
          ik heb geformateerd en ook met een ander geheugplaatjes geprobeerd, maar het lukt niet.
          Sorry... was maar een idee.

          Comment


          • #6
            Re: Ricoh RDC-4300

            Als je al iemand kan vinden die dat toestel wil repareren, dan zal de herstelling waarschijnlijk een flink pak duurder zijn dan wat een digitaal fototoestel van '99 nog waard is.

            Voor de prijs van een herstelling vind je hoogstwaarschijnlijk een nieuw toestel dat veel betere resultaten geeft dan het oude toestel dat je wil laten oplappen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ricoh RDC-4300

              ook de interne batterij vervangen/een tijdje eruit halen (>minuut) kan als reset dienen.
              de lithium cellen die de gegevens vasthoudden als je gewone batterijen verwisseld krijgen na zo'n 5 jaar kuren dus dat kan wel ongeveer kloppen.
              het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
              Telecaster weblog
              km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

              Comment

              Working...
              X