Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan je ISOwaarden 640 instellen op Canon 20D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan je ISOwaarden 640 instellen op Canon 20D?

Beste BDr's,

kan je buiten de standaardreeks van de ISO-waarden op de Canon 20D ook nog andere waarden krijgen als je met instellingen 1/3 werkt, zo ja hoe stel ik dit in?

Greetz, RonnyE

Re: Kan je ISOwaarden 640 instellen op Canon 20D?

Als je 1/3Ev of 2/3Ev of "-1/3Ev" "-2/3Ev gebruikt kan je die gebruiken, maar je krijgt die waarden dan niet in je EXIF...

ISO - 200 - 250 - 320 - 400 - 500 - 640 - 800 - 1000 - 1250 - 1600
    -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
      Beste BDr's,

kan je buiten de standaardreeks van de ISO-waarden op de Canon 20D ook nog andere waarden krijgen als je met instellingen 1/3 werkt, zo ja hoe stel ik dit in?

Greetz, RonnyE
      Op een 20D kunnen geen andere waarden ingesteld worden.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Als je 1/3Ev of 2/3Ev of "-1/3Ev" "-2/3Ev gebruikt kan je die gebruiken, maar je krijgt die waarden dan niet in je EXIF...

ISO - 200 - 250 - 320 - 400 - 500 - 640 - 800 - 1000 - 1250 - 1600
        ik vrees dat je een belichting bedoeld die met een dergelijke iso overeenkomt, maar dat de iso niet echt elk van deze tussenstappen is. m.a.w. alsje 800 iso insteld met -1/3 EV zal je de ruis van 800 iso hebben en niet de ruis van 640 iso

de EV correctie is in feite een correctie op je lichtmeter, niet op je lichtgevoeligheid van de sensor .. of is dat bij Canon anders?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
          ik vrees dat je een belichting bedoeld die met een dergelijke iso overeenkomt, maar dat de iso niet echt elk van deze tussenstappen is. m.a.w. alsje 800 iso insteld met -1/3 EV zal je de ruis van 800 iso hebben en niet de ruis van 640 iso

de EV correctie is in feite een correctie op je lichtmeter, niet op je lichtgevoeligheid van de sensor .. of is dat bij Canon anders?
          Met jpg is bij -1/3 EV de foto onderbelicht en blijft de ruis gelijk.

Met raw kan wel een lagere ISO waarde ingessteld worden en kan de foto wel onderbelicht worden.
          De ev waarde (en dus de ISO waarde) wordt tijdens de raw convertie gecorrigeerd.

Jan.

Comment

Oké, dat is duidelijk bedankt allemaal voor de uitleg!

Greetz, RonnyE

Comment

Working...
            X