Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony R1: iemand gebruikerservaring?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony R1: iemand gebruikerservaring?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
    Ik mag maar 3Mb posten op deze site, de RAW bestanden zijn 20Mb. en omgezet naar jpg. in de hoogste kwaliteit ongeveer 10Mb.

Je kan mij geloven of niet maar deze zijn stukken beter dan van mijn Nikon D70 met 17-55 AFS DX.
    daarvoor zeg ik toch 100% crops
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

1/200 sec, f4,8, ISO 400
      Originele foto

100% crop

mvg,
      Ludo V.

Comment

voormiddag getest
        goede lens maar te trage autofocus
        kleuren en kleurbalans prima
        teveel ruis
        http://www.stich.be

Comment

De sint is langs geweest ...

De eerste foto, in de winkel nog

> origineel : http://photo.tickle.com/image/43/4/8...O533405910.jpg

aanpassing : grootte foto's veranderd
          Last edited by PurePleasureSeeker; 4 december 2005, 12:18.

Comment

Ik heb ook de aanschaf van de Sony R1 in gedachten , maar twijfel nog !
            Ik vraag mij af als ik goed merkbare betere resultaten zal hebben ?
            Wat ben ik gewoon : een Sony DSC S70 ( mijn eerste toestel )
            dan een opvolger S85 die vind ik gelijkaardig met wat meer kunnen !
            Onlangs kocht ik 2dehands een canon 300d met standaardzoom en extra telezoom van canon buiten het feit dat het een slr was met zijn voor en nadelen vond ik het uiteindelijke verschil in de resultaten ( na tal van vergelijkende testfoto's met de drie camera's ) van mijn sony's en deze SLR canon 300d zo teleurstellend dat ik deze canon 300d vlug weer verkocht heb!!

Mijn vraag : zou dus de Sony R1 mij meer kunnen bekoren en echt veel betere resultaten afleveren ???
            Slivootje : SONY DSC R1 / photoshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slivootje
              canon 300d zo teleurstellend dat ik deze canon 300d vlug weer verkocht heb!!
              je hebt gelijk, met een 300D kan je gewoon geen mooie foto's nemen

Ik vind het net elfjes, zo schattig. :p Dit zijn Meeldauw-lieveheersbeestjes, ze eten schimmels en geen bladluizen. Ze zijn het hele jaar actief las ik op www.stippen.nl en zitten veel in de bomen. Dus ik op zoek in het park in de buurt. Ik had niet verwacht dat ik ze zou vinden maar voor ik het wist had ik er vijf te

of zouden er dan toch verschillende versies van een 300D bestaan ?

zonde dat iemand zegt dat je met een 300D geen goeie foto's kan nemen, terwijl het eigenlijk aan iets anders ligt ... ... ik vind dat foute informatie waardoor toekomstige kopers afgeschrikt worden. Vandaar mijn reacties in dit soort topics
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Je hebt een zin uit zijn context getrokken en er een citaat van gemaakt !!!

Ik zei :" dat het verschil in resultaat tussen mijn sony Dsc s85 en canon 300d teleurstellend was " er zijn natuurlijk mooie foto's met dit toestel te maken , en er zijn natuurlijk voordelen aan ( sneller werken )
                maar de foto-meerwaarde valt mij dik tegen t.o.v. mijn oude dsc S85
                Slivootje : SONY DSC R1 / photoshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slivootje
                  Je hebt een zin uit zijn context getrokken en er een citaat van gemaakt !!!

Ik zei :" dat het verschil in resultaat tussen mijn sony Dsc s85 en canon 300d teleurstellend was " er zijn natuurlijk mooie foto's met dit toestel te maken , en er zijn natuurlijk voordelen aan ( sneller werken )
                  maar de foto-meerwaarde valt mij dik tegen t.o.v. mijn oude dsc S85
                  Om het beste uit een digitale reflex te halen moet je er wel wat meer moeite voor doen. Met een compactje zal je redelijke resultaten halen in de automatische standen, maar bij een reflex is het eigenlijk de bedoeling dat je zelf bepaalt wat de sluitertijd/diafragma/iso moet zijn, en op die manier kan je er veel meer uithalen.

Met een compactje heb je ook niet zoveel aan het begrip scherptediepte, bij de meeste foto's is altijd alles scherp, maar op die manier maak je niet altijd de beste foto's. Bij een DSLR bepaal je zelf de nodige scherptediepte.

De Sony R1 heeft ook een vrij grote sensor, en dus ook veel minder scherptediepte dan een andere compact. Daardoor zal je ook goed moeten opletten waar je op scherpstelt, en zal je ook in het oog moeten houden welke diafragma-opening er moet ingesteld worden om de gewenste scherptediepte te krijgen.

Die Sony vraagt dus ook meer "input" van de fotograaf, maar juist daardoor zijn de weer veel meer mogelijkheden . Op de testfoto's zie ik dat het met deze camera mogelijk is om het onderwerp "uit de foto" te halen , dat is iets wat met een compactje bijna niet gaat.

Een vaste lens is in sommige gevallen een pluspunt (stof, totale kostprijs), maar je bent wel gebonden aan de bandpuntsafstand van de gemonteerde lens (niet genoeg breedhoek of tele, geen degelijke macro mogelijkheden...).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X