Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ricoh R2 of R3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ricoh R2 of R3

    Oorspronkelijk geplaatst door Z900
    bovenstaande is juist (niet alleeen sluitertijd ook het diafragma)!



    Nee, max sluitertijd (kun je dus met die functie instellen) is 1/8,1/4 of 1/2s, maar de minimale blijft gewoon 1/2000s !



    Je kunt GEEN sluitertijden (manueel) instellen bij de R2/R3 !!! (GEEN Tv-mode!!!!)

    mvg,
    Thanx

    Maar wat ik eigenlijk bedoelde: wat is het verschil dat je bij een toestel sluitertijd manueel kunt instellen of dat het door een programma gebeurt?

    Wat is het gevolg in gebruik en resultaat?

    Comment


    • #17
      Re: Ricoh R2 of R3

      Oorspronkelijk geplaatst door allejandro
      Thanx

      Maar wat ik eigenlijk bedoelde: wat is het verschil dat je bij een toestel sluitertijd manueel kunt instellen of dat het door een programma gebeurt?

      Wat is het gevolg in gebruik en resultaat?
      Beetje raar, je vraagt in je openingstopic een toestel met instelbare sluitertijden...en nu vraag je dit

      Maar goed

      Indien je de sluitertijd bv op 1/100s in kan stellen kun je zgn panning beelden maken (meetrekken van de camera met bv sportactiviteiten)...achtergrond is dan min of meer geblurred.

      Tuurlijk kun je ook -indien de lichtintensiteit het toelaat- met je iso waarden spelen zodat je op de gewenste sluitertijd kan komen.

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #18
        Re: Ricoh R2 of R3

        Oorspronkelijk geplaatst door Z900
        Beetje raar, je vraagt in je openingstopic een toestel met instelbare sluitertijden...en nu vraag je dit

        Maar goed

        Indien je de sluitertijd bv op 1/100s in kan stellen kun je zgn panning beelden maken (meetrekken van de camera met bv sportactiviteiten)...achtergrond is dan min of meer geblurred.

        Tuurlijk kun je ook -indien de lichtintensiteit het toelaat- met je iso waarden spelen zodat je op de gewenste sluitertijd kan komen.

        mvg,
        Lijkt inderdaad wel rare vraag. Ik bedoel maakt het veel verschil in resultaat tussen jouw gebruik van de programma's en dat je bijvoorbeeld zelf kan instellen. Merk jij bij het nemen van foto's, van daar had ik een mooiere foto kunnen nemen, mocht ik het manueel kunnen instellen?

        Nemen die programma's al dan niet het 'ideale' sluitertijd?

        Ik snap niet goed hoe het met die programma's werkt. Dus het toestel kiest zelf tussen 1 sec en 1/2000 welke sluitertijd het neemt? (Kunnen er in een programma onderling nog verschillen zijn?)
        Is bijvoorbeeld 'sport' altijd 1/100 ? of kunnen daar ook nog verschillen in zijn.

        Greetz (en bedankt voor het geduld)
        Alex

        PS. Zou je me enkele foto's gemaakt met die R2 kunnen mailen?
        Ik veronderstel dat foto's van R3 minstens evenwaardig zijn of zelfs beter.
        Want ik blijf twijfelen (en hoe langer ik nadenk, hoe meer ik twijfel )

        Comment


        • #19
          Re: Ricoh R2 of R3

          Oorspronkelijk geplaatst door allejandro
          Lijkt inderdaad wel rare vraag. Ik bedoel maakt het veel verschil in resultaat tussen jouw gebruik van de programma's en dat je bijvoorbeeld zelf kan instellen. Merk jij bij het nemen van foto's, van daar had ik een mooiere foto kunnen nemen, mocht ik het manueel kunnen instellen?

          Ik gebruik die "scene modes" (zo noemen ze dat bij Ricoh in de handleiding) nooit !

          Nemen die programma's al dan niet het 'ideale' sluitertijd?

          Ja, maar voor hun doel...in sport-mode bv, een snelle sluitertijd (maar wil je dat wel altijd??)

          Ik snap niet goed hoe het met die programma's werkt. Dus het toestel kiest zelf tussen 1 sec en 1/2000 welke sluitertijd het neemt? (Kunnen er in een programma onderling nog verschillen zijn?)
          Is bijvoorbeeld 'sport' altijd 1/100 ? of kunnen daar ook nog verschillen in zijn.

          In sport zal hij dus altijd een zo snel mogelijke sluitertijd kiezen (door iso en diafragma aan te passen)


          Greetz (en bedankt voor het geduld)
          Alex

          PS. Zou je me enkele foto's gemaakt met die R2 kunnen mailen?
          Ik veronderstel dat foto's van R3 minstens evenwaardig zijn of zelfs beter.
          Want ik blijf twijfelen (en hoe langer ik nadenk, hoe meer ik twijfel )
          mvg, ....
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #20
            Re: Ricoh R2 of R3

            Hier nog even de diverse scene(shoot) modi:

            -PORTRAIT Use when taking portrait pictures.
            -SPORT Use when taking pictures of moving objects.
            -LANDSCAPE Use when you are taking scenery pictures with abundant greens or blue sky.
            -NIGHTSCAPE Use when shooting night scenes.
            You can also shoot with persons in the frame.
            -TEXT MODE Use when capturing text images, for example, notes written on the whiteboard at a meeting.
            -HIGH SENSITIVITY Use when taking pictures in dimly lit places. Also, LCD monitor becomes brighter

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #21
              Re: Ricoh R2 of R3

              Oorspronkelijk geplaatst door Z900
              Hier nog even de diverse scene(shoot) modi:

              -PORTRAIT Use when taking portrait pictures.
              -SPORT Use when taking pictures of moving objects.
              -LANDSCAPE Use when you are taking scenery pictures with abundant greens or blue sky.
              -NIGHTSCAPE Use when shooting night scenes.
              You can also shoot with persons in the frame.
              -TEXT MODE Use when capturing text images, for example, notes written on the whiteboard at a meeting.
              -HIGH SENSITIVITY Use when taking pictures in dimly lit places. Also, LCD monitor becomes brighter

              mvg,
              Nu is het helemaal duidelijk.

              TOch bijna. Het enige dat mij nog in de weg staat om de R3 te kopen: fotokwaliteit.

              Ik heb wat samples bekeken op verschillende website, en de foto's leken - als je ze op volle resolutie bekeek - dat er altijd ruis op zit.

              Ik heb het ook bekeken van een ander toestel (vergelijkbaarmet R3: Canon S70). Daar zijn de foto's veel duidelijker dan de R3. ER is blijkbaar minder ruis op de foto.

              Heb jij daar last van? van ruis?

              kijk hier: http://www.google.com/translate?u=ht...1/14/2556.html


              Groetjes

              PS ken jij een dealer van Ricoh?
              Want ik kan er hier (Regio Genk, Limburg) gene vinden.

              Comment


              • #22
                Re: Ricoh R2 of R3

                Hallo allejandro,

                Gelukkig dat het duidelijke voor je is nu .

                Ruis, ach ja ik ga iig niet hoger dan iso 200 normaal gesproken, meestal "gewoon" iso 64.

                Maar ik gebruik hem niet als standaard "evenementen" camera, maar als point en shoot en daar voldoet hij ruimschoots voor mij.

                Ricoh in Belgie weet ik geen dealers...ik ben van olland

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #23
                  Re: Ricoh R2 of R3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                  Hallo allejandro,

                  Gelukkig dat het duidelijke voor je is nu .

                  Ruis, ach ja ik ga iig niet hoger dan iso 200 normaal gesproken, meestal "gewoon" iso 64.

                  Maar ik gebruik hem niet als standaard "evenementen" camera, maar als point en shoot en daar voldoet hij ruimschoots voor mij.

                  Ricoh in Belgie weet ik geen dealers...ik ben van olland

                  mvg,
                  Ahzo point and shoot...

                  Ik ga maar één toestel kopen en dat moet All-Round zijn.
                  Is het dan aan te raden?

                  Ik twijfel tussen de Ricoh R3 (€ 335) en de Canon S70 (449 €)
                  verschil
                  -canon manueel sluiter en diafragma in te stellen
                  -betere fotokwaliteit (voorzover ik de foto's op het net heb gezien)

                  Graag raad en dan kan deze thread denk ik afgesloten worden

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ricoh R2 of R3

                    Als je het geld hebt...en formaat maakt niks uit (ook qua LCD) + 100mm ipv 200mm op de R3, dan niet twijfelen: S70 (lichtsterker objectiefje (f2.8), kwalitatief betere lens/beeldjes, volledig manueel)

                    mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ricoh R2 of R3 keuze gemaakt ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door allejandro
                      Ahzo point and shoot...

                      Ik ga maar één toestel kopen en dat moet All-Round zijn.
                      Is het dan aan te raden?

                      Ik twijfel tussen de Ricoh R3 (€ 335) en de Canon S70 (449 €)
                      verschil
                      -canon manueel sluiter en diafragma in te stellen
                      -betere fotokwaliteit (voorzover ik de foto's op het net heb gezien)

                      Graag raad en dan kan deze thread denk ik afgesloten worden

                      Hallo Allejandro ,

                      is je keuze nu al gemaakt , en zo ja hoe zijn je resultaten ermee ? Laat iets weten want ik zou de R3 willen aanschaffen ,

                      mvg.
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ricoh R2 of R3

                        Bij mijn weten is er in België geen verdeler meer van Ricoh, vermoedelijk door het grote verkoopssucces! Vroeger werd het verdeeld door Filmobel en dat was zeker geen hoogvlieger op gebied van service, herstellingen en dergelijke. Ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier in België kunnen wij niets aanvangen met garantie of dergelijke.
                        It's all in the eye...its all in the eye...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ricoh R2 of R3 keuze gemaakt ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mandello
                          Hallo Allejandro ,

                          is je keuze nu al gemaakt , en zo ja hoe zijn je resultaten ermee ? Laat iets weten want ik zou de R3 willen aanschaffen ,

                          mvg.
                          Neen, ik heb nog niets beslist.

                          Ik heb hier en daar reviews gelezen over dit toestel. Zeer wisselende commentaren.

                          Ik heb nog eens goed nagedacht wat voor een toestel ik nodig heb.

                          Momenteel staan deze op de lijst:
                          -Ricoh R3 (335€)
                          -Canon S70 (450€)
                          -Canon S80 (599€)

                          *Mijn grootste twijfel is de fotokwaliteit van de R3. Canon is daar volgens mij stukken beter in.
                          *De S70 is dan ook nog manueel instelbaar (sluitertijd, diafragma), R3 is automatisch.
                          * CCD R3 is kleiner (mss oorzaak slechtere fotokwaliteit)
                          * Naservice bij Ricoh lijkt ook slecht (langzaam) te zijn. (zij leveren niet rechtstreeks, maar via een tussenbedrijf) Was een reden waarom veel verkopers deze toestellen niet verkopen.

                          Hangt er natuurlijk van af wat je zoekt...
                          Last edited by allejandro; 9 december 2005, 16:45. Reden: ik had laatste post niet gezien, ging ook over leverancier

                          Comment

                          Working...
                          X