Hey! Het is nu ongeveer 1 jaar dat ik fotografeer met een 300D en de overstap van analoog naar digitaal heb ik nog niet verwerkt op het gebied van scherpstellen bij het maken van portretten. Meestal gebruik ik een gemiddelde tele en steeds een zo groot mogelijke opening (+-diafr. 4) bij bestaand licht. Ik stel soms manueel scherp, soms automatisch maar ben dikwijls niet tevreden van het resultaat.
Mijn vriendin fotografeert met een D70 en doet het meestal volautomatisch. Haar resultaten op gebied van scherpte zijn meestal veel veel beter.
Weet iemand waar mijn fout ligt? Wil ik een te grote opening gebruiken in combinatie met een tele en laat digitaal dat minder toe dan analoog? Het is in elk geval een probleem waar ik bij analoge fotografie zelden mee te maken kreeg.
Help!, zou ik zo zeggen.
Groeten
, Sven.
Mijn vriendin fotografeert met een D70 en doet het meestal volautomatisch. Haar resultaten op gebied van scherpte zijn meestal veel veel beter.
Weet iemand waar mijn fout ligt? Wil ik een te grote opening gebruiken in combinatie met een tele en laat digitaal dat minder toe dan analoog? Het is in elk geval een probleem waar ik bij analoge fotografie zelden mee te maken kreeg.
Help!, zou ik zo zeggen.
Groeten

Comment