Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Flitsh voor de Nikon 5700

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Flitsh voor de Nikon 5700

Ik zoek een extra flitsh te kopen voor mijn Nikon 5700 kan iemand mij hier in een raad geven ( betaalbaar)
    Ik gezien dat er iemand op de Belgiumdigital dag3 er met één werkte mischien
    En werken alle flitsen met dit toestel ,want ik heb hier een goedkoop flitske maar die doet het niet op dit toestel
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Ik heb een sunpak 383 super (kost maar maximaal een 130-140 euro) en die werkte perfect op de Nikon 5000 van Erik Mansvelders.
    Ik gebruik hem op de Canon G2.

Comment

Originally posted by Lucske
      Ik zoek een extra flitsh te kopen voor mijn Nikon 5700 kan iemand mij hier in een raad geven ( betaalbaar)
      Ik gezien dat er iemand op de Belgiumdigital dag3 er met één werkte mischien
      En werken alle flitsen met dit toestel ,want ik heb hier een goedkoop flitske maar die doet het niet op dit toestel
      Voor mij was één van de redenen om die 5700 te kopen, het feit dat ik van een Nikon reflex kom, en 2 jaar geleden nog maar pas een Nikon flits had gekocht. ( SB22s dacht ik, prijs toen : net geen 10.000 fr ofte 250 € ) Ik heb in de winkel ook een folder van de CP5700 vast gehad, en daarin stonden de compatibele flitsen opgesomd : die SB22s dus ook.
      Let wel : die flits bevat een IR licht om scherpstelling in het donker mogelijk te maken, maar dat werkt dus niet op de CP5700. Enkel flitsen ! Maar dat werkt dan ook goed !
      ---
      darix
      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
      D70s

Comment

Hallo Lucske,

Waarschijnlijk heb je mij op de 3e BD-dag met een flitser op de Nikon CP5700 zien rondlopen. De flitser is een Nikon SB-50DX. Heb deze kort voor de BD-dag gekocht in Aken voor 225 Euro. In vergelijking met niet cameragebonden merken relatief duur. Het is een compacte flitser met een richtgetal van 26 bij 100 ISO/50mm objectief. Dat is niet echt veel, maar in de huiskamer ruim voldoende. De reden voor de aankoop van juist deze flitser is dat bij indirect-flitsen je een ingebouwde diffusor voor de flitser van de camera kunt klappen. Waardoor je het voordeel van twee flitsmethodes hebt, namelijk geen harde schaduwen en door het gebruik van de cameraflitser met diffusor is het onderwerp wat minder vlak.
        Nadeel is, maar dat is van toepassing voor elke flitser aangaande de CP5700 (en veel ander digitale camera’s), dat het flitslicht niet door-de-lens gemeten wordt, maar via het meet-oogje van de ingebouwde cameraflitser. Toch werkt het redelijk nauwkeurig maar niet zo verfijnd als door-de-lens-meting. Voor andere specificatie’s verwijs ik je naar de site van Nikon waar je een pdf-brochure over de SB-50DX kan downloaden.
        De flitser gebruikt 2 CR123A Lithiumbatterijen, die relatief duur zijn. Zie hiervoor ook de Topic CR 123 batterijen (Camera’s & Accessoires).

Comment

Bedankt Jan voor de info
          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Graag gedaan.

Comment

Working...
            X