Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorrang budget body - objectieven ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voorrang budget body - objectieven ?

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
    Je kan de keuze van een body niet gaan laten afhangen van een kaartje.
    Fabricanten veranderen : D70 is CF, D50 is SD, wat gaat het volgende zijn ?
    Een SD kaartje kost 80€ voor 1 giga en gaat waarschijnlijk langer mee dan je body. Opslagcapaciteit ? Je gaat toch geen zes kaartjes kopen of meer ?
    Voor dat geld koop je een image tank die én CF en SD leest en 40 giga opslaat.
    Alle 'serieuze' body's werken met CF of Microdrive
    Als je natuurlijk niet van plan bent ooit zo'n body aan te schaffen, kan ik volgen (let maar op als je microbe te pakken krijgt)
    Ikzelf bezit 4 Gb waarvan 3 Gb aan Microdrive.
    Volgens jouw SD-berekening 320 €. Niet te verwaarlozen dacht ik ?
    Imagetank is voor mij geen alternatief (vind ik onhandig op reis en even duur)
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hallo

Over welk soort kaartje je nu wil laat ik mij niet verder over uit maar ik vind het niet verstandig om alles op 1 kaart op te slaan.
      Als je ééne kaartje de pijp uit blaast ben je alles kwijt wat er op staat.
      Als je 2 of meer opslagmedia gebruikt kan je je shots over meerdere kaarten verdelen, bijvoorbeeld als je van lens wisselt kan je ook je kaartje wisselen, of je kan een kaartje gebruiken voor bepaalde thema's en een ander voor iets anders.
      Met 2 of meer opslagmedia heb je ook altijd een reserve kaartje voor het geval van... je weet maar nooit.
      Met wat de fabrikanten ons in de toekomst nog allemaal om de oren zullen slingeren weet ik ook niet maar voor hen is de digitalisering van de fotomarkt een ware goudmijn geworden.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

voordeel als je de nikon koopt is dat je je toekomstige investeringen kan blijven gebruiken op je film-body. Ga je die nog gebruiken? weinig .. maar als je dia's wilt kan je zonder kosten terug je oude body met je nieuwste lenzen gebruiken.

zoek eens op wat het kost om van digitaal terug naar dia te gaan in een matige kwaliteit.

wil je ooit terug naar ZW/W en de foto's op barietpapier afwerken .. je kan ook terug naar je oude body, met je nieuwe lenzen

en tussen ons gezegd en gezwegen .. Nikon zal je niet betreuren nadat je je eerste dienst na verkoop hebt nodig gehad .. van Canon is dat veel twijfelachtiger. (heb ik tot mijn eigen schade en schande mogen ervaren)

Bij nikon kan je bv. ook steeds gratis terecht om de CCD te laten reinigen. Ik heb toch al veel gebruik gemaakt van die service.

Comment

zal nog maar even wachten met die 24-105, volgens mij moeten ze allemaal weer terug naar Canon toch???.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
            Alle 'serieuze' body's werken met CF of Microdrive
            Noem jij nikon niet serieus dan?
            Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Wij zijn nu wel volledig van het oorspronkelijke topic aan het afstappen, maar toch:
              SD kaarten zijn de toekomst en gaan CF kaarten totaal vervangen.
              Volledig mee akkoord! Ik koop een HP laptop (tenminste mijn werkgever koopt deze voor mij) en die heeft een ingebouwd SD-slot. Ik koop een PDA-GSM (Qtek) en ook deze heeft een SD-slot.
              Dus het valt mee dat mijn D50 ook met SD kaartjes werkt: alles lekker uitwisselbaar, voldoende geheugen in reserve.

Wim
              Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
              Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                zal nog maar even wachten met die 24-105, volgens mij moeten ze allemaal weer terug naar Canon toch???.
                grt,bouk.
                De situatie blijft heel onduidelijk.

Maar als je een fototoestel koopt dan test je dit fototoestel.
                En als je een lens koopt dan test je deze lens ook.

Door de overvloed aan gebruikerservaringen op het web weet je heel goed waarop je moet letten.

En als uw fototoestel en uw lens perfect voldoen aan uw verwachtingen dan is er toch geen enkel probleem ?

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                  Noem jij nikon niet serieus dan?
                  Mijn signature bewijst het tegendeel

Toch vind ik de D50 eigenlijk een budgetversie van de D70 zonder afbreuk te willen doen aan de mogelijkheden van dit toestel (eerder bedenkingen qua meegeleverde lenzen)
                  Met 'serieuze' bodys bedoel ik toestellen genre D200/D2H/DX en natuurlijk ook de Canon-tegenhangers

Ik zeg niet dat SD slecht zou zijn, ik vraag me alleen af waarom Nikon dit in hemelsnaam bedacht heeft voor deze DSLR (bij mijn weten de enige)

En ik zie de SD toch nog niet de CF te vervangen bij de duurdere toestellen (kijk maar naar de nieuwe Nikon D200 en de Canon 5D)
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                    Mijn signature bewijst het tegendeel
                    Met 'serieuze' bodys bedoel ik toestellen genre D200
                    behalve veel geruchten (again) is die er nog niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                      behalve veel geruchten (again) is die er nog niet
                      En denk je nu echt dat ze daar een SD'ke gaan induwen ?
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hallo

Maak je maar niet ongerust in de top cameras heb je nu meestal 2 slots naast de traditionele nu ook een SD slot maar uiteindelijk zal er maar eentje overblijven. En omdat een SD'tje plaats bespaart kan er meer andere electronica in camera dus...
                        Ik denk dat er uiteindelijk nog cameras op de markt zullen komen (ze zijn er al) zonder kaartjes maar met een standaard aantal Gb geheugen en natuurlijk zal je draadloos je beeldjes via je GSM of BlackBerry die met Bleutooth is uitgerust direct naar huis kunnen sturen op je pc'ke of naar de draagbare pc in je rugzak. techniek staat voor niks....

Groetjes
                        Spogy
                        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Working...
                        X