Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensverwachting D70 in clicks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levensverwachting D70 in clicks

hoeveel clicks gaat een D70 zo gemiddeld mee?
    heeft Nikon daar info over, een richtgetal ofzo?
    meer als pure 'gokken' heb ik nog niet gehoord..

na een jaartje geëxperimenteerd te hebben zit ik toch al vlot aan 10.000fotootjes (waar kan ik het ware aantal clicks eigenlijk nakijken??)
    ik vraag me dan ook af hoe lang hij het nog gaat volhouden.

20.000? 30.000?

dat laatste zou leuk zijn want dan zou'k hem na 3 jaar kunnen afschrijven
    Last edited by parakiet; 24 oktober 2005, 15:02.
    foto als spiegel of als venster?

Re: levensverwachting D70 in clicks

Mijn D100 heeft er al ruim 35.000 opzitten zonder problemen. Er zijn er die reeds boven de 100.000 zitten. Mijn D100 is nu 3.5 jaar. Hopelijk kan hij het binnenkort wat rustiger aandoen als de D200 er eens komt. Maar op rust gaat hij niet, zal mijn backup blijven tot hij sneuveld.

Ik zou dus geen zorgen maken over die shutter.

Frans

Comment

Ik heb geen idee van de levensduur. Wel heb ik thuis een klein programaatje (zelf geschreven) om na te gaan hoeveel effectieve klicks uw fototoestel heeft.
      Bij Nikon D70 zit dat namelijk in een tag bij de makernotes ...

Heb nog een klein programaatje op het net gevonden. Je kan hetmije ook hebben, freeware. Het mijne toont de volledige exif en je kan zelf data toevoegen in tpic gedeelte. ...

Last edited by Wim.Vanmaele; 24 oktober 2005, 16:52.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

De exif viewer van opanda toont je dat ook van foto's in jpg getrokken.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
        Ik heb geen idee van de levensduur. Wel heb ik thuis een klein programaatje (zelf geschreven) om na te gaan hoeveel effectieve klicks uw fototoestel heeft.
        Bij Nikon D70 zit dat namelijk in een tag bij de makernotes ...

Heb nog een klein programaatje op het net gevonden. Je kan hetmije ook hebben, freeware. Het mijne toont de volledige exif en je kan zelf data toevoegen in tpic gedeelte. ...

http://www.cs.ust.hk/cssystem/henry/d70/d70count.html
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Eens ergens gelezen dat de D70 zijn sluiter een 100.000 zou meegaan.

Ken nochtans iemand die al problemen heeft gehad.
          Belichtingstijd klopte nog wel op high speed, maar niet meer bij trage shutters (of andersom )
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
            Mijn D100 heeft er al ruim 35.000 opzitten zonder problemen. Er zijn er die reeds boven de 100.000 zitten. Mijn D100 is nu 3.5 jaar. Hopelijk kan hij het binnenkort wat rustiger aandoen als de D200 er eens komt. Maar op rust gaat hij niet, zal mijn backup blijven tot hij sneuveld.

Ik zou dus geen zorgen maken over die shutter.

Frans

Begin dan maar vast te sparen want waarschijnlijk is er maandag meer nieuws van Nikon.

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
              Begin dan maar vast te sparen want waarschijnlijk is er maandag meer nieuws van Nikon.

Groeten, Miriam
              Hum, ik was al 3.5 jaar bezig. Telkens ik een nieuwe koop begin ik altijd te sparen voor devolgende. Maarja ik ben nog een van de oude garde!
              Nu doen ze het anders, ze geven het eerst uit en moeten afkorten tot er een nieuwe komt!
              Frans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
                Hum, ik was al 3.5 jaar bezig. Telkens ik een nieuwe koop begin ik altijd te sparen voor devolgende. Maarja ik ben nog een van de oude garde!
                Nu doen ze het anders, ze geven het eerst uit en moeten afkorten tot er een nieuwe komt!
                Frans
                mijn spaarpotje is toch aant aandikken hoor..

ik heb men kitlens, men macrolens en men telelens, mss komt de goedkope 50mm erbij, maar al de rest gaat naar de kas..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  mijn spaarpotje is toch aant aandikken hoor..

ik heb men kitlens, men macrolens en men telelens, mss komt de goedkope 50mm erbij, maar al de rest gaat naar de kas..
                  En je kunt nog sparen tot december of zo. Ach, ik bazel maar wat. Maandag weten we vast en zeker meer.

Groeten, Miriam

Comment

Ik dacht ook uit goede bron vernomen te hebben dat de D200 in december in de winkels ligt...
                    Specs: Sensor 23,7 x 15,6 mm meer dan 10 Mpix en prijs onder de €2000
                    Apple Inc. rulez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      En je kunt nog sparen tot december of zo. Ach, ik bazel maar wat. Maandag weten we vast en zeker meer.

Groeten, Miriam
                      sparen tot december?

ik spaar door totdat men D70 de geest geeft of 3 jaar oud is, en dan zien we wel

Comment

Working...
                      X