Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

Oorspronkelijk geplaatst door SteV
    Ik kijk ook al een tijdje de kat uit de boom en ondertussen is de 5D met een full frame uitgerust,maar dat zullen ze wel niet in een nieuwe 20D stoppen zeker?Is dit voor de gewone hobbyist wel echt nodig?Wie mist er spotmeting op een 20D?
    Canon heeft op dit moment 4 EF-S lenzen. Je kan dus veronderstellen dat alle nieuwe fototoestellen in dezelfde reeks als de 350D en de 20D altijd een 1,6 crop sensor gaan behouden.
    Mijn 20D is meer dan voldoende voor alles wat ik wil fotograferen. De Canon 5D is gewoon overbodige luxe.

We weten dat er in Februari 2006 1 of 2 nieuwe Canon DSLR zijn en in September 2006 ook.
    Op dit moment is er nog geen digitale EOS 3000.
    Verder zal de volgende Canon 20D een grotere LCD hebben en ook picture styles. Meer MP kan maar dat is niet vanzelfsprekend. Vergelijk hier de 1DII met de 1DIIn.

En dat de 1DsII wordt vervangen in September 2006 staat ook vast. Hier is het doel 20 tot 22 MP.

Jan.

Comment

Re: Wordt Canon 20D binnenkort vernieuwd?

No offence, maar waarom zou je je laten tegenhouden in de koop van een toestel, simpelweg omdat er misschien een nieuwer model aan zit te komen die qua opties misschien 1% verbeterd is?

De kwaliteit van het plaatje ligt niet aan de camera, ja beeldtechnisch qua pixels, maar JIJ bent degene die het plaatje maakt. En of je nu een simpel point and shoot, of een eos1ds markII hebt maakt niets uit wat betreft creativiteit en expressie die je in je foto's weet te pompen.

Ik heb genoeg mensen met een point and shoot cameratje of een leuke compact betere foto's zien maken, dan velen met een pro (D)slr body weten te maken.

Ga gewoon voor het toetsel dat je op het oog hebt, of in ieder geval een toetsel dat jij denkt dat bij jou past qua wat je wil en wat je doen gaat. Maar ga niet beslissen op het feit dat een camera misschien outdated raakt, want over 2 jaar is de opvolger van de 20D waarschijnlijk alweer verouderd, terwijl die opvolger er nu nog niet eens is.

Comment

Working...
      X