Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik gebruik deze camera. In mijn ogen qua prijs-kwaliteit waarschijnlijk één van de beste niet DSLR's die je kan vinden, zeker voor buitenopnamen.
Ik heb hem nu 5 maanden en leer nog alle dagen bij.
Hij is bijzonder licht, je kan er uuuuren mee rondlopen zonder dat je eronder bezwijkt. De Leica lens is subliem.
Je kan wat foto's bekijken op http://rene-bervoets.fotopic.net, en als je in de buurt woont spring je maar eens binnen, maar ik vrees dat dat laatste wat ver zal zijn (Aad is een nogal Nederlands klinkende naam en ik woon in Lochristi, België).
Ik heb niet veel ervaring in fotograferen, ik ben beginner en in het bezit van van de fz 5 van panasonic. Het toestel bevalt me prima en ben het nu aan het proberen. Het eerste wat ik heb gedaan is een lensje ervoor gekocht om de lens tebeschermen. Ik heb éen paar foto's op dit adres, ze zijn wel een beetje bewerkt met jasc paint shop9.
Ook jullie ( nete & Forestwalker )bedankt voor de ervaring met de Panasonic.
Ik heb hem nu een paar weken en ben er dus uiterst tevreden over.
Ook heb ik jullie beide sites bekeken naar de foto's en die zien er super uit.
Ik heb zelf ook een foto hierbij toegevoegd die is genomen met de Panasonic.
[QUOTE=nete]Ik gebruik deze camera. In mijn ogen qua prijs-kwaliteit waarschijnlijk één van de beste niet DSLR's die je kan vinden, zeker voor buitenopnamen.
Beste,
heb momenteel nog geen digitaal toestel maar ze hebben mij deze ook aangeraden. Maar is deze ook goed voor binnenopnames? Ik trek namelijk vooral foto's van mijn kleine kindjes (zowel binnen als buiten/veel of weinig licht). En is deze ook geschikt om de foto's gewoon te laten afmaken? Zonder hier nog aan te werken op computer? Ik heb nu nog een analoge reflexcamera van minolta. En ik zou graag gewoon foto's trekken en ze laten afmaken.
Ik gebruik deze camera. In mijn ogen qua prijs-kwaliteit waarschijnlijk één van de beste niet DSLR's die je kan vinden, zeker voor buitenopnamen.
Beste,
heb momenteel nog geen digitaal toestel maar ze hebben mij deze ook aangeraden. Maar is deze ook goed voor binnenopnames? Ik trek namelijk vooral foto's van mijn kleine kindjes (zowel binnen als buiten/veel of weinig licht). En is deze ook geschikt om de foto's gewoon te laten afmaken? Zonder hier nog aan te werken op computer? Ik heb nu nog een analoge reflexcamera van minolta. En ik zou graag gewoon foto's trekken en ze laten afmaken.
Als je zeer veel binnenopnames maakt, dan zou ik je eerder de FZ20 aanraden. Daar kan je een externe flits op plaatsen, en als je er één neemt die je kan draaien, dan kan je de harde schaduwen van de ingebouwde flits van de FZ5/FZ20 vermijden door bv naar het plafond te flitsen.
Met de komst van de FZ30 zou je de FZ20 aan interessante prijzen op de kop kunnen tikken.
Ik zie onder in jou posting dat jij met verschillende filters werkt.
Ik kom veel op schiphol om vliegtuigen te spotten, kan jij mijn een goede filter aanraden die ik daarvoor het beste kan gebruiken.
Ik ben veel aan het lezen maar ben nog steeds beginnend foto graaf
Mocht je een site hebben waar wat lenzen/filters staan dan hou ik mij aanbevolen.
Aad.
Ps ik ben echt tevreden met mijn DMC-FZ5.
EOS 350D |Canon 17-40mm F/4L USM |Canon EF 70-200mm F2,8 L USM + Canon Extender 2x |Canon EF 50 f1.8 mkII|Speedlite 430EX+omnibounce | Aads Foto Gallery
Aad, ik denk dat je meest nut zal hebben aan een goeie polarizatiefilter. (kan reflecties van zon en zo verminderen en maakt de lucht en wolken meestal dieper van kleur).
Mijn filters heb ik opgepikt bij TopFoto in Düren, toen ik daar eens in de buurt was. (www.topfoto.de)
Comment