Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

wie spreek er hier over oorlogje

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Het is zeker niet de bedoeling een zgn "oorlogje" te ontketenen hiervoor hebben we te goede ervaringen met "Minolta" en wensen we liefst bij KM materiaal te blijven. Wat enkel opvalt is dat KM commercieel te weinig dynamisch is en een onzekere, onduidelijke indruk geeft. Ik denk dat als men in KM-dslr materiaal wil investeren dat men dat enkel met volle overtuiging kan doen als gegronde of ongegronde twijfels weg genomen worden. Natuurlijk kan enkel KM dit zelf doen, ik denk dat velen daar op zitten te wachten.

Mandala

Comment

Aan alle mensen die zo ozo fijne opbouwende commentaren op alles hier hebben,
        -wanneer hebben jullie ooit zo iets georganiseerd voor u medemens
        -denkt ge dat canon of nikon direct voor jullie een dag zal organiseren
        -zitten de mensen die minolta gebruiken op jullie kap ofzo

en als laatste hoe oud zijde gulle gvd, opbouwende kritiek altijd welkom maar dit gezever helpt niemand!!
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

hihi, een beetje de sleur doorbreken mag en kan wel hee ....

Allee, back OT .....

Comment

• ntwerpen

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
            Aan alle mensen die zo ozo fijne opbouwende commentaren op alles hier hebben,
            -wanneer hebben jullie ooit zo iets georganiseerd voor u medemens
            -denkt ge dat canon of nikon direct voor jullie een dag zal organiseren-zitten de mensen die minolta gebruiken op jullie kap ofzo

en als laatste hoe oud zijde gulle gvd, opbouwende kritiek altijd welkom maar dit gezever helpt niemand!!
            Bij het verschijnen van de D70 heeft Nikon in alle grootsteden een presentatie gegeven. Je kon er vragen stellen en lenzen testen (ook de VR types die pas op de markt waren). Bovendien vloeide de drank rijkelijk en er waren voldoende belegde broodjes om een heel regiment een dag op de been te houden. Ik heb de voorstelling bijgewoond in de Metropolis te Antwerpen.
            Dit alles was op initiatief van Nikon, zonder dat een amateurfotograaf hiervoor op zijn op zijn blote knieeën heeft moeten smeken

Comment

• Re: ntwerpen

Oorspronkelijk geplaatst door notex
              Bij het verschijnen van de D70 heeft Nikon in alle grootsteden een presentatie gegeven. Je kon er vragen stellen en lenzen testen (ook de VR types die pas op de markt waren). Bovendien vloeide de drank rijkelijk en er waren voldoende belegde broodjes om een heel regiment een dag op de been te houden. Ik heb de voorstelling bijgewoond in de Metropolis te Antwerpen.
              Dit alles was op initiatief van Nikon, zonder dat een amateurfotograaf hiervoor op zijn op zijn blote knieeën heeft moeten smeken
              U laatste zin getuigt weer van fantastisch veel respect.
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Notex,

Ik denk nie dat Rudy op zijn blote knieen heeft moeten zitten hoor, ik ben er zeker van dat dit nie het geval was. Zowel hij als ik hebben heel goede relaties met de huidige "topman" van Minolta Belgie.

Ik vind deze post heel ongepast ..... Het is een mooi initiatief waar ik ten volle achtersta. Moest ik niet op vakantie zijn op 29-01 had ik zeker en vast er bij geweest.

Wat Nikon betreft, iedereen zat te wachten op de opvolger van de d100, dus ik denk niet dat Nikon zich kon permitteren om GEEN demo dag te houden.

PS : Rudy, nie aantrekken ....

Comment

Kijk jongens,
                  Wat er nu net zo leuk is aan dit KM evenementje, is dat het geen Metropolis achtig mega gedoe is, waar de drempel te hoog ligt voor gebruikers die misschien na 10 jaar nog eens hun oude lenzen vanonder het stof halen, of gewoon eens komen neuzen in een echte hobby achtige omgeving of die AS nu echt zo straf is als men beweerd. Maar gewoon voor iedereen, je word er niet vies minderwaardig bekeken omdat je geen witte toeter of superdure wide lens meezeult.
                  Wait and see...

Comment

Het initiatief van Rudy om een KM-dag te organiseren wordt door elke KM-gebruiker ten zeerste geapprecieerd. Niet alleen het initiatief maar ook de tijd die aan de organisatie werd en wordt besteed verdienen alle lof.
                    Indien er enkele beschouwingen gepost worden dan tonen deze zeker dat de interesse werkelijkheid is en niets anders.
                    Wat men van KM zou mogen verwachten is dat ze zelf een demo-dag, op eigen initiatief, had georganiseerd en dat men daarvoor de verantwoordelijken van KM-België niet persoonlijk moet kennen.

Ik wens nogmaals mijn appreciatie voor het initiatief van Rudy te uiten.

Comment

Spijtig dat wij juist dit ene weekend in januari weg zijn, anders was ik er zeker ook. Want heb sinds 1 weekje mijn KM 5D en had graag wat lensjes getest maar zal dan maar voor een andere keer zijn.

Toch een heel leuk initiatief hoor, dat KM België eigenlijk jaarlijks uit zichtzelf zou moeten organiseren.
                      Groetjes Goofy
                      Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Comment

Dat noem ik nog eens reacties sé Ik vind het dus ook een super initiatief, je moet er maar je tijd willen in steken hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                          Notex,

Ik denk nie dat Rudy op zijn blote knieen heeft moeten zitten hoor, ik ben er zeker van dat dit nie het geval was. Zowel hij als ik hebben heel goede relaties met de huidige "topman" van Minolta Belgie.

Ik vind deze post heel ongepast ..... Het is een mooi initiatief waar ik ten volle achtersta. Moest ik niet op vakantie zijn op 29-01 had ik zeker en vast er bij geweest.

Wat Nikon betreft, iedereen zat te wachten op de opvolger van de d100, dus ik denk niet dat Nikon zich kon permitteren om GEEN demo dag te houden.

PS : Rudy, nie aantrekken ....
                          Hier snap ik nu helemaal niets van. Ik beschouw mijn laatste zin als een compliment aan Rudy omdat hij zich zo hard heeft ingespannen om dit evenement te organizeren. Dat jij de smily achter mijn laatste zin niet ziet staan kan ik niets aan doen.

Wat Minolta betreft, ik zat al 4 jaar te wachten op de opvolger van de RD175 en de RD3000.

Comment

Oeps, verkeerd geinterpreteerd dan .... mijn excuses hiervoor .... Misverstandje dus .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelangelo
                              Dezelfde tekenen aan de wand heb ik ook al gezien. Er zit geen vooruitgang meer in de professionele digitale camera's van Minolta; In feite was de konica-minolta fusie al een redmiddel (voor beiden) en ik denk dat big brother Sony de fakkel gaat overnemen (Minolta gebruikte al sony onderdelen). Sony gaat immers naar verwachting verder bridge en digitale dslr's maken (met zeiss, asjeblief...). Ik ben bezitter van minolta materiaal, maar ik durf gewoon geen digitale meer kopen.
                              Neen dit klopt niet. Sony gaat DSLR maken met Konica Minolta, de press-release over de samenwerking was overduidelijk : lens(mount) body & sluiter en AF van KM, sensor en electronica van Sony. Je KM lenzen zullen dus zeker werken op de KM-Sony DSLR (ze zullen volgens diezelfde persmededeling ook onder beide merknamen worden uitgebracht).
                              Een Zeiss SLR lens zou waarschijnlijk véél te duur zijn voor het publiek dat een SONY DSLR koopt, het zou mij dus ten zeerste verbazen. Trouwens, Minolta glas is toch OK? Vroeger werd er gezegd Nikon beste body, Minolta beste glas en Canon beste systeem

En Rudy - zo'n alternatief

sugar
                              Last edited by sugar; 13 januari 2006, 20:39.
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar

En Rudy - zo'n alternatief

sugar
                                Bedankt !!!

Comment

Working...
                                X