Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ja ik heb er eentje en ik meen Alex en Jazzaddict ook. Ik ben vrij tevreden over het toestel; enige nadeel is dat het toestel iets trager opslaat dan een D70; verder een groot aantal voordelen in overeenstemming met wat de testen laten zien. Op dpreview staat er een uitgebreide test van.
Voordelen voor mij: ongekend mooie hoge iso in combinatie met de hogere dynamiek. Ook be resoluti ligt iets hoger dan van normale 6mp toestellen.
Maar om nu were opnieuw een topic te starten over een toestel waar al zo veel over gezegd is... ik betwijfel het nut ervan.
Well... I'm really interested to really see how the S3 handles skin tones compared to the D70. Rob, do you have a side-by-side example of the Nikon and Fuji?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit topic, omdat ik het misschien wel zie zitten de D70 te ruilen voor een S3, wat me momenteel tegenhoudt is de eventuele D200 die nog moet uitkomen.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik heb zelf de S3 als 2e camera naast de Kodak 14n, dus vooral behoefte aan de 2 sterke kanten van de S3: hoge iso met goede kwalteit, goede jpgs uit de camera en hoog dynamisch bereik. Opstartsnelheid is trouwens van de S3 vrij vlot, in tegenstelling tot de Kodak.
Aan de andere kant zijn beide toestellen geen vluggerds, maar daar heb ik zelf geen behoefte aan.
Ik heb zelf de S3 als 2e camera naast de Kodak 14n, dus vooral behoefte aan de 2 sterke kanten van de S3: hoge iso met goede kwalteit, goede jpgs uit de camera en hoog dynamisch bereik. Opstartsnelheid is trouwens van de S3 vrij vlot, in tegenstelling tot de Kodak.
Aan de andere kant zijn beide toestellen geen vluggerds, maar daar heb ik zelf geen behoefte aan.
Ik hou me vooral bezig met straatfotografie en hoe noem ik het best......party fotografie....feestjes, verjaardagen....jubileums enzovoort, ik vermoed dat de S3 daar meer voor geschikt is dan de D70...of ben ik hier verkeerd?
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Hangt af van welke output je uiteindelijk moet hebben. Web? 20x30 of veel groter? Ik vind de S3 mooier maar op feestjes neem ik nog weleens even snel een D70.
Ik hou me vooral bezig met straatfotografie en hoe noem ik het best......party fotografie....feestjes, verjaardagen....jubileums enzovoort, ik vermoed dat de S3 daar meer voor geschikt is dan de D70...of ben ik hier verkeerd?
Mijn ervaring is dat ik de laatste tijd altijd naar de D70 grijp
De reactietijd van deze camera is een heel verschil vergeleken met de S2.
Ik zeg wel S2. Moet je zelf even nagaan wat het verschil is tussen de S2 en de S3
Afgezien van een andere sensor, is er niet veel verschil.
En welke body heeft de S3....> N80?
Mijn S2 heeft ALTIJD last gehad van een groene zweem...
En ik ben niet alleen omdat ik gisteren nog op andere forums (nog steeds he)
hetzelfde ben tegengekomen. Men praat er nu nog altijd over
Nu, ik weet wel dat PS CS er is en ik gebruik het ook.
Over het algemeen is de D70 veel vlotter in gebruik en de witbalans
is een van de betere.
De jpeg's zijn meestal "raak"
Kan ik niet zeggen van de S2 of je moet een WB maken met een grijskaart enz. Begin daar eens mee in een drukke straat
Nu, in feite is dit niet zo belangrijk > er is PS CS niet waar.
Toch is er nog naar mijn mening, dat de foto's van de D70 iets missen?
Ze zijn wat te zeer/ teveel, ik weet niet de juiste uitdrukking,
gedigitaliseerd... De foto's van de S2 zijn anders, precies voller.
Het is net alsof ze echter zijn, misschien meer aanleunen bij de film van vroeger.
En dan is er nog de prijs natuurlijk....misschien als je hem 2de hands kan kopen?
Neen, geef mij maar de D70.
Bijna vergeten: flitsen met de S2 is wel goed hoor!
Zelfs met mijn oldtimer of de Nikon SB20 en TTL....
Lukt nooit met de D70...
Allee, laat de kritiek maar komen
Last edited by theokus; 23 oktober 2005, 18:35.
Reden: flitsen
Ik heb jaren gefotografeerd met de S2 en er diverse gehad, maar NOOIT last van groene zweem!
De S3 is zeker trager nog dan de S2 (tenzij je hoge dynamiek afzet natuurlijk), maar geeft er nog aanzienlijk betere foto's voor terug. Kwestie van voorkeur en gebruikssituatie dus.
In ieder geval kan de output van een D70 niet tippen aan de S3 maar soms is dat ook helemaal niet nodig.
Ik heb jaren gefotografeerd met de S2 en er diverse gehad, maar NOOIT last van groene zweem!
De S3 is zeker trager nog dan de S2 (tenzij je hoge dynamiek afzet natuurlijk), maar geeft er nog aanzienlijk betere foto's voor terug. Kwestie van voorkeur en gebruikssituatie dus.
In ieder geval kan de output van een D70 niet tippen aan de S3 maar soms is dat ook helemaal niet nodig.
Tja, Spanjaart, dat van die groene zweem; ik kan er ook niet veel aan doen
hoor. Zelfs toestellen verdeeld op de Amerikaanse markt hebben het "zitten"
Nu ik ben wat off-topic bezig
Ik ben akkoord met hetgeen je zegt over de gebruikssituatie.
Mijn S2 heeft ALTIJD last gehad van een groene zweem...
Ook ik moet dat ten stelligste tegenspreken, Theokus. Wel integendeel - als ik een van de sterke punten van de FUJI S2 moet geven, dan vermeld ik altijd de correcte witbalans in veel verschillende (ook moeilijke) lichtomstandigheden... Zelden (lees : 'bijna nooit') last van gelijk welke zweem...
Enfin, 'k zal wel geluk gehad hebben zeker ?
[on topic]
Hoewel ik voornamelijk macro-, natuur- en tabletop-fotografie tot mijn favoriete bezigheden reken én hoewel de S3 het beste dynamisch bereik van het hele digitale zwik heeft, vind ik het absoluut niet kunnen dat de S3 voor dergelijke kostprijs zo traag wegschrijft. Fuji heeft hier een kapitale fout gemaakt. De S3 kon één van de beste camera's geworden zijn, als aan de snelheid wat meer aandacht was besteed.
Ik ben ervan overtuigd dat vele FUJI-adepten wachten op een snellere S3++ of in stilte zullen overschakelen naar de toekomstige D200...
Maar laten we duidelijk zijn - FUJI is groot geworden door z'n films en kleurchemie en dat vind je terug in hun camera's, sensoren.
Mijn S2 bewijst mij dat alle dagen en geloof me vrij - die gaat hier niet weg - alle S3's, S4's en "D-zoveel-honderds" ten spijt
Just my two cents...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Nog NOOIT last gehad van groene zweem met mijn s2 en de WB was altijd on the spot. zelfs beter dan de s3 !! De s3 heeft SOMS de neiging wat blauwzweem te produceren, maar met een grijskaart wederom spot on.
Ik heb afgelopen week mijn oude s2 weer een keer gebruikt. Wat er uit komt als JPEG is nog steeds onovertroffen. Buiten de s3 dan.
Ik durf zelfs te zeggen Jpegs zijn beter dan van mijn d2x.
het jammere van de s3 is dat het een redelijk slome camera is.
Sloom met opslaan, sloom met terugkijken maar beeldkwaliteit is zeeeeer goed.
En de ruisverhoudingen zijn top. Boven de 400 iso stukken beter dan de d2x.
Ik blijf zeggen : droombody is Nikon 2 serie met een ccd van Fuji ( voor de jepg's)
Comment