Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1Ds Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS-1Ds Mark II

Ik ben niet akkoord dat 'de topper van canon de beste zou moeten zijn in de hoge iso's. Je kunt net zo goed beweren dat de topper dan ook de hoogste aantal fps moet hebben of zoiets.

Het lijkt me duidelijk dat er is gekozen voor een cam met heel veel pixels op een fullframe sensor, en die geeft uiteraard méér ruis dan eenzelfde FF-sensor met wat minder pixels, zoals bv de 5D. Maar 16 MB-pics met tig frames per seconde verwerken is weer andere kost. Andere gebruikers hebben die tig pixels niet nodig, maar wensen die hogere framerate wel. Welke van die is dan de topper?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
      hangt er vanaf wat voor soort foto's je maakt he rudy. Ik heb bvb heel snel last van ruis in mijn effen achtergrondjes (zeker als ze al wat donker zijn). In delen met detail valt dat minder op (meestal neat ik het onderwerp zelfs niet, enkel de achtergrond)

De van die lenzen op een FF is zeker iets om in't oog te houden. Daarom weet ik nog niet zeker of FF wel echt de weg is die we willen opgaan.
      Ik kreeg bij het zien van deze review hetzelfde gevoel, is ff wel een verbetering? ik snak naar breedhoek, maar als er een pak ca met zelfs de duurste L lenzen meekomt, hoeft het voor mij niet. Ik had dit overigens NIET verwacht, vele anderen wel. Nu hoop ik enkel nog, dat het aan de objectieven zelf ligt, en dat canon nog wat nieuwe en betere moet maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        Ik kreeg bij het zien van deze review hetzelfde gevoel, is ff wel een verbetering? ik snak naar breedhoek, maar als er een pak ca met zelfs de duurste L lenzen meekomt, hoeft het voor mij niet. Ik had dit overigens NIET verwacht, vele anderen wel. Nu hoop ik enkel nog, dat het aan de objectieven zelf ligt, en dat canon nog wat nieuwe en betere moet maken.
        Ik denk niet dat nieuwe lenzen hier zomaar een oplossing voor gaan zijn. Vergeet niet je gebruikt terug echt je lenzen he. En niet enkel een stukje. ALs dat voor jou een zwaar probleem is dan blijf je beter APS maar zonder APS lenzen he.

Maar vergeet niet het probleem doet zich dus enkel voor in de hoeken en helemaal open. Meestal is dat nu niet echt het belangrijkste gedeelte van je foto(en al zeker niet wijd open). En de CA bijvoorbeeld is weg te werken. In tegenstelling tot weggevaagd detail dat kan je nooit herstellen. Over pixelpeeping gesproken...

Perrush je zegt het zelf de ruis kan je storen in de uit dof gedeeltes van je foto's. Wel in die gedeeltes gaan de CA en onscherpte je alvast niet storen. Voor dit type foto's alvast geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Maar vergeet niet het probleem doet zich dus enkel voor in de hoeken en helemaal open. Meestal is dat nu niet echt het belangrijkste gedeelte van je foto(en al zeker niet wijd open). En de CA bijvoorbeeld is weg te werken. In tegenstelling tot weggevaagd detail dat kan je nooit herstellen. Over pixelpeeping gesproken...

Wel, ik zou FF willen, om landscapes en interieurs te doen, laat daar nou net wel de randen zo belangrijk zijn. (waarom anders ?) en ook grote diafragma's binnen. dus vind ik het nu wel even een tegenvaller. en in de voorbeeldfotos zitten we zelfs nog niet echt in de hoeken? en ik spreek dan nog van de 24-70L, want de 17-35, ok, daar zitten we extreem, en is het probleem mss aanvaardbaarder. alhoewel, als sony het zou gedurfd hebben...je zou nogal wat gehoord hebben.
          Met teles is het probleem idd veel minder, daar zit je meestal out of focus aan de randen, en met voldoende pixels is het croppen ook geen probleem (zodat je zelfs terug ne virtuele 1.5 crop kan doen)

Kevlar, vind jij deze ca aanvaardbaar ? dat kan ik echt niet geloven ?

Het is natuurlijk wel zo, dat ik me loskoppel van het merk Canon, omdat ik hoop, dat Minolta het met ff beter gaat doen, wat ook nog maar af te wachten is. Misschien is hier die 1.1 crop toch een zege?

Hoe doet de 5d het eigenlijk met de L lenzen? heb daar nog niet veel van gezien?

Comment

Waar hebben we het over !!
            Ruis hier, ruis daar.
            Zijn wij film zo vlug vergeten? Kijk eens even in de oude doos en begin is bij iso 400 te kijken wat voor ruis daar in zat.
            Laat staan 800 of 1600 iso .

Ik heb een uitvoerige test gedaan tussen 5 camera's
            d2x, d2hs, fuji s2 fuji s3 en de d50.
            Welke had de minste ruis ?? De goedkoopste , de d50.
            Zou ik mijn d2x willen ruilen voor een d50 ?? Nooit.
            Kijk ook eens wat die camera's te bieden hebben. En dan maakt het niet uit of het nou nikon canon etc is. Het zijn allemaal topcamera's.
            De perfecte camera bestaat niet en zal er ook nooit komen. Gewoon gebruiken waar die dingen voor gemaakt zijn , foto's maken, niks meer niks minder.
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
              Waar hebben we het over !!
              Ruis hier, ruis daar.
              Zijn wij film zo vlug vergeten? Kijk eens even in de oude doos en begin is bij iso 400 te kijken wat voor ruis daar in zat.
              Laat staan 800 of 1600 iso .

Ik heb een uitvoerige test gedaan tussen 5 camera's
              d2x, d2hs, fuji s2 fuji s3 en de d50.
              Welke had de minste ruis ?? De goedkoopste , de d50.
              Zou ik mijn d2x willen ruilen voor een d50 ?? Nooit.
              Kijk ook eens wat die camera's te bieden hebben. En dan maakt het niet uit of het nou nikon canon etc is. Het zijn allemaal topcamera's.
              De perfecte camera bestaat niet en zal er ook nooit komen. Gewoon gebruiken waar die dingen voor gemaakt zijn , foto's maken, niks meer niks minder.
              Zo, iedereen weer met beide benen op de grond
              Kijk ook eens op mijn WEBSITE
              Do not think you are....... know you are.........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Wel, ik zou FF willen, om landscapes en interieurs te doen, laat daar nou net wel de randen zo belangrijk zijn. (waarom anders ?) en ook grote diafragma's binnen. dus vind ik het nu wel even een tegenvaller. en in de voorbeeldfotos zitten we zelfs nog niet echt in de hoeken? en ik spreek dan nog van de 24-70L, want de 17-35, ok, daar zitten we extreem, en is het probleem mss aanvaardbaarder. alhoewel, als sony het zou gedurfd hebben...je zou nogal wat gehoord hebben.
                Met teles is het probleem idd veel minder, daar zit je meestal out of focus aan de randen, en met voldoende pixels is het croppen ook geen probleem (zodat je zelfs terug ne virtuele 1.5 crop kan doen)

Kevlar, vind jij deze ca aanvaardbaar ? dat kan ik echt niet geloven ?

Het is natuurlijk wel zo, dat ik me loskoppel van het merk Canon, omdat ik hoop, dat Minolta het met ff beter gaat doen, wat ook nog maar af te wachten is. Misschien is hier die 1.1 crop toch een zege?

Hoe doet de 5d het eigenlijk met de L lenzen? heb daar nog niet veel van gezien?
                Maar Rudy toch dat je zou het toch moeten weten, ik vind geen enkele CA aanvaardbaar. Maar ik ben ook realistisch. Zoals hier reeds gezegd de perfecte camera bestaat niet en zal ook nooit bestaan. En als ik dan moet kiezen tussen het beste hoge isobeeld met CA,vignetting en softe hoeken of geen detail meer. Tja geef mij dan maar de camera met CA, vignetting en softe hoeken. Want dat detail dat weg is win je nooit meer terug en zit in al je hoge iso beelden en in heel het beeld. De problemen van CA, vignetting en softe hoeken ga je enkel hebben wijd open en in de hoeken. En zelfs dan gaat dit in de meeste beelden niets afdoen aan de waarde van het beeld omdat de hoeken geen belang hebben.

Voor je landschap of interieur ga je wanneer dit een probleem voor je is met elke camera op een tripod werken en gaan deze problemen dus eigenlijk al verdwijnen vermits het dus je bedoeling is alles scherp te hebben en je dus het diafragma gaat sluiten. Voor die beelden waar je toch met wijd diafragma werkt betwijfel ik heel sterk dat je hoeken het belangrijkste zijn in je beeld. En gaan die problemen ook al minder erg zijn.

Maar eigenlijk gaat het hier meer over FF vs APS. Wel daar moet je de keuze maken hoeveel je met dof wilt kunnen spelen. en of je de volledige waarde uit je toplenzen wilt halen of niet. Zoals alles heeft het voor en nadelen en is de keuze ertussen iets persoonlijks. Voor mezelf weet ik dat ik al beelden niet heb kunnen maken omwille van APS maar anderzijds heb ik andere beelden gemakkelijker kunnen maken ook omwille van APS. Maar ik heb enkele toplenzen die nu niet tot hun recht komen omwille van APS en dat is toch ook zonde van het geld. Waarschijnlijk heb ik dus het liefst FF maar het zal niet de 5D worden denk ik of ik moet een hele goeie prijs kunnen bemachtigen.

Want uiteindelijk zijn de problemen van FF er ook op APS zodra je APS lenzen begint te gebruiken en je kan een FF altijd croppen naar APS maar het omgekeerde is onmogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  moet je de keuze maken hoeveel je met dof wilt kunnen spelen. en of je de volledige waarde uit je toplenzen wilt halen of niet. Zoals alles heeft het voor en nadelen en is de keuze ertussen iets persoonlijks. Voor mezelf weet ik dat ik al beelden niet heb kunnen maken omwille van APS maar anderzijds heb ik andere beelden gemakkelijker kunnen maken ook omwille van APS. Maar ik heb enkele toplenzen die nu niet tot hun recht komen omwille van APS en dat is toch ook zonde van het geld. Waarschijnlijk heb ik dus het liefst FF maar het zal niet de 5D worden denk ik of ik moet een hele goeie prijs kunnen bemachtigen.
                  inderdaad, ff heb ik al dikwijls gemist. ik sta nu op het punt om een lens te kopen die vertrekt van 10 of 12mm, ff, om dus die brede beelden te kunnen schieten. Nu loop ik te dikwijls tegen de muur met mijn rug ;-)
                  maar, helaas, als je geen canon of nikon hebt, loopt het aanbod van lenzen drastisch terug, anders had ik lang een tokinaatje gekocht.
                  En ja, die dof, daar zitten we dan ook nog eens mee.
                  maar, moest ik nog canonian zijn, en goede lenzen hebben, zou ik de 5d ook wel overwegen, als ie inderdaad een stuk goedkoper zou zijn. maar aan het tempo dat de prijs nu zakt, ik duim voor je.
                  ik ben wel eens benieuwd, of we ditzelfde bij de andere ff cameras ook gaan zien, ca heb ik het dan over. want ik heb wel het idee, bij het overschakelen van canon L naar oude minolta lenzen, dat deze oude minolta lenzen absoluut niet moeten onderdoen voor de L van canon. nu is de 7d waarschijnlijk de beperking, maar ben dus benieuwd als die met hun vlaggeschip op de markt komen, hoe dan de oude lenzen, en ook de ssm-en gaan presteren.
                  to be continued>>>>

Comment

In afwachting van het volledig review staat er een resolutiie test met de Canon 5D op dpreview.

Merk vooral de ongelooflijk onscherpe hoeken, de overdadige CA en de onaanvaardbare vignettering op.

Hier wordt nogmaals aangetoond dat er met een full frame sensor onmogelijk goede resultaten te behalen zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      In afwachting van het volledig review staat er een resolutiie test met de Canon 5D op dpreview.

Merk vooral de ongelooflijk onscherpe hoeken, de overdadige CA en de onaanvaardbare vignettering op.

Hier wordt nogmaals aangetoond dat er met een full frame sensor onmogelijk goede resultaten te behalen zijn.

Jan.
                      Het enige dat je uit die kaart kan afleiden, is dat de 5D met gemak 2500 lijnen haalt. Niet veel toestellen doen dat na! De rest is gewoon je monitor die hier -uiteraard - in gebreke blijft met zijn 92 dpi.

Ik neem dus aan dat je enige ironie ten toon spreidt.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        Ik neem dus aan dat je enige ironie ten toon spreidt.
                        Juist.

Wie anti full frame is zal de resolutie kaart niet bekijken en heel tevreden zijn om nogmaals het bekende vooroordeel bevestigd te zien.

Wie pro full frame is zal heel tevreden zijn dat dit resultaat mogelijk is met een niet L lens van minder dan 400 euro.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          De hoeveelheid detail op ISO 1600 blijft veel beter bewaard bij de 1DsII.

Het is perfect mogelijk om een volledig ruisvrij fototoestel te maken, maar dan wel zonder detail.

Jan.
                          In deze link naar het dpreview forum wordt de vergelijking van de 1DsII met de D2X en de 20D heel duidelijk voorgesteld.
                          Niet enkel de hoeveelheid ruis moet vergeleken worden maar ook de hoeveelheid detail.

En nu nog 12 maanden wachten op het Canon 5D review.

Jan.

Comment

En nu nog 12 maanden wachten op het Canon 5D review.

Jan.

Het heeft me toch niet kunnen tegenhouden!
                            Ik werk nu reeds 2 weken met de 5 D.
                            Fantastische camera, maar enkel als aanvulling
                            op mijn Mark II, beide cams zijn top maar verschillend.

MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                              Het heeft me toch niet kunnen tegenhouden!
                              Ik werk nu reeds 2 weken met de 5 D.
                              Fantastische camera, maar enkel als aanvulling
                              op mijn Mark II, beide cams zijn top maar verschillend.

MVG, Jeff
                              Ik wacht ook niet echt op een review.

Met alle voorbeeld fotos die reeds op het web zijn verschenen, ook raw files, verwacht ik dat de Canon 5D voor ruis minstens even goed zal zijn als de Canon 1DsII.

Ik vind de aanwezigheid van ruis veel minder storend dan het verlies aan detail. Ruis is veel minder zichtbaar op een afdruk en kan zelfs de indruk van detail versterken.

Ik veronderstel dat mijn bestelde Canon 5D kit vertraging oploopt door de EF 24-105L. Maar vroeg of laat zal die 5D er toch wel zijn. En in afwachting kennen we ook de specs en prijs van de Nikon D200 en later eventueel ook de specs en prijs van de Canon 30D. (Alhoewel ik de volgende Canon niet verwacht voor Februari 06)

Jan.

Comment

Working...
                              X