Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D en D20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 300D en D20

Ik ben in het bezit van een canon 300D en ik vraag me af of het een merkbaar verschil is en de prijs verantwoord voor het aankopen van een D20. De bedoeling is meestal de foto's te bekijken op een TFT 19 inch en afdrukken op A4 formaat.
    Ik weet wel dat de D20 beter op technische gegevens maar

bedankt al

Re: Canon 300D en D20

Hello, ik heb de twee en de 20D is veel reactiever,sneller op alle gebied....
    Zeker de moeite waard!!! Ook is hij struizer gebouwd.

Comment

Sneller mischien wel ja,maar hoe zit het met de kwaliteit van de foto's????Snelheid alleen verantwoord volgens mij geen nieuwe aankoop hoor!
      Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

dag Artman
        ik heb net de overstap gedaan van een D70 naar een 20D
        (ik weet het, ik kan niet oordelen over de 300D) en ja hoor er is wel een groot verschil in kleur, bediening, snelheid en de 8mp.

Comment

De grote verschillen tussen deze twee toestellen zitten hem in het gebruiksgemak en de snelheid. Of er ook effectief een kwalteitsverschil inzit hangt eigenlijk toch wel vooral af met welke lenzen dat je je foto's neemt. aar er is wel degelijk een verschil.
          Tenzij je niet echt tevreden bent van de foto's met de 300d denk ik dat je beter af bent wanneer je je 300d "verslijt" en dan pas aan verandering van body denkt. Op deze moment zou ik mij meer op lenzen concentreren
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Mijn eerste DSLR was een 300D. Dat was een prima toestel, waarmee je heel mooie foto's kan maken. Maar voor de sportfoto's wou ik meer keuze in de AF-programma's. Bij de 300D was de Servo-AF alleen maar beschikbaar in de Sport-stand, en dan had ik zelf geen keuze als het op sluitertijd of diafragma aankwam. Daarom heb ik een 20D gekocht.

Zodra je een 20D opstart, is het eerste wat opvalt de snelheid waarmee dat ding opstart ten opzichte van een 300D . Als je dan foto's begint te maken merk je dat alles veel steviger aanvoelt, en dat de camera veel sneller reageert op je commando's (de AF werkt veel sneller, en er is nog minder shutter-lag dan bij een 300D). Verder merk je ook vrij snel dat de foto's veel sneller weggeschreven worden op de CF (zeker wanneer je sportfoto's maakt merk je dat heel snel).

Op A4 of een 19" scherm zal je de verschillen niet gemakkelijk kunnen zien. Dan moet je al veel grotere afdrukken maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude
              De grote verschillen tussen deze twee toestellen zitten hem in het gebruiksgemak en de snelheid. Of er ook effectief een kwalteitsverschil inzit hangt eigenlijk toch wel vooral af met welke lenzen dat je je foto's neemt. aar er is wel degelijk een verschil.
              Tenzij je niet echt tevreden bent van de foto's met de 300d denk ik dat je beter af bent wanneer je je 300d "verslijt" en dan pas aan verandering van body denkt. Op deze moment zou ik mij meer op lenzen concentreren
              Helemaal mee eens

Comment

Hartelijk dank aan alle beantwoorders voor de tips en goede raad.
                Ik ben volledig overtuigd en akkoord. Nogmaals dank U

Comment

Working...
                X