Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sluiter

Xat moet je doen om je sluiter te verlengen?
    dus vb. 15 min voor sterrenfotografie.

wou searchen maar er is daar nu eenmaal een moieijk trefwoord voor te vinden....
    edit: bulb ken ik dus maar ik ga geen 15 min mijn sluiter knop indrukken .
    Last edited by Typhon-; 6 oktober 2005, 17:34.
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Re: Sluiter

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
    Xat moet je doen om je sluiter te verlengen?
    dus vb. 15 min voor sterrenfotografie.
    Wat bedoel je precies met je vraag? Hoe de sluitertijden te meten en/of berekenen? Hoe lange sluitertijden in te stellen?
    Last edited by akkerjan; 6 oktober 2005, 18:49. Reden: tikfout herstellen
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Je kan eens zoeken naar een afstandsbediening waarbij je twee keer moet drukken, eenmaal om te openen, ne eenmaal om te sluiten. Ik weet wel niet of dit voor de 350D gaat

Comment

Hou er ook rekening mee dat je dan met een motor moet werken die de beweging van het object volgt. Een ster is op 15 min reeds een eindje verder hé
        http://anpu.fotopic.net
        Canon pocketcammetje

Comment

En op 15 minuten, gaat je eosje ( en alle andere dslr's toestellen) heel veel sterren tonen, behalve die die erop moet staan. De ruis is niet meer controleerbaar op die tijden, ik denk dat alle pixels oplichten, als zou je er een lensdop opzetten ipv een lens.. Dus ook dark fram substraction werkt niet meer.
          Voor dit doeleinde zijn er speciaal ontwikkelde gekoelde opnamesystemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            En op 15 minuten, gaat je eosje ( en alle andere dslr's toestellen) heel veel sterren tonen, behalve die die erop moet staan. De ruis is niet meer controleerbaar op die tijden, ik denk dat alle pixels oplichten, als zou je er een lensdop opzetten ipv een lens.. Dus ook dark fram substraction werkt niet meer.
            Voor dit doeleinde zijn er speciaal ontwikkelde gekoelde opnamesystemen.
            Hoe de 350D reageerd weet ik niet zo goed maar met mijn D100 heb ik wel al die testen gedaan. 15 min is veel maar 8min gaf bij mij nog behoorlijk goed resultaat samen met de extra 8 min ruisonderdrukking in de camera.
            Ik maakte gebruik van de netvoeding en met een draadontspanner en bulb mode op de camera kun je in princiep zolang opnemen als je wilt.
            Dat je een volgsysteem nodig hebt is een andere zaak.

Frans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
              Hoe de 350D reageerd weet ik niet zo goed maar met mijn D100 heb ik wel al die testen gedaan. 15 min is veel maar 8min gaf bij mij nog behoorlijk goed resultaat samen met de extra 8 min ruisonderdrukking in de camera.
              Ik maakte gebruik van de netvoeding en met een draadontspanner en bulb mode op de camera kun je in princiep zolang opnemen als je wilt.
              Dat je een volgsysteem nodig hebt is een andere zaak.

Frans
              Maar 15 = bijna 2x zo lang. zeer benieuwd.

Comment

Working...
              X