Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

indoorcamera keuze/advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• indoorcamera keuze/advies

Goedemorgen,
    Ik ben sinds gisteren pas lid maar kijk en lees al weken de diverse topics na op het forum en heb al evenzoveel reviews gelezen.
    Maar kom er nog steeds niet uit. Mijn vraag is simpel (of toch niet
    Ik heb een kleine cattery en wil mijn Ragdolls goed op de foto kunnen zetten voornamelijk voor mijn website maar ook om foto's te versturen via webmail.
    De camera die ik 5 jaar geleden heb gekocht Olympus camedia C3000 zoom is een prima camera maar wil graag wat meer kunnen doen. Op mijn website www.ragdollplanet.com kun je alle foto van mijn Ragdolls zien die met deze camera zijn genomen.
    Voorheen had ik analoge spiegelreflex maar overzetten op p.c kost me teveel werk en de kwaliteit gaat enorm achteruit.
    Phoe sorry voor het lange verhaal maar ik heb gelezen dat jullie graag zoveel mogelijk informatie willen om zo een goed advies te geven...
    De vraag: Ik zoek een uitstekende dig. camera die binnenshuis met iso 200 evt 400 goede foto's maakt. Ik wil ook graag scherpte diepte zelf kunnen regelen of dat de camera dat doet is ook prima. Ik heb geen zin om lenzen te verwisselen (denk ik ) want dan is het (katte) moment al weer over. Doe graag close-ups (geen makro) . En eventueel Raw om foto's op de p.c te kunnen bewerken. Verdere trefwoorden, net te duur 500/600 euro.
    Minder mag ook!
    Hoge kwaliteit foto's! Presteert goed bij binnenlicht en zoombereik .
    Zelf ben ik na lang zoeken gekomen op Panasonic FZ 20 (evt FZ5)
    Coolpix 7800 of 8800. Camedia C 8080 of Minolta dimage A2
    Ben ook op zoek tweedehands....iemand?
    En ik denktoch ook naar Nikon D50....iets duurder...
    Maar misschien is simpel ook beter in dit geval. Ik heb geen tijd om uitgebreid alles in te stellen voor ik een foto maak .
    Katten luisteren niet als je zegt blijf zitten Even ter verduidelijking het hoeven geen actiefotos te zijn daar heb ik de camera niet voor nodig.
    Suggesties zijn zeer welkom
    Vriendelijk bedankt, Monique
    Last edited by acatcalled; 6 oktober 2005, 18:18.
    Monique
    What we play is Life

Re: indoorcamera keuze/advies

Een tweedehandse (zo goed als nieuwe) D70 body rond de 500 euro; de lens hangt af van je budget en ook de anabieding die je krijgt, alhoewel een 2.8 18-50 Sigma gezien de pics die je maakt geweldig zou zijn.
    Verder komt iedere boven gemiddelde 2.8 24/28-70mm natuurlijk ook in aanmerking: Sigma, Tokina, Tamron
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Dank voor de reaktie.
      Ik heb zelf al gedacht toch voor de nikon D50 te gaan kijken.
      Die is het redelijkst geprijsd.
      Ik had alleen graag wat reakties gehad of ervaringen van mensen die ook binnenshuis fotograferen en liefst zonderflits.
      Dus ...reakties??? Welke camera komt hiervoor het beste in aanmerking.

Vriendelijke groet, Monique

Monique
      What we play is Life

Comment

Ik denk dat je voor ca €600 al een 2e handse Canon 10D met een 50mm f1.8 type II al een heel end komt.
        Jos
        www.picturelifestyle.nl

Comment

Ja als je de poes wil fotograferen zal je best een kamera hebben met zo weing mogelijk shutterlag.Een DSLR ala Nikon of Canon heeft daar geen last van.Jouw mooie beestjes zitten niet altijd stil.Maar je fotos zijn toch wel niet slecht op die pagina.

Comment

Dank jullie voor de reakties.
            Nu nog even doorsparen voor een nikon of canon, tweedehands is er niet veel en aanbod te duur.
            Fotograferen is niet het probleem ,alleen te weinig licht en met flitser vind ik niet mooi en het is voor mijn katjes niet fijn zo een fel licht in de oogjes Maar heb ik echt een extra lens nodig? Is 55 of 70mm niet voldoende?
            Ik sta hooguit aan de andere kant van de kamer ,het is niet dat ik ze hoog ijn de bomen moet fotograferen, ik heb een prachtige (veilige) kattenren buiten.
            En voor zoom....Ik ben geen vogelaar
            Ik hoor graag jullie suggesties,

Monique
            Monique
            What we play is Life

Comment

Working...
            X