Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70/ Canon Eos 300 Of 350 D??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D70/ Canon Eos 300 Of 350 D??????

ff off topic...
    Ben ook al meer dan 3 weken aan het wachten naar mijn D70s
    Heb hem besteld bij topfoto.de samen met een Tamron 28-75 en enkele geheugenkaartjes. Heb even gebeld naar Ingo en alles ligt klaar behalve de body. Blijkbaar zijn er problemen met de leveringen van Nikon. Het Nikon-Europe verdeelcentrum is recent van Duitsland naar Nederland verhuisd en er zijn naar het schijnt grote problemen met hun computersysteem. Misschien is dit wel een verklaring voor de beperkte beschikbaarheid van Nikon materiaal, dus ook van lenzen... Ondertussen wacht ik vol ongeduld af op mijn laatste nieuwe aanwinst
    Terug on topic
    Heb zelf lang getwijfeld tussen de D70(s) en de EOS 350D (EOS 300D was al snel uitgeschakeld maar de specs van de 350D spraken mij wel aan) tot ik ze beide eens gaan testen ben. De beslissing was snel gemaakt... Die grip van 350D is veel te klein als je het mij vraagt. En zoals Spotterke in deze draad al aanhaalde zie ik niet in hoe een vertical grip de veel te dunne horizontale grip kan verbeteren Ik geef wel toe: het staat een stuk professioneler (of "cooler" als je wil) maar das dan ook alles als je het mij vraagt. Maar ik zal maar ni te hoog van stapel lopen: we zullen wel zien wat mijn eerste fotokes geven en dan hoor je mij wel terug ;-)
    Succes met je zoektocht/aankoop!
    Apple Inc. rulez

Comment

Ik moest vandaag toevallig bij Vandenborre zijn, en daar stonden broederlijk naast mekaar, de Nikon D50, de Nikon D70s en de Canon 350D.
      Ik legde de verkoper uit dat ik de D70 al had maar dat ik de de D50 en de 350D eens wilde "voelen". Geen enkel probleem zij hij........tjonge, was ik even verbaasd hoe piepklein de EOS 350D is toen ik die vastnam, en ook de D50 voelde een pak kleiner aan dan mijn D70, maar het verschil bij de 350D was echt enorm, ik had amper plaats om mijn vingers goed te zetten en ik heb zeker geen zware handen. Ik had net hetzelfde gevoel dat ik heb bij mijn Coolpix 8700.
      Dit doet natuurlijk niets aan de kwaliteit van de camera en daar heb ik het ook totaal niet over maar nu besef ikzelf ook hoe belangrijk het is om de verschillende camera's eens te "voelen".....en wat de beschikbaarheid van de D70s betreft, direct achter mij was er een klant die de camera kocht.....en dat toonzaalmodel was ook de laatste die ze in huis hadden...
      Last edited by Franciskine; 1 oktober 2005, 10:19.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Katje,

Om op je vraag over kitlens een antwoord te geven. Ik was in het begin ook van plan om de kitlens te nemen vermits die, zeker voor die prijs, helemaal niet slecht is, in tegendeel.
        <<in de kantlijn: ik heb enkel "theoretische ervaring door (heel) veel op dit forum rond te snuffelen, waarvoor mijn dank aan alle BD-ers. Dus over het schieten in praktijk kan ik waarschijnlijk pas over enkele weken/maanden echt meespreken>>
        Maar via dit forum ben ik op de Tamron 28-75 f:2.8 gevallen. Volgens het overgrote merendeel (ik kan mij trouwens geen echt negatieve opmerkingen herrineren) is dit echt een toplens voor zijn prijs. Het enige nadeel ten opzichte van de 18-70 kitlens is het gebrek aan groothoek. Maar waarschijnlijk ga je die niet zo dikwijls nodig hebben om paarden te fotograferen. Voordeel is dat je hiermee een lichtsterke lens hebt en 5mm meer tele (voor zover je dat tele kunt noemen). Het grote voordeel voor de mensen die iets beperkter zijn qua budget: ze kost "maar" €319. Je betaalt dus maar een €50-tal meer en je krijgt naar het schijnt echt wel waar voor je geld. Een search hier op het forum zal je wellicht van een aantal uren leesplezier en documentatie voorzien. Maar nogmaals, ik heb zelf (nog) geen ervaring hiermee...
        Apple Inc. rulez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
          Maar drie jaar ??????????????????????????????????? Bij Profs zeker.
          ik bedoelde dat je een digitale body van 3-4 jaar niet echt meer up to date kan noemen he.

ik wou dus aantonen dat je body het minst lang zal meegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katja
            gisteren even naar de winkel geweest en de Nikon 70D al even 'gevoeld'

Het formaat en gewicht van deze camera staan mij erg aan en ik denk dat ik dan ook bijna mijn keus wel gemaakt heb.

Nu die lens.. om sportfoto's te maken een 70-200 F2.8 heb ik mij laten vertellen,.. zijn die in occasie verkrijgbaar of is dat geen goed idee?

En welk merk kan ik daarvan het beste kiezen, van nikon zelf of een andere?

Als iemand zo'n lens in occasie weet?
            Katja,

In occazie kopen is een kwestie van vertrouwen. van al de 2de hands aankopen die ik al gedaan heb, ben nog nooit bedrogen.

Je hebt dus een tele nodig die snel focust (ook als de zon minder schijnt), dus ik vrees dat je naar de duurdere modellen zal moeten gaan met een lichtsterkte van 2.8.

Als je voor een nikon body kiest dan kan enkele kanten uit.
            - Als je de top wil dan moet je gaan voor een Nikkor AF-S 70-200 2.8 VR.
            De VR is echt zijn geld waard. Helaas is hij ook (zeer) duur en 2de hands bijna niet te vinden (zoals een ijsbeer op de zuidpool). Als je er een vindt dat zal hij meer dan 1200 kosten.

- Als je bij Nikkor blijft is de Nikkor AF 80-200 2.8 of de Nikkor AF-S 80-200 2.8. is goed alternatief. 2de hands goed te vinden voor redelijke prijzen
            De AF tss 600-700 Eur voor een recent exemplaar. (wel zorgen dat het geen schuifzoom type is)

De AF-S versie zal nog altijd 850-950 eur kosten vrees ik

- De Sigma 70-200 2.8 HSM is kwalitatief ook zeergoed. en zou je 2dehands zekere moeten vinden voor 500 Eur.

Zoals je ziet, het is allemaal nogal duur.
            maar het kan nog veel duurder, kijk maar eens naar de prijzen van de lange tele's http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=119&pg=2
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Het is me opgevallen dat de D70 wel spotmeting heeft en de eos 350d niet. Voor wat voor situaties is dit van belang?

Ik heb nog niemand de d50 als optie horen geven, is dit echte stap terug van de d70 en 350d? Wat is er minder aan? Hij is namelijk budgettair gezien een stukje aantrekkelijker en ik zie bij de specificaties niet veel verschil...
              Last edited by MariaH; 1 oktober 2005, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MariaH
                Het is me opgevallen dat de D70 wel spotmeting heeft en de eos 350d niet. Voor wat voor situaties is dit van belang?

Ik heb nog niemand de d50 als optie horen geven, is dit echte stap terug van de d70 en 350d? Wat is er minder aan? Hij is namelijk budgettair gezien een stukje aantrekkelijker en ik zie bij de specificaties niet veel verschil...
                De D50 is kwalitatief vergelijkbaar met de D70S, zowel voor wat betreft de body zelf als voor wat betreft de beelden. Volgens sommige tests geeft de sensor van de D50 betere resultaten dan de D70 en D70S (vooral wat ruis betreft).
                Het verschil zit hem voornamelijk in een aantal (instel)mogelijkheden die de D70S heeft en de D50 niet. De concrete verschillen kan je ondermeer vinden op de volgende site (klik op test D50 + D70S)

http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/

Aan jou om te oordelen of je bepaalde mogelijkheden wenst of kan missen ...

Wim
                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katja
                  Als beginnend fotografe kan ik mij eigenlijk ook redden met de 70D en de lens die is bijgeleverd?

Of is de 70-200 F2.8 echt noodzakelijk voor het maken van sportfoto's?

Met de sportfunctie op de camera en de bijgeleverde lens krijg ik daarmee al (relatief) goede resultaten?

Dit zou mij in de gelegenheid brengen om te sparen voor de 70-200..

graag een antwoord..
                  Als je voldoende dichtbij kan komen en als de fotos buiten worden gemaakt dan kan de kitlens heel goede resultaten opleveren. Voor sportfotografie en bij weinig tele is VR iets minder belangrijk.

De Minolta heeft een 28mm tot 200mm zoom bereik.
                  Als je de kitlens gebruikt op een D70 dan heeft deze kitlens een maximaal bereik van 105 mm. Dit is de helft van wat de Minolta nu heeft.

Als je nu met de Minolta altijd moet inzoomen voorbij 100 mm is de kitlens onvoldoende.

Als vergelijking: Een 70-200 mm lens levert een bereik van 105 mm tot 300 mm. Met een 1,4 x teleconverter wordt dit een bereik van 150 tot 420 mm.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MariaH
                    Dan moet je deze thread toch ook eens lezen:
                    hallo, ik zou graag willen beginnen met digitale fotografie, ik heb men oog laten vallen op de ofwel nikon d70s of de d50. wat is eigenlijk het verschil tussen beiden? waar moet ik het meest op letten bij de aankoop van een digitale camera? En waar koop ik die het best op het net of in een winkel? dank je bij voorbaat
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Even een ander licht proberen te werpen - een alternatief voor Jeff zijn voorstel - huur eens een weekendje een DSLR en een goeie lens en doe wat je wilt gaan doen.

Ik heb al vaak getwijfeld om een dslr te kopen, de d70/350/10d's van deze wereld allemaal vastgehad en niet weten wat te doen (het is en blijft heel veel geld voor een hobby ). Dus heb ik mezelf een S3 gehuurd met wat 1.4 en 2.8 glas erbij - en ik kan je verzekeren dat real-life testen toch helemaal wat anders is dan een half uurtje staan draaien aan een toonbank. (om mijn conclusies te weten pm je maar eens, ik wil hier geen offtopic discussies opstarten)

Waarmee ik maar wil zeggen dat je, zonder over merk of type te spreken, in een situatie moet gaan testen die de echte benaderd... Je zou niet de eerste zijn die zijn/haar 6 md oude materiaal met veel verlies gaat verkopen omdat het niet voldoet wegens te traag/te zwaar/te licht/niet lichtsterk genoeg/te weinig batterijpower/.... (snuffel maar eens rond in de koopjeshoek en je zal zien wat ik bedoel...)

Comment

Hoi , ik heb ook lang lopen nadenken over de 350D en de D70. totdat ik naar de winkel ging en beide camera's in handen had en ik zelf de 350D veeeeeel te klein vond. Ik vind het ook lekkerder dat de D70 wat zwaarder in de hand ligt. Als dit voor jouw niet uitmaakt kan evt ook nog een doorslag geven of je nu al lenzen hebt die op de 350D of D70 passen. Veel over pixels gelezen en laat je keuze niet afhangen van die paar pixels meer op de 350D. 2Miljoen is in geld veel maar in pixels niet zo veel.
                        Verder vind ik de D70 een topcamera.
                        Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                          Sterker nog, hij is nieuw al maanden nergens te krijgen!!!!!!!!!
                          Misschien is Nikon van plan kortelings een nieuwe 70-200 VR Dx op de markt te brengen aan vb. 900€ ?
                          Gebeurd nog dat een artikel plots niet meer leverbaar is omdat ze 'de band' moeten omschakelen voor de nieuwe productie...

Just wishfull thinking
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Katia

Ik ben hier enige tijd geleden ook gestart met een aantal topics betreffende fotografie van bewegende objecten: paarden (arabieren) en honden (pyreneese berghonden) onder minder goed verlichte omstandigheden.
                            Ik ben geleidelijk overtuigd geraakt, door wat ik hier las en de opbouwende commentaren dat ik kreeg, van het feit dat een consumer me zeker niet aan mijn trekken zou doen komen. Later toen ik de weg van DSLR's begon te bewandelen was ik aanvankelijk ook overtuigd een d70 te kopen. Toch heeft het opmerkelijke snelheidsvoordeel (5 fps) van de canon 20d (in combinatie met een lichtsterke lens; in mijn geval een sigma 24-70 2.8) me over de streep getrokken te kiezen voor canon.
                            Tot nog toe ben ik verstomd van de mogelijkheden van deze combinatie (alhoewel ik nog zeer 'groen' ben).
                            Ik weet het: het is een grote hap uit je budget maar met de canon cashback actie die nu loopt kun je na teruggave best een 20d voor om en bij de 1000 euro kopen (of tweedehands??).
                            Ik kan bovendien ook alleen maar beamen dat investeren in goed (lichtsterk/snel) glaswerk uitermate belangrijk is en dat vanuit dat opzicht de keuze van een body (misschien zelfs) van ondergeschikt belang is.
                            Veel sterkte met je keuze.
                            Yannick
                            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Working...
                            X