Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70/ Canon Eos 300 Of 350 D??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70/ Canon Eos 300 Of 350 D??????

De beslissing is genomen.

Ik ben voor optimaal resultaat voor met name paardensportfotografie op zoek naar een nieuwe camera.

Wie kan mij helpen bij mijn keuze?

NIKON 70 D
    CANON EOS 300 of 350 D

??

Dank op voorhand voor uw hulp!

Re: Nikon D70/ Canon Eos 300 Of 350 D??????

Hallo Katja,

Ik denk dat de camera's aan elkaar gewaagt zijn en het belangrijkste wel je optiek gaat zijn. Als je nog geen optiek hebt kan je vrij kiezen tussen Nikon en Canon, met daarbij de wetenschap dat Nikon Optiek duurder is dan Canon Optiek.

De body's die je aanhaalt zijn alle drie "instap modellen" en geen Pro body's, dus kan je nog is overwegen of je eventueel niet zou te vinden zijn voor een Pro Body tweedehands, concreet denk ik dan een een Canon 1D die met wat zoeken voor een 1500 Euro te koop zijn, want het is enkel in de professionele toestellen dat je een autofocus gaat vinden zijn naam waardig. De optiek bouw je stelselmatig op maar kies voor snelle lenzen F2.8 over het bereik waar het mogelijk is. Dit is IMHO de manier om je probleem te benaderen en ook op te lossen. Ik weet niet in hoeverre een budgetvriendelijke oplossing nodig is maar met de Body tweedehands aan 1500 euro en een tweedehandse 70-200 F2.8 L USM aan 850 plus dan nog wat kaarten voor de opslag van je beelden kan je van start gaan voor ongeveer 2500 Euro. Wat je dan wel laat starten met Professioneel materiaal en je beelden gaat opleveren van hoge kwaliteit.

Natuurlijk is het niet het toestel alleen dat bepaalt of je goede foto's gaat maken, maar met de beschreven combinatie ga je niet zo snel aan de limieten van je camera zitter werken. De rest is ervaring en talent en natuurlijk "Het oog" voor de dingen .

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Allereerst dank voor uw reactie.

Met mijn 21 jaar en weinig ervaring ben ik maar een beginner in de wondere wereld van de fotografie.

Ik zoek dan ook een voor mij begrijpelijke camera( in revieuws heb ik gelezen dat de D70 ook voor onervaren fotografen geschikt is.. klopt dit?)

De aankoop van een nog professionelere camera heb ik zeker in overweging genomen, maar teveel hooi op de vork nemen is ook niet goed. Waar nog bijkomt dat de modellen die ik noem alle drie al een grote hap uit mijn portemonnaie zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katja
        Allereerst dank voor uw reactie.

Met mijn 21 jaar en weinig ervaring ben ik maar een beginner in de wondere wereld van de fotografie.

Ik zoek dan ook een voor mij begrijpelijke camera( in revieuws heb ik gelezen dat de D70 ook voor onervaren fotografen geschikt is.. klopt dit?)

De aankoop van een nog professionelere camera heb ik zeker in overweging genomen, maar teveel hooi op de vork nemen is ook niet goed. Waar nog bijkomt dat de modellen die ik noem alle drie al een grote hap uit mijn portemonnaie zijn!
        Nu de ervaring heeft me ook geleerd dat een Prof body vaak veel simpeler en logischer te bedienen is dan een DSLR die voor de amateurs bedoeld zijn.
        Dus laat je niet afschrikken door de bediening enz. Wens je der is over te praten dan kan je gerust is langskomen en enkele lenzen op mijn 1D-Mark II zetten en is voelen hoe het voelt en wat de autofocus doet. Alles neer penne of typen met twee vingerkes is zeer tijdrovend, een babbel en demonstratie zegt zoveel meer.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

misschien toch best alles proberen, want gewicht is ook iets waar je moet leren mee leven, en dit vooral met de prof. bodys en de zwaardere telelenzen

ik denk dat canon momenteel in second hand betere toestellen heeft dan een 350D, zoals een 20D bvb die ook weer sneller is dan de D70, als snelheid van belang is hé
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Het is me opgevallen dat de D70 wel spotmeting heeft en de eos 350d niet. Voor wat voor situaties is dit van belang?

Comment

Ik zou voor de Nikon D70 gaan, de Nikon leverd er een zeer goede kitlens bij, als je de 18-70 neemt, de Canon daar intege leverd maar een matige lens als kitlens waar door je altijd duurder uit bent door dat je een betere lens erbij moet aanschaffen.
              www.sportactiefoto.nl

Comment

ik zou niet direct voor een prof body gaan, als je nog niet veel van fotografie kent dan voldoet iets alla d70 toch wel ruimschoots hoor.

veeeel belangrjker is goede lenzen kopen.
                een body gaat 3 jaar mee, een goede lens je leven.(als ze niet van vatting veranderen toch)

ik zou dus een niet te dure body kopen met een goede f2.8 lenzen.

Comment

ben zelf zeer tevreden met mijn Canon/300D, lekker toestel makkelijk om mee te werken en een behoorlijke kitlens. succes.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                    ik zou niet direct voor een prof body gaan, als je nog niet veel van fotografie kent dan voldoet iets alla d70 toch wel ruimschoots hoor.

veeeel belangrjker is goede lenzen kopen.
                    een body gaat 3 jaar mee, een goede lens je leven.(als ze niet van vatting veranderen toch)

ik zou dus een niet te dure body kopen met een goede f2.8 lenzen.
                    Maar drie jaar ??????????????????????????????????? Bij Profs zeker.
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

Comment

gisteren even naar de winkel geweest en de Nikon 70D al even 'gevoeld'

Het formaat en gewicht van deze camera staan mij erg aan en ik denk dat ik dan ook bijna mijn keus wel gemaakt heb.

Nu die lens.. om sportfoto's te maken een 70-200 F2.8 heb ik mij laten vertellen,.. zijn die in occasie verkrijgbaar of is dat geen goed idee?

En welk merk kan ik daarvan het beste kiezen, van nikon zelf of een andere?

Als iemand zo'n lens in occasie weet?

Comment

Als je een tweedehands 20D zou vinden in dezelfde prijscategorie of een beetje meer, dan zou ik niet twijfelen. Of een 10D voor een beetje minder geld.
                        Ga zeker ook eens langs bij een winkel waar je de modellen waarin je geïnteresseerd bent even in je handen kunt nemen.
                        Ik heb zonder testen een tweedehands 10D gekocht en heb later eens een 300D in handen gehad. Wat ben ik blij dat ik indertijds niet voor een nieuwe 300D gegaan ben. Het is dezelfde sensor enzovoort, maar het voelt zo plastiekerig en licht aan. Wat uiterard niet wil zeggen dat het geen goeie kwaliteit is natuurlijk.
                        Je zult wel even mooie foto's nemen, maar het gevoel is zóó verschillend, dat je misschien direct enkele modellen kunt uitsluiten als je ze eens hebt vastgepakt.
                        En zoals anderen vóór mij zegden: de lenzen zijn nog belangrijker.
                        Met een 10D + 70-200 F4, samen ± 1200 Euro tweedehands, denk ik dat je al heel goed je plan zou kunnen trekken in de paardesport.
                        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                        Fuji XT-2 + .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katja
                          gisteren even naar de winkel geweest en de Nikon 70D al even 'gevoeld'

Het formaat en gewicht van deze camera staan mij erg aan en ik denk dat ik dan ook bijna mijn keus wel gemaakt heb.

Nu die lens.. om sportfoto's te maken een 70-200 F2.8 heb ik mij laten vertellen,.. zijn die in occasie verkrijgbaar of is dat geen goed idee?

En welk merk kan ik daarvan het beste kiezen, van nikon zelf of een andere?

Als iemand zo'n lens in occasie weet?
                          Als Canon gebruiker zeg ik Nikon D70 + Nikon 70-200 VR. Alternatief is de Sigma 70-200 f2,8 voor Nikon maar VR is de meerprijs zeker waard. Tweedehands zal je de VR lens niet vlug vinden.

Jan.

Comment

Sterker nog, hij is nieuw al maanden nergens te krijgen!!!!!!!!!
                            Vind dat niet slim van de Nikon.
                            Heb al 3 maanden de D2X maar een lens is nergens te krijgen.
                            Last edited by marbico; 1 oktober 2005, 09:47.
                            www.sportactiefoto.nl

Comment

Als beginnend fotografe kan ik mij eigenlijk ook redden met de 70D en de lens die is bijgeleverd?

Of is de 70-200 F2.8 echt noodzakelijk voor het maken van sportfoto's?

Met de sportfunctie op de camera en de bijgeleverde lens krijg ik daarmee al (relatief) goede resultaten?

Dit zou mij in de gelegenheid brengen om te sparen voor de 70-200..

graag een antwoord..

Comment

Working...
                              X