Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen eos300D naar D50?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschakelen eos300D naar D50?

@Black Bandit:En ben je tevreden met je overstap,kwalitatief bedoel ik dan?
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
      @Black Bandit:En ben je tevreden met je overstap,kwalitatief bedoel ik dan?
      Ik ben héél tevreden over de 20D , die doet alles veel sneller dan de 300D (opstarten, scherpstellen, autofocus, wegschrijven van de foto's...).

Over de kwaliteit kan ik ook niet klagen, na bijna 14.000 foto's werkt alles nog perfect .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Heb ook een 20D met ongeveer 14000 beelden tot volledige tevredenheid. Als reservebody heb ik een 350D
        besteld, maar nog niet geleverd. Omdat ik echt een zwarte
        versie body wil.
        De 20D is inderdaad veelsneller op alle gebied. Ervoor had ik een 30D D60 10D en zou niet willen terugkeren naar de vorige 'versies'.
        Het is wel mijn bedoeling om verder mijn 20D te behouden
        en niet om te schakelen naar de 5D. Ben tevreden zo en fin. houdt het ook ergens op. Is tenslotte als hobby.
        Werk vooral met 24-70 2.8 L, 70-200 L IS 2.8, 100 macro,
        en sinds gisteren een tweedehands 100-400 L IS.
        Groetjes,
        Alfoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh
          Heb je al eens geprobeerd met manueel scherpstellen? Bij mij staat de autofocus meestal gewoon uit en ik stel zelf scherp. De voordelen zijn dat je bijna even snel bent, en dat je tenminste zeker bent van waarop je hebt scherpgesteld.
          Dit lijkt mij juist heel moeilijk met de huidige instap- of middenklasse DSLR's, wegens kleinere zoeker dan vroeger en geen extra hulpmiddelen - zoals instelwig en microprisma's - om je manuele scherpstelling te ondersteunen.

Heb het in het begin ook een paar keer geprobeerd op stilstaande onderwerpen en heb dit snel opgegeven, wegens te onnauwkeurig .

Bij bewegende onderwerpen (en dus zeker bij vliegtuigspotting) is de anticiperende AI Servo autofocus net een zegen t.o.v. manuele focus.

Maar zoals reeds aangehaald moet je dan ook de gepaste "snelle" lenzen gebruiken.

Just my 2 cents...
          Last edited by GeertB; 30 september 2005, 11:58.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Hallo allen,

Allereerst wil ik jullie al bedanken voor de zovele reacties.Ik weet dat de tamron 28-300 mischien niet de beste spotterslens is,zoveel is zeker.Sportstand is een optie,maar dan ben je bv bij een propellervliegtiug de beweging van de propeller kwijt.Het zou natuurlijk ook aan het manneke kunnen liggen hé.
            @ digipics,vanwaar ben je??Ik zou die lens idd wel eens willen proberen als het niet te ver is.
            Wat de Eos 350 betreft,die heb ik eens in mijn handen gehad en vindt hem veel te klein.

Ik ben van Kontich 12km van Antwerpen en ongeveer 35 km van Brussel.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hallo allen,

Allereerst wil ik jullie al bedanken voor de zovele reacties.Ik weet dat de tamron 28-300 mischien niet de beste spotterslens is,zoveel is zeker.Sportstand is een optie,maar dan ben je bv bij een propellervliegtiug de beweging van de propeller kwijt.Het zou natuurlijk ook aan het manneke kunnen liggen hé.
              @ digipics,vanwaar ben je??Ik zou die lens idd wel eens willen proberen als het niet te ver is.
              Wat de Eos 350 betreft,die heb ik eens in mijn handen gehad en vindt hem veel te klein.

Ik zou idd toch eerst de 350d eens probereb MET batterijgrip. Ik gebruik em niet zonder, wereld van verschil!
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ja maar een grip gaat het probleem van de handgreep toch niet oplossen...of wel???Ik vindt de handgreep namelijk veel te dun.
                Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Working...
                X