Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen eos300D naar D50?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overschakelen eos300D naar D50?

Hallo,

Momenteel heb ik een EOS 300D.Daar ik regelmatig ga spotten in zaventem,heb ik toch al gemerkt of gedacht dat ik de ai servo op de 300D mis.Ik heb regelmatig onscherpe foto's.Loont het de moeite om mijn 300D weg te doen om een Nikon D50 te kopen???Mijn budget is echter beperkt tot ongeveer de D50.
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Re: Overschakelen eos300D naar D50?

Ik zou hier eerder de vraag stellen: Wat is er loos ? en hoe kan ik een snellere reactie (scherpsteltijd) krijgen. Misschien volstaat het een snelle lens aan te schaffen ...
    Vergeet ook niet dat je al je glaswerk (hoe goedkoop, of duur dit moge wezen) zal moeten vervangen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Is uw probleem niet op te lossen met een firmware update.

Jan.

Comment

Ik denk dat een goede lens veel oplossing kan brengen, IMHO ligt het niet aan het toestel maar een snelle autofocus verlangen van een lens met F6.3 aan het einde van het bereik is geloven in Sinterklaas.

Probeer een een Canon EF 70-200 f2.8 L USM misschien is dit nog wat kort van brandpunt voor U maar als de autofocus daar mee OK is weet je waar het aan ligt. Mocht je in mijn buurt zijn wonen of komen kan je deze lens bij mij is testen.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

waarom nioet overschakelen op een 350d die heeft ook servo, en dan kan je je lenzen hergebruiken. Een 350 body kost nu een 750€ bij corné en een nikon 50d 599€, en dan moet je nog je lenzen bij kopen.....

Ik zou voor de 350d gaan, ik ben heel tevreden van de ai servo, toch als ik racewagentjes ga fotograferen.
          Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

Heb je al eens geprobeerd met manueel scherpstellen? Bij mij staat de autofocus meestal gewoon uit en ik stel zelf scherp. De voordelen zijn dat je bijna even snel bent, en dat je tenminste zeker bent van waarop je hebt scherpgesteld.
            Beauty need only be a whisper
            Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              300D rebel hack (undutchables), lees hier...

Zie ook hier
              Last edited by scalll; 29 september 2005, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

Jan.
                Voor de Servo-AF bestaat er geen hack.

Ik zou ook eerder voor de 350D kiezen, omdat je dan dezelfde lenzen kan gebruiken. Als je alleen maar de kitlens hebt voor je 300D, dan kan je eigenlijk zonder extra kosten overstappen.

Maar het is ook mogelijk dat je onscherpe foto's een andere oorzaak hebben. En dan kan je dat niet oplossen door een ander toestel te kopen. Zelfs met de Servo-AF heb je nooit 100% garantie op scherpe foto's. Zeker niet wanneer je een bewegend onderwerp moet volgen (pannen). Probeer je 300D maar eens eerst op de "Sport" stand, dan heb je Servo-AF. Als dan je foto's scherper zijn, dan kan dat aan die Servo-AF liggen, maar ook aan het feit dat de camera dan op iso400 staat (dan heb je een kortere sluitertijd).

Als je de servo-AF wil gebruiken om snel bewegende onderwerpen te fotograferen, dan moet ook de AF-motor van je lens kunnen volgen. Daar zit ook héél veel verschil op.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Spotterke,

Niet te snel opgeven
                  Maak eerst eens vooraf een goede vergelijking tussen beide camera's.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Voor de Servo-AF bestaat er geen hack.
                    citaat...... "Enables the ability to select the autofocus mode: AI servo, Oneshot etc."
                    Zie links in vorige post...

EDIT: efkens gegoogled, en blijkbaar wordt die setting wel "ge-enabled", maar valt er weinig mee te doen...
                    Last edited by scalll; 29 september 2005, 16:21.

Comment

Hallo allen,

Allereerst wil ik jullie al bedanken voor de zovele reacties.Ik weet dat de tamron 28-300 mischien niet de beste spotterslens is,zoveel is zeker.Sportstand is een optie,maar dan ben je bv bij een propellervliegtiug de beweging van de propeller kwijt.Het zou natuurlijk ook aan het manneke kunnen liggen hé.
                      @ digipics,vanwaar ben je??Ik zou die lens idd wel eens willen proberen als het niet te ver is.
                      Wat de Eos 350 betreft,die heb ik eens in mijn handen gehad en vindt hem veel te klein.
                      Marc

Comment

Awel dat was mijne eerste indruk ook over de 350 dat die zo klein is, maar ik heb er nu een battery grip op gemonteerd (150€), en das een enorme vooruitgang.

Van waar ben je ergens, anders kunnen we misschien eens afspreken dan kan je hem eens testen met grip, ik ben zeker dat je van gedacht gaat veranderen

Comment

Ik ben van Ramsel,das op de rand van de prov.A'pen en Brabant.Tegen aarschot,da's mischien beter bekend.
                          Marc

Comment

awel ik ben van heusden-zolder, das nog niet zo gek ver weg hé

misschien kunnen we eens afspreken hé

Comment

Die tamron zal niet de scherpste lens zijn, en de AF zal ook eerder vrij traag werken. Dat kan al een reden zijn waarom je niet veel scherpe foto's maakt.

En voor propellervliegtuigen gebruik je inderdaad best geen sluitertijd korter dan 1/500sec, want anders staan de propellers stil. Dan is de sportstand zeker niet aan te raden.

Ik ben zelf ook van de 300D naar de 20D overgestapt omdat de servo-AF alleen maar beschikbaar was in de sportstand .

Maar nu heeft de 350D ongeveer dezelfde keuzemogelijkheden als de 20D.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X